Tävlar….

 

IMGP0008

Nu är jag med i  utlottningen av vackra små ljushus i zink hos Annolunda ting. Här står ett exemplar i köksfönstret hos mig som jag fått i present för något år sedan av en go nätvän. Visst är det mysig.

Information och länk om utlottningen finns i högerpanelen. Nu ska det bli spännande att se hur det går,kanske turen är framme.Flirt-man

IMGP0001

Måste skriva några rader om konstnär Birgitta Lindeblad. Idag tog jag en sväng ner till hamngatan 37, där i någon affär ska hennes ljuvliga jul/vykort finnas för försäljning enl nätet och som Agneta tipsade mig om.  Jag letade men kunde inte hitta någon bokhandel och ingen annan affär heller som hade hennes vykort. Hemvägen tog jag genom Gamla stan och där fick jag minsann se hennes julkort i ett skyltfönster.  Man blir verkligen glad av att titta på hennes små konstverk ofta föreställande fylliga tanter som njuter av livet. Hon målar med äggoljetempera som gör bilden matt och behaglig i färgerna. Just nu fanns det bara julmotiv men det kommer mer blandade kort efter nyår.

Ja, nu är det snart lördagskväll igen och vi får fortsätta njuta av “Downton Abbe” och Lena Philipssons dag i “Så mycket bättre”.

Önskar en fin helg!
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!
    Men vilken tur att du uppdaterat just i dag🙂 Annars hade jag kanske missat Downton Abbey…hemska tanke😉 Läste igenom TV-guiden och tyckte väl att det var en aning ”magert” på TV och såg inte så bra…men kände att något ”fattades”!
    Tack för info.🙂
    De två översta julkorten har jag också, fick alla i brevlådan fr. Lyckorummet i går, redan. Snabbt och smidigt och
    rabatt🙂

    Ha ha…även jag funderade på att vara med i utlottningen men inventerade och insåg att jag har tillräckligt med ljuslyktor, men så tänkte jag en gång till och på den vägen är det så jag kommer nog att deltaga i alla fall. En bra julklapp om inte annat och för din del är dom ju bra att ha i sommarstugan när vädret är trist. Finns mängder med lyktor i denna stilen hos JOTEX till bra priser, såg jag i katalogen som kom😉
    Önskar dig lycka till och hoppas att du vinner🙂
    Trevlig kväll! Kramis, Agneta

    Svara
    • Jag är så förtjust i de små ljushusen. Köpte några hyacinter idag och de passade bra bredvid ljuslyktan. Ojjjj, vad tiden far iväg. Vi har ju första advent nästa helg.

      Ha det gott och tack för du är observant. Min släng av dyslexi gör sig påmind då och då.😉
      Tack för goa kommentarer och ha en Trevlig helg / kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

