Bara vanligt vatten

 

Idag har vi grått och trist här. Dimman ligger tät utanför fönstret och jag vill helst vara inomhus. Lite seg och stel i kroppen är jag efter några dagars röjning i lägenheten. Fönsterputsningen är nu helt klar och nytvättade gardiner är upphängda. Jag tror det börjar luta åt att leja bort fönsterputsningen. Vi har treglasfönster och det verkar som de flesta städbolagen inte gärna vill ta sig ann dessa fönster. De är väl för jobbiga, tar för mycket tid skulle jag tro. Jag tvättar inte fönstren så ofta nu för tiden men när det blir av vill jag de ska se klara och nytvättade ut. Så länge orken finns så kör jag väl på.

kajsa Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson står nu på tur och  den första boken jag läser av denna författare. Stella Friberg tycks ha allt en kvinna kan drömma om: en makalöst framgångsrik karriär som författare, exklusiv våning på Östermalm, en garderob fylld med designkläder, en charmerande pojkvän,…Ja, det låter väl inte riktigt i min smak men jag ska i allafall ta tag i boken så får vi se …….

I kväll ska vi se “Så mycket bättre” och så förstås den magnifika  Downton Abbey Del 3 av 8. Isobel Crawley driver Cora till vansinne när Downton ska förvandlas till ett konvalescenthem för sårade officerare…..

blink1     Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Goder afton kära Sylvia!
    Kan förstå at du är ”mör” i kroppen efter all städning. Men 3-gals är ju lätt som en plätt, tvätta på insidan, vända på dom så kommer utsidan inåt. Det är etter värre med mina förbaskade 2-glas…sitta på fönsterkarmen, hänga på utsidan med halva kroppen och skaffa armar långa som en giraffhals för att nå och tvätta utsidan och sedan ska dom ”saxsas” för att tvättas emellan och då åker dom isär och utåt och det gillas inte av fönstertvättarna däremot, gillas inte av någon. Vi har klagat nu i snart 25 år men Wallenstam gör inte ett skvatt, utan en rejäl hyreshöjning. Dom har redan begärt över 3% utan att göra något alls åt förfallet av detta hus fr. 50-talet. Problemet som jag ser det med fönsterputsare är att dom tar sig an rutorna, medans jag tog ett tag på alla karmar runtom samtidigt, men det gäller att hitta någon som är bra eller någon ”privat” som även tvättar lite runtom😉

    Har just letat efter någon lättläst bladvändare med inte alltför mycket elände och vad ser jag här? Ska genast kolla upp boken även om miljön känns lite sisådär😉

    Så mysigt du gjort med en liten trevlig ”banner”🙂

    Nu väntar Tv för hela kvällen och bäst gillar jag Downton Abbey och Maggie Smith, hon spelar rollen med bravur och är ingen ungdom längre inte, men attans så bra hon är den gamla damen🙂
    Trevlig kväll ! Kramen, Agneta

    Svara
    • Mina treglas-fönster sitter ihop med skruvar som måste lossas och sex sidor att putsa. Inta alls kul. Tror vi har samma tvåglas som du i stugan där kan jag stå utvändigt på stege och det underlättar. Måste ta tag i det här innan det blir dags för nästa fönsterputs😉

      Hon är helt otroligt bra Dame Maggie Smith en av Englands mest omtyckta och älskade skådespelare.
      Ha en skön söndag vännen.

      Svara
      • Låter inte alls kul det där med att skruva…usch då. Mina 3-glas är fr. -94 och kanske dom är sämre då, men lätta att tvätta och det var ju dumt att bara halva lägenheten fick nya fönster när dom gjorde stammbyte och lite annat kludd o kladd här😦 Hoppas du hittar någon som kan sköta om dina fönster framöver! Kramen, Agneta

  2. Vi har lejt fönsterputsare dom tre senaste åren.
    Kostar ju inte så mycket när RUT betalat hälften.
    Ha en fin fortsättning på helgen.

    Svara
    • Så skönt det låter. Måste börja forska lite på den fronten😉
      Det gäller att få tag på en fönsterputsare som kan sin sak. Blir resultatet bra så betalar jag gärna.
      Ha en skön söndag / kram

      Svara
  3. Jag håller på att försöka vänja mig vid att ibland anlita städhjälp. Med Rut-avdraget är ju plötsligt kostnaden rimlig och någon ungdom får jobb. Det känns bra egentligen. Men jag har någon sorts barriär att ´komma över där. Kan inte identifiera den riktigt.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

