Dags för influensasprutan

nurse_injection Ja, då var det dags igen för influensasprutan. Vi har varit till vårdcentralen och tagit den idag maken och jag. Har haft lite funderingar på att hoppa över den i år. Tycker jag tagit den varje år hittills och även vaccin mot svin-influensan. Nu kom det en kallelse och efter några dagars betänketid blev det så ändå för visst skulle det kännas hemskt ledsamt om man åkte på en riktigt besvärlig influensa efter att ha struntat i sprutan. Så nu är det gjort och förskräckligt mycket folk var det och väntan blev lång, nästan en timme innan det blev vår tur.

Ikväll ska jag fortsätta med Oates bok “Lilla himlafågel” som jag från början hade svårt att få grepp om men äntligen kommit in i och ja, det är en mäktig bok.

Handlingen utspelas norra delarna av delstaten New York. Det är 1980-tal i småstaden Sparta där industrierna förfaller,segregationen är stor mellan fint folk, arbetarklass och de som har ”indianblod”. Spartas dekadenta skönhet, den frånskilda, egensinniga och smått destruktiva Zoe Kruller, hittas av sin son Aaron strypt i sin säng. Snart står det klart att det finns två huvudmisstänkta Aarons pappa Delray Kruller, och älskaren Eddy Diehl. …….

halloween sylvia
Vilket datum firas Halloween? Ska du fira enligt amerikansk tradition är det 31 oktober som gäller. Hm,hm lite sent ute då…. men, du kan även fira aftonen före Alla helgons dag, läste jag också. Nu har vi aldrig firat den dagen nämnvärt hos oss men här har jag gjort en liten hälsning.

Happy halloween!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hejsan!
    Inte vågar man avstå från influensasprutan inte. På VC är det öppet hus nu tre onsdagar i rad, så då ska vi passa på minsann.

    Vi struntar högaktningsfullt i halloween, men din halloweenhälsning är väldigt söt!

    Kram Ingrid

    Svara
    • Tack för goa kommentarer Ingrid. Har vi tagit sprutan tidigare och det funkat bra så är det ju lika bra att fortsätta.
      Kramen

      Svara
  2. Hej i höstmörkret!
    Hoppas du piggnat till!
    Nu gjorde du mig påmind om sprutan. Lasse och jag har den tagit tidigare och ska fortsätta men vi är ju så glömska🙂 Har sagt att jag ska kolla på VC hemsida när man kan ta den, lika bra jag går dit på engång🙂
    Halloween blir det inte här men lite gott att äta och dricka på fredag. Vi brukar säga att det är våran fredag för vi träffades för 41 år sedan. Jösses vad tiden går.
    Ha det bra min vän!
    Kram Annkila

    Svara
    • Är väl inte så där riktigt på topp den här mörka årstiden. Jag trivs bättre under vår/sommar halvåret. Ja, stick iväg och ta sprutan, det är nog inte så dumt ändå.
      Grattis på 41.årsdagen🙂 samma säger jag…..jösses vad tiden går.
      Kramen på dig!

      Svara
  3. Jag har också tagit influensa sprutan, för att undvika att ha oturen att eventuellt bli allvarligt sjuk.
    förut tog jag den aldrig, men de tre sista åren har jag gjort det
    Mysig Halloween bild du har gjort
    kramar

    Svara
    • Bäst att ta sprutan och hoppas man ska klara sig bättre mot flunsan men det tar emot att behöva ta dessa sprutor vart eviga år.
      Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

