Regntunga skyar

I dag har vi haft regntunga skyar över stan. Nu framåt kvällen får vi nog lite regn ändå? Måste ringa grannen på ön och höra om det kommit regn där. Tänker på mina blomkrukorna som säkert står där och är jättetörstiga. Hon brukar nog kila över och duscha över blommorna om det skulle behövas när vi inte är där.

Har varit till frissan en sväng också. Tycker håret växer  med raketfart under sommarhalvåret. Det känns så torrt och tråkigt. Håret far lite illa av solen. Igår kväll gjorde jag en ordentlig inpackning /köpt hos frissan /och satt insmord med det en lång stund. Jag fick ytterligare en omgång inpackning i dag hos frissan. Nu ska det väl göra susen. Klippningen är jag riktigt nöjd med.

Sitter och kollar på resor. Vi skulle ju fara iväg i februari till värmen men det blev inte av. Just då hade jag det lite jobbigt med magen men som nu känns riktigt bra. Funderar på en resa till Italien, ett land som jag inte sett mycket av. Det skulle vara härligt. Eventuellt en Temaresa som vi reste med  till Provence  för några år sedan. Det var en riktigt fin resa. Vi får väl se vad det kan blir av detta tänkande.

Liseberg in Gothenburg, Sweden. Picture taken ...

Liseberg

Ska se på ”Lotta på Liseberg” i kväll. Det är verkligen fart och fläkt  hos Lotta. Hon är alltid lika sprudlande glad. Hoppas nu regnet håller sig borta i kväll. Efter det blir det ”Johan Falk”. Spännande svenskt kriminaldrama med Marie Richardson, Joel Kinnaman och Jakob Eklund. Visserligen en repris från 2009 men attans så bra.

Ingvar far iväg till stugan i morgon. Jag stannar hemma i stan några dagar till utan gubben. Det är så skönt att vara ifrån varann en liten tid, tycker vi nog båda två. Har man som vi levt ett långt liv tillsammans så piggar det upp vardagen en smula att vara ifrån varann någon gång så och då.

Ha en skön kväll!
Kram Sylvia

9 thoughts on “Regntunga skyar

  1. Hej! Det var halvtaskigt väder även här igår, men idag har solen tittat fram och jag har lyckats rädda en hel del av de mogna hallonen. Nu ligger de tryggt i frysen.

    Även jag funderar på någon resa till hösten, men har ingen aning om vad det kunde tänkas bli… Än så länge trivs jag bäst på hemmaplan, även under regniga dagar.

    Ha det fortsatt gott i sommaren!
    Kram

    • Tack för goa kommentarer. Under sommaren vill jag njuta av vårt vackra land men kanske det blir en liten tripp till hösten. Att se andra platser är manna för sälen. /Kramen

  2. Hej, Sylvia!

    Nu känner jag igen mig här igen 🙂 Sist låg länkarna till vänster och det hela såg väldigt konstigt ut så det måste ha varit något fel. Fick ett underligt mail också.

    Nåväl, nu är det dags igen…har läst ut min 1:a deckare av Donna Leon som utspelas i Venedig och här står att du vill till Italien 😉

    Foto här uppe till vänster visar hela mitt liv! En snutt av Lisebergs södra del och Johanneberg där jag är född och även ser huset där mina föräldrar bodde 1936 som nygifta, var jag bor nu, var vi/mamma bodde 1954-1999, mammas salong…MITT kvarter 🙂 Det är sällsynt med ett foto mot söder som täcker familjens boende sedan 1936…! Det är nästan lite pirrigt att se livet passera revy. Ska sända mail där jag markerar var jag bor….m.m. Otroligt att du vatl just detta foto 😉

    Mamma drömde alltid om att få resa till Capri men tyvärr blev det ej av men jag bokade en resa till norra Italien där hon firade sin 80-årsdag med en syster ( min dotter med sambo var med som förkläde med tanke på damernas ålder 😉 Hon var även tidigare i Italien, något ”yngre”.
    Hoppas nu hittar vad ni söker! Himla bra med Internet så man kan kika lite på tänkbara resmål.
    Jag har bara sett en bit av norra Italien med jobbet och det var väl sådär …liksom Venedig… men södra Italien vore inte fel alls 🙂 Villa Axel Munthe m.m. Temaresor har alltid haft gott rykte inom branchen.
    Mail kommer framöver.
    Klart att man behövar andas att tag så att man inte går varandra på nerverna när man är pensionär och umgås dygnet runt. Skulle jag aldrig orka med.
    Funderar på att ta bort min g-mailadress efter samtalet i dag…men vet inte.
    Kramen, Agneta

    • Fick lust att ändra lite här men det blev inte som jag ville så nu är det som vanligt igen. Vad jätteskoj att du gillade fotot och kul att det just är från din sida av staden. Det är verkligen ett pampigt foto.
      Jag måste snarast boka in en resa för det börjar bli fullt på Temas höstresorna. Jag har en resa på gång ”Toscana – västeuropas vagga” kommer snart mer information . /Kramen

  3. Så underbart roligt att få planera en höstresa!
    Italien ligger mig som vanligt väldigt varmt om hjärtat. Sorrento och Capri eller varför inte Sicilien? Fast Toscana låter väldigt trevligt det också! Du hittar säkert något bra.

    Visst kan det vara skönt att få vara var och en på sitt håll någon dag då och då, det tycker jag också. Maken däremot har väldigt svårt för att förstå det. Han fattar inte varför jag vill åka till Visby själv ibland och göra det jag vill, utan att ha tanke på att han sitter någonstans och väntar. När ändå bilen går……
    Varm kram!
    Ingrid

    • Tack Ingrid för dina goa inlägg i min blogg.
      Det ska bli så kul att sticka iväg på en resa och snart nog måste vi bestämma oss.
      Kram tillbaka.

  4. Hej, Sylvia!
    Hoppas du är kvar i stan för det hemska ovädret med åska lär anlända både här och hos dig över helgen. Kanske dags att återförenas med maken, gott att ha någon att hålla i , när åskan går, som man brukar säga 😉 Helgen har liksom kommit av sig med tanke på terrordådet mitt i centrala Oslo,
    inget man kan skaka av sig. Jäkligt, milt uttryckt att alla dessa ungdomar&barn blivit kallblodigt mördade på den vackra ön där dom campade 😦 Inte sjutton känner man för att läsa deckare…!
    Hoppa att du finner ett lugnt och trevlig resmål!
    Kram på dig vännen! /Agneta

    • Jag är kvar i stan och åskan hat varit i farten flera nätter. Vi har nog klarat oss skapligt bra I Stockholmstrakten. Det har varit värre på ön men elen har klarat sig och stugan står kvar 🙂 . Idag kommer gubben hem och det känns lugn.
      Men inte ska man gnälla när man tänker på det hemska som hänt i Norge. Så fasansfullt för alla dessa ungdomarna som inte kom undan på ön när denne galning sköt vilt. Vilket helvete. Det känns ändå bra att de gripit den ansvarige.
      Varma kramar.

      • Hör just nu på radion att dom letar efter ytterligare minst EN gärningsman…! Religiösa fundamentalister som varit/är aktiva inom främlingsfientliga partier som gärningsmannen varit ska väl inte få licens till automatvapen? Denne killen har ju debatterat flitigt i media under många år, mot socialdemokraterna/invandrare men ingen har reagerat. Usch ja, nätvänner och en granne här, har både barn o barnbarn i Oslo. Många som drabbas i många länder av detta!
        Över 90 döda i nuläget 😦

        Gott att maken kommer hem och att kåken står kvar på ön 🙂
        Kramen, Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

