Jag ska måla hela världen……

En promenad blev det i dag efter natten oväder med regn och åska. Nu skiner solen igen med en behaglig värme. Den rosa parkbänken stod kvar. Bilden här nedan har jag tagit vid ett tidigare tillfälle

rosa bänk

Vad tycks?   Pryder den rosa parkbänken sin plats. Nu har det stått där så troget parkerad vid  promenadstråket jäms med Årstaviken i flera år. En färgklick i naturen och jag blir glad i sinnet när jag går förbi och läser  “jag ska måla hela världen lilla mamma”  och jag gillar den. Men det är inte alla som gör. Grannen min tycker det är rent förskräckligt att den får stå där år efter år. Lite underligt kan det tyckas vara att det inte görs mer åverkan på den eller att någon filur ger bänken en annan touch i dessa klottertider. Vill du se ännu en annorlunda parkbänk kan du titta in till ailas blogg.

Ha en fortsatt trevlig söndag / Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Den texten/melodin är underbart vacker men inte bänken! Den är ju flammig och ser sliten ut och färgen passar inte in i omgivningen, så som det ser ut på fotot i alla fall. Kanske är snygg på lite avstånd. Nä, en parkbänk ska liksom smälta in. Men kanske den blir bra med en ordentlig nymålning i en nåååågot mildare färg. Vinrött passar ju bra till allt grönt på sommaren och vitt på vintern?
    Nåja, det viktigaste är ju att den fyller sin funktion och är bekväm att sitta på!

    I dag har jag en ”ta-i något – så går det sönder-dag”…urkul :-
    Har förresten hittat ett bra script som visar dag, datum och år! Klockan hoppade jag över för nu i alla fall, då den varianten jag fann ger stress då även sekunderna tickade på…..!
    Lycka till med dina studier i Italienska🙂
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Ja, du smaken är som baken och tur är väl det för annars blir det för tråkigt Så du har haft en sån dag. En olycka kommer ju sällan ensam. Stämmer bra. Har bläddrat i parlören med tror det blir som du skrev, kartan i ena handen och parlören i den andra när vi kommer ner. hihi. Kramen

      Svara
  2. Mysig rosa bänk och med en så mysig och vacker text
    Tror att det varit åska här också förra natten medan jag sov
    När jag vaknade såg jag att det hade regnat ordentligt, och mörka moln fanns på himlen och temperaturen hade sjunkit betydligt
    men sedan på dagen blev det varmare…och vilken underbar sensommardag vi hade igår
    ha en fin vecka som kommer
    kram

    Svara
    • Då tycker du som jag. Den är väl inte precis till att sätta ner stjärten på men ett roligt inslag i naturen.
      Må så gott. / Kramen

      Svara
  3. elisabeth

     /  29 augusti 2011

    nja…. det var nog inte i min smak heller, håller nog mera på grannen än dig….:-) Den behöver inte heller vara exakt tråkig som de flesta kan vara, men mera naturtrogen. En text som inte sticker ut för mycket däremot kan ju vara lite trevligt. Ha en fin vecka ! kram.

    Svara
    • Så du gillar den inte heller. Ja, inte vet jag vad jag ser i bänken som tilltalar och berör och det vore väl för trist om vi alla tyckte lika.
      Ha en fin vecka du också /Kramen

      Svara
  4. Jag gillar knepiga bänkar, håller med dig! 🙂
    Visade själv den här bänken för en liten tid sedan: http://ailas.svenskablogg.se/2011/08/15/sla-dig-ner-en-stund/
    Vad tycks? 🙂

    Svara
    • Gillar din bänk ….. den smälter verkligen in där den står.🙂 Fick lust att visa den här rosa varianten. Finns säkert gott om tokbänkar här och där i våra grönområden, som vi ser på med lite olika ögon. Ha det gott / Kram

      Svara
  5. Sådan slags konst gillar jag. Fint ju🙂

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

