Italien – Toscana

Italien2Nu är det packat och klart och i morgon, kl. 9.30 går planet till Italien, en tema-resa i 8 dagar. Vi landar i Rom där vi får njuta av staden i två dagar. Sedan åker vi vidare med  guidad buss genom det vackra Toscana- landskapet och gör där uppehåll i städer som Siena, Lucca och Florens, för att se, njuta av god mat, goda viner och uppleva italiensk konst och kultur. Till slut tillbaka till Rom där vi stannar ytterligare en dag och sedan åter hem till Sverige. Det ska bli riktigt roligt. Några fina bilder och en liten reseskildring från vår Italien-tripp, hoppas jag det ska bli så småningom.

  Ha det gott mina vänner!  Arrivederci !   

 animated-smileys-waving-088

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Ha en riktigt trevlig tid i Italien, vilket ni säkert får
    kram

    Svara
  2. Jag önskar er en riktigt trevlig resa!
    Och att vädergudarna är nådiga mot er. För allting är ju mycket trevligare om det är ”lagomväder”.

    Lite avundsjuk är jag givetvis, men det blir väl vår tur så småningom😉 Rom, Florens har jag varit i flera gånger. När Åke fyllde 50 var vi i Rom en hel vecka i januari månad. En helt underbar vecka var det.

    Kram och ha det så bra!

    Svara
  3. Hej Sylvia!

    Ha en Underbar Resa och jag ser frameot foton och rapporter!

    Kramar
    Berit

    Svara
  4. Buona sera, Signora Sylvia!
    Men så bra att det blir en hel del tid i Rom, funderade just över det. Vore ju hemskt att bara landa där, sova, äta frukost och sedan resa vidare. Tittade in i går och lämnade en hälsning i gästboken då jag var inom din hemsida och läste om dina resor.
    Ha det bäst!
    Buon viaggio!
    /Agneta

    Svara
  5. Love

     /  11 september 2011

    Nu sitter du i det vackra Italien medans jag får hålla tillgodo med en utflyckt till Örebro.
    Italien är ett land man kan besöka med kärlek många gånger.
    Första gången jag var där var på bröllopsresa 1961 och sista gången var förra året till Bergamo.
    Hoppas ni får vara friska och kunna njuta allt och det ska bli så kul att få hälsa på här igen när du är hemma. Bara några dagar till sen kommer jag tillbaka. Tänker på dig med värme.
    Kram
    Love.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

