Lite av varje……


Usch så dålig jag varit att uppdatera  men kanske det ska bli  blötare framöver.

Idag kom WordPress. ut med ett nytt tema och jag var tvungen att kolla hur det var.  Det trasslade lite i början men nu tror jag det ska funka och kanske lusten kommer tillbaka att uppdatera lite oftare. Den vackra höstgåvan från Agneta har också kommit på plats …tack snälla !

IMGP0110Har varit till frissan idag och då stiger humöret genast några grader. På hemvägen genom Centrum fick jag se dessa kängor i svart skinn med snörning fram och lite fiffigt med en dragkedja på sidorna  på så sett blir det lättare  att komma i dem. De var så sköna på foten så jag slog till. Lagom att använda nu, innan det riktiga vintervädret sätter in. Ja, nu blev det ett stort hål i kassan igen men vi fick ju det lilla  tillskottet igår att täppa till de värsta hålen med.

Ha en riktigt skön kväll! / Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. annabritta

     /  19 oktober 2011

    Halloj i stugan!
    Jo, då det funkar det mesta i allafall vad jag kan se. Jag är förstås inte den rätta att fråga. Vi ses på fredag!
    Kram från storasyster

    Svara
  2. Grattis till de fina kängorna, jättesnygga. Pengarna ska rulla, så var lite stolt för att du bidragit till välfärden. 🙂
    Här är en till som lider av bloggtorka. En svår sådan! Får se om lusten återvänder.
    Kram och fortsatt trevlig kväll!

    Svara
    • Tack Ailas…… visst är de snygga. Klart man ska bidra till välfärden om en ändå så lite..;-) Vi får väl ”blöte” på torkan lite som Agneta säger🙂
      Kram

      Svara
  3. Hejsan Sylvia!

    Vilket trevligt tema och vilken vacker header. Stockholm är hur fint som helst!

    Kängorna ser jättesköna ut och så behändigt med blixtlås i sidan. Jag har hög vrist och det är alltid besvärligt att hitta kängor som jag kan ta mig i och ur.

    Kram Ingrid

    Svara
    • Tack snälla….jätteroligt att du gillar temat. Själv är jag jättenöjd med det. Kängorna var också en fullträff och inte så dyra heller 599:- kronor. Ett bra pris tycker jag.
      / kram

      Svara
  4. Hejsan, Sylvia!
    Temat är ursnyggt, stilrent! Gillas🙂 Headern är kanonfin men inte vet jag var jag är…skeppsbron..eller någon annan kajplats, för båtar finns det gott om.
    Lite synd bara att det är så stort avstånd mellan länkarna till dina favoritbloggar. Man måste scrolla ner låååångt om man som besökare är intresserad… vilket man är😉

    ”Mormorskängor” är poppis har jag sett på andra bloggar också men dragkedjan vid sidan är ett måste! Ursnygga och bra pris också och dom ser ju ut att hålla över vintern.
    Besök hoss frissan och nytt på fötterna, kan det blir bättre?
    Bloggtorka lider jag inte av, har ju en henmsida som är fullmatad om nu mågon ids kika där. Var inom din sida några ggr. för att se om det fanns nya foton fr. ön…inkl. vildsvin😉
    Även jag har bidragit till den s.k. välfärden🙂 Min nya bodumbryggare är på ingående och den gamla hade väl sisådär en 15 år på nacken,..minst. En praktisk liten sak för både te/kaffe om man bara ska ha en eller två koppar.
    Nu är det dags fär Sjuan och Judys domstol. En dam med ”klös” i😉
    Ser nu att ”skicka knappen” är svart som sot och utan text..?
    Kram, Agneta

    Svara
    • Kul att du gillar temat men kanske det är lite långt mellan raderna ……men det går nog inte att ändra? Hos mig är knappen helt normal med text = Skicka kommentar.
      Bilden är Skeppsbron taget från Fjällgatan.Tyska kyrkan längst till vänster, sedan kommer Storkyrkan mer åt mitten. Djurgården längst till höger men syns inte på bilden / Kram

      Svara
  5. Hej Sylvia!

    Så skönt att det inte bara är lilla jag som har bloggtorka:-)).

    Vilka underbart fina kängor du har hittat, dom skulle jag kunna tänka mig.

    Ja, idag blev en del av tänderna klara och jag är så nöjd och glad, nu är det bara resten kvar.

    Tack för den goa hälsningen!

    Kramar
    Berit

    Svara
  6. elisabeth

     /  22 oktober 2011

    Vilka fina kängor du hittat, vad smart med dragkedjan, för jag är ingen som gillar snöra kängor, men dessa gillade jag,🙂

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

