Regntunga skyar

I dag har vi haft regntunga skyar över stan. Nu framåt kvällen får vi nog lite regn ändå? Måste ringa grannen på ön och höra om det kommit regn där. Tänker på mina blomkrukorna som säkert står där och är jättetörstiga. Hon brukar nog kila över och duscha över blommorna om det skulle behövas när vi inte är där.

Har varit till frissan en sväng också. Tycker håret växer  med raketfart under sommarhalvåret. Det känns så torrt och tråkigt. Håret far lite illa av solen. Igår kväll gjorde jag en ordentlig inpackning /köpt hos frissan /och satt insmord med det en lång stund. Jag fick ytterligare en omgång inpackning i dag hos frissan. Nu ska det väl göra susen. Klippningen är jag riktigt nöjd med.

Sitter och kollar på resor. Vi skulle ju fara iväg i februari till värmen men det blev inte av. Just då hade jag det lite jobbigt med magen men som nu känns riktigt bra. Funderar på en resa till Italien, ett land som jag inte sett mycket av. Det skulle vara härligt. Eventuellt en Temaresa som vi reste med  till Provence  för några år sedan. Det var en riktigt fin resa. Vi får väl se vad det kan blir av detta tänkande.

Liseberg in Gothenburg, Sweden. Picture taken ...

Liseberg

Ska se på ”Lotta på Liseberg” i kväll. Det är verkligen fart och fläkt  hos Lotta. Hon är alltid lika sprudlande glad. Hoppas nu regnet håller sig borta i kväll. Efter det blir det ”Johan Falk”. Spännande svenskt kriminaldrama med Marie Richardson, Joel Kinnaman och Jakob Eklund. Visserligen en repris från 2009 men attans så bra.

Ingvar far iväg till stugan i morgon. Jag stannar hemma i stan några dagar till utan gubben. Det är så skönt att vara ifrån varann en liten tid, tycker vi nog båda två. Har man som vi levt ett långt liv tillsammans så piggar det upp vardagen en smula att vara ifrån varann någon gång så och då.

Ha en skön kväll!
Kram Sylvia