Stämsång & kesoburkar

 

Uppsalastudenternas nätsuccé  ceso

Tjejerna tolkar Robyn med stämsång och Kesoburkar

Vad gör man när burken är tom? man övar in en låt av Robyn och sen så … Den här filmsnutten kom från en nätvän idag. Visst är de duktiga…de tyckte även Robyn som skickade en hälsning till flickorna.

 

stada

Nu har jag julfejat klart här hemma och så gott det känns i knoppen men något sämre i kroppen. Förstår inte hur jag bar mig åt med allt detta när jag jobbade.

Vad är julstädning. Det är väl individuellt men för mig är det att gå igenom det som inte görs under resten av året. Det där som inte syns, det där som finns under och bakom. Nu kan jag lämna allt det här till nästkommande jul….bara vanlig veckostädning hädanefter och så skönt det känns.

Nu börjar de roliga förberedelserna till julen, att tända adventsljus och stjärnor, julmarknad,  julbak och julpynt. Julklappar har vi nästan slutat med, en liten sak till var och en, det har vi nu alla kommit överens om i familjen.

Vi ska iväg till Sickla stormarknad en sväng för att handla en del specerier till julbaket, kronljus och mossa till adventsljusstaken och tallris. 
Ha det gott alla!  / Kramen

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Ja du det där med julstädning!

    Min faster sa, lite trött och irriterad i rösten, till sin man:
    – Bertil, nu måste du städa dina skrivbordslådor, för nu är det snart jul!!
    – Jaha, ska dom stå öppna i jul??

    Julstädningen tycker jag att jag hoppar över i år, men pyntas ska det!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. God kväll!
    Påhittigt med kesoburkarna 🙂 Tur att studenterna har tid över för lite lek också 🙂
    Den där bilden du lagt ut passar nog in på många och jag håller med dig. Ofattbart att man orkade jobba heltid, barn, inköp, städ, matlagning m.m. m.m….! Julstädning är avskaffat sedan länge här, det blir vanlig städning.
    Ha det så gott vännen och trevlig 1:a advent om vi inte hörs innan dess!
    Kramen, Agneta

    Svara
  3. Hejsan vännen! och tack för goa besök.
    Nu fick jag se att dina två kommentarer hade hamnat i min spamkorgen. Det är så sällan något hamnar där. Förstår inte varför. Nu godkände jag båda och nu ska du väl få svarsmail om allt är som det ska. Man blir inte klok på datorn ibland. Hoppas det nu ska funka och jag ska kolla oftare i spamkorgen hädanefter.
    Hör av dig så jag får höra om allt funkar.
    Kramen

    Svara
    • Hej!
      Svarsmail har jag ej fått. Men kanske jag får det denna gången?
      Det ena inlägget fr. mig kan du ju ta bort 🙂 Upptäcker nu att den där lilla bruna rutan lngst ner till höger här där det står Follower saknas. Har du tagit bort den?
      Kram, Agneta

      Svara
  4. Nja jag städar nog lite lätt till jul, jag tar noga lite då och då under året , rum för rum
    Jag gjorde mig ett schema när jag jobbade och hade som mest ont i min rygg
    Det följer jag fortfarande

    Svara
  5. Jul fyller mig med panik, både innan och när den pågår. Jag förtränger alla plikter in i det sista men försöker skärpa mig och vara ute i god tid. Suck!

    Tjejernas stämsång var fin och kul! Efter lite trixande fick jag igång ljudet.

    Svara
  6. Hej vännen!
    Tjejerna med kesoburkarna såg jag på FB visst är dom braaa 🙂
    Någon särskild Julstädning vet jag inte om jag gör jag är glad om jag själv kan torka av golven. Jag har nog med att acceptera att inte göra nå´t 🙂
    Nu har jag ställt mig på nomail på några av Yahoogrupperna jag är med i, kanske kan jag bli bra om jag låter bli datorn, men det är svårt 🙂
    Önskar dig en skön advent!
    Kram Annkila

    Svara
    • Attans så tråkigt när hälsan sviktar. Städa kan du hoppa över. Klart det är mycket med Yahoogrupperna men att avstå från din älskade dator helt det får du inte vännen.
      Önskar dig och killarna en riktig fin Advent och varm kram från mig!

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

