Hösthelg i stugan

Efter några dagar med riktigt fint höstväder i stuggardinan fick vi ett fasligt oväder under natten som varit. Det smattrade på taket och blåsten tog i så jag steg upp, för sova gick inte. Nu i kväll skiner solen igen och det har lugnat sig på sjön. Vi har varit ute och skogen för att kolla efter kantareller med det gav inget och det finns ingen svamp överhuvudtaget i skogen. Kanske det kan bli senare i  höst.

Idag har jag tagit ner sommargardinerna och satt upp  gamla  avlagda  längder som får hänga över vintern. Imorgon ska det mesta av trädgårdsmöblerna in. Det är lika så gott för jag vet hur fort det kan slår om till kyligt höstväder här. Nu måste jag hem till stan för att förbereda till resan den 5 september.

Ikväll ska vi titta på   30-årsjubilerande “Gäster med gester” i ettan som är tillbaka. Två fyrmannalag möts för att kasta sig ut i kluriga charader . Programledare är Rickard Olsson. Det ska bli kul att se. Hittade ett klipp från den gamla goda tiden Ler

Önskar en fin lördagskväll!
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

10 kommentarer

  1. Hej Sylvia!
    Om några minuter är det dags..jag älskar ”Gäster med gester”🙂
    Gillade bl.a. Jeja Sundström (?) som var suveränt bra bl.a. förr i tiden när det begav sig.
    Var just nu ute på balkongen och vindarna är höst…trots +20 så är det riktigt kallt.
    Att ingen svamp finns att finna på ön med tanke på allt regn är konstigt. Vem är det som äter upp de små…vildsvinen😉
    Åh så härligt att det snart är dags att resa söderöver till värmen! Inte klokt vad tiden gått fort.
    På tal om fort, nu börjar ”gesterna…” !
    Kram, Agneta

    Svara
    • Väntar med spänning på när Jeja dyker upp i programmet. En härlig kvinna. Vi har fått för lite regn här under sommaren för att svampen ska komma skulle jag tro. Kramen

      Svara
  2. Visst var det trevligt i kväll. Lena Ph var ju för himla duktig och kanske mest på att få fram svaren.
    Nu känns det verkligen som höst och jag förstår mer än väl att du höstrustar i stugan när ni nu snart ska iväg ut och resa.

    Ha en riktigt fin helg!
    Varm karm!

    Svara
    • Äntligen ett trevligt, glatt och underhållande program. Det tackar man för🙂 Lena P var huggarn så duktig att klura ut de rätta svaret. / Kramen

      Svara
  3. elisabeth

     /  20 augusti 2011

    Jaaa….hösten har nog kommit på många håll nu, det vänder alltid så fort tycker jag. Fina gardiner, gillar marint randigt, kanske detta är svart🙂 Vilken härlig känsla ha denna resa framför dig, stort Lycka till och kanske det kommer lite kort därifrån. har inte heller hittat så mycket kantareller men som sagt de kanske kommer🙂
    Ha d bäst

    Svara
    • Ja, nu är denna sommaren över och jisses så fort den försvann. Nu blir det en liten förlängning på den i och med vår resa. det ska bli jätteskoj att fara bort och njuta lite av andra kulturer. Temaresor som vi rest med en gång tidigare,blev vi riktigt nöjda med. Bra guider och fin planering på hela resan. Kramen

      Svara
  4. Nog känns det att hösten är i antågande. Fast i dag var det ljummet ute.

    Svara
  5. Love

     /  22 augusti 2011

    Hejsan Sylwia!
    Visst är det lite jobbigt att börja plocka in sommarsakerna man vill dra ut på den så länge som möjligt. Ni gör klokt i som reser södrerut och samlar solsken o minnen.
    Det bidde ingen kräftskiva här heller men vi satsar på lördag skam den som ger sig.
    När jag bodde nära Stockholm var vi där och såg på sonen som sprang midnattsloppet och det är verkligen en folkfest. Nu bor han i Trelleborg så vi åker dit snart ska vara en mysig stad säger han.
    Jättetrist väder här i dag och att få något gjort verkar omöjligt. Sov länge och det verkat inte som om jag har vaknat upp riktigt fast klockan är över 1.
    Gillar du thriller kan jag rekomendera Spårlöst av Brenda Novak. Spännande om en mamma vars dotter försvinner. Kärlek finns också med men i lagon dos. Höll mig fängslad hela boken igenom.
    Kanske lite kaffe kan pigga upp tanten något måste jag göraq för annars hamnar jag nog i sängen igen.
    Tänker på dig o hoppas du får en skön vecka.
    Kram
    Love.

    Svara
    • Spårlöst av Brenda Novak låter så spännande. Tack för tipset och jag gillar thriller. Det börjar bli mycket böcker i hyllan så nu brukar jag kila ner till biblioteket och kolla först. Sova på morgonen ska man unna sig och är man pensionär så får man ju bestämma alldeles själv. Här har du en sömntuta som gillar sängen på morgonen.
      Ha det gott vännen och tack för du titta in / kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

