Äntligen ……

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

Äntligen har den  börjat blomma….orkidén  som jag  haft stå bakom gardinen och skräpat som jag varit på väg att slänga  flera gånger  Det har dröjt  så länge innan knopparna ville slå ut så jag trodde nästan de skulle torka upp men så för några dagar sedan öppnade sig den första blomman. Njutningen blir nästan ännu större  när man lyckas få en orkidé att blomma om igen.

Lite nytta har jag gjort idag. Städat klädkammaren.  Något som jag tycker är så där tröstlöst, tråkigt. Där gömmer sig hur mycket prylar som helst . Det är så lätt att det blir en skräpkammare istället för klädkammare.  Nu har jag samlat ihop en hel del som ska slängas och det känns bra. Solen har också varit framme och då passar det bra att hänga ut kläder för vädring.

Nu är det snart dags för middag och det blir ICAs  färdiga bruna bönor  med fläsk. Kanske ingen riktigt höjdarrätt men det får duga till gubben och mig.

Kram Sylvia

 

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hej, Syvlia!
    Satte just på datorn och vad skådar mitt norra öga….en blommande orkidé, så vacker och så många knoppar..hann icke räkna dem alla. Ser ut som knoppar på båda stänglarna, inte illa. Perfekt denna årstiden, för nu är det för tidigt med julblommor och annat är svårt att hitta.
    Mina ser ut som dom är på väg att ge sig, ynkliga till max men kanske dom också tar sig. Återstår att se.
    Lika spännande varje gång.
    Skräpkammare har jag också en som man normalt sett ska kunna gå in i…men…där är överfullt och inte orkar jag lyfta all skräp som finns där inte. Kläder…kläder och åter kläder och kartonger o jul o sommarsaker, väskor och allt mellan himmel o jord. Det blev värre än normalt när jag fick smärtor i kroppen och inte kunde lämpa av saker ner till källaren. Nu orkar jag inte gå ner o hämta julsakerna, så allt har packats i klädkammaren. Ja ja, man får ta det som det kommer och bra att den finns.
    Kommer ändå aldrig att gå i min kläder anno 1970-90 -talet….men vilken kvalité och flera plagg är nästan aldrig använda och dyra😦
    Duktig är du som håller fint i kammaren. Källaren här behöver en genomgång också…
    Typiskt julen, allt på en o samma gång när man börjar leta efter alla julsaker😉
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Tack för goa kommentarer. Skönt att ha en klädkammare ändå. Grannen mitt emot har ingen de har istället en rad med garderober och det blir inte alls samma sak.
      Kanske jag åker ner till Gallerian och Hamngatan i morgon så får vi se vad som finns annars går det ju bra att beställa på nätet.
      Ikväll ska vi titta på Bingolotto, kan vara kul att återse Loket och de andra programledarna men någon lott har jag inte heller köpt.
      Ha en fin kväll /Kramen

      Svara
  2. Så fin den är din orkidé. Jag har också en som är på gång. När vi flyttade lyckades någon (jag tror att det var jag själv) bryta av en stängel, men nu har den fått ett nytt skott och är full med knoppar.

    Bruna bönor, ICA eller Coop spelar ingen roll, det äter vi också då och då. Det är inte stor idé att stå och koka själv när man bara är två i hushållet. Nu blir långkoket snabbkäk i stället🙂

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Det är jätteroligt när man får den att blomma om. Visst är orkidén en härlig krukväxt som blommar länge och inte skräpar den heller. Lycka till med din, vad den nu har för färg. Själv hade jag för mig att min var vit med det var den ju inte.
      Det var riktigt gott med bruna bönor och fläsk idag🙂
      Ha det gott tillbaka.
      / Kramen

      Svara
  3. Oj, så fin Orkideén är, och fint bildspel du gjort också
    de är så söta blommor och man blir ju så glad när de blommar
    kram

    Svara
  4. Jag tycker det är en höjdarmiddag

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

