God kväll….

God kväll kära vänner!

Nu har vi fått lite svalare väder och visst är det skönt att kunna andas ordentligt efter denna heta värmebölja vi haft en längre tid.  Så gott det känns med lite regn. Vi har haft så lite av den varan här.

Igår på Victorias födelsedag var det ju hällande regn på Öland och det var väl lite komiskt att se när kungligheterna satt där i ösregnet utan regnskydd. Ja, kungen krånglade på sig en plastsäck efter mycket om och men.  Man kan ju undra varför de inte som alla andra skyddade sig med en regncape mot regnet, för de såg verkligen frusna ut där de satt.

Jag har fått två fina nya böcker av syrran. Recensionsexemplar som hon får av sin son som jobbar i bokbranschen. Det är så fina inbundna och vackra böcker så det är en ren fröjd att beskåda dem. Den ene har jag börjat läsa och den är skriven av Kate Morton.

" Ibland är det så skönt att läsa en bok som man bara kan sjunka ner i, en bok som är som luddig bomull, och där man vet vad man får även om man inte vet vad som ska hända. En bok där det enda motståndet är att hålla alla trådarna i minnet och möjligtvis bokens tjockhet. Just en sådan bok är Kate Mortons "I det förflutna." En helt underbar sommarläsning!

Idag har vi haft lite halvdant väder men ganska varmt ändå och lagom att promenera i. Vi gick en lång promenad och det är riktigt lugnt i stan nu i semestertider. I kväll har jag suttit vid datorn. Det är bara skräp att se på TV. Fick jag lust att ändra lite i bloggen. En enkel WP mall som jag tycker verkar bra. Vi får väl se om jag behåller den.

Önskar en trevlig helg!
Kramen Sylvia


Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

14 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Vädret har verkligen ändrat karaktär och blivit mera likt svenskt sommarväder. Men jag tycker att vi har det ganska skönt ändå. Det är bättre att söka lä och ta på sig en liten tröja än att sitta och svettas.

    Jag såg med en gång att du bytt tema! Det är trevligt tycker jag.

    Ha en fin helg!
    Kram Ingrid

    Svara
    • Tack snälla för goa kommentarer. Kul att byta tema ibland.Vädret börjar likna svensk sommar här och det är inte alls så dumt. Kram

      Svara
  2. Jag påbörjade en bok i går kväll, vissa böcker gillar man från första raden
    Sås nyggt temat är på din blogg , det är kul med lite nytt
    Sedan var det kul att kunna se vad du skrivit tidgare samlat så där

    Svara
    • Ja, ibland kommer man in i boken på direkten. Tack….Så roligt att du gillade ändringen i bloggen! / Kramen

      Svara
  3. Hej Sylvia

    Ja vi hade ordentlig värme ett tag. Då är det bara att leta en skugga någonstans.
    Jag vistas inte gärna i solen för då blir det huvudvärk. Det gick ju bra att vara inne och göra någon nytta också.
    Den här veckan har det varit dåligt väder och i går kväll ösregnade det som sjutton.

    Vi har stängt dörrarna för skatorna. De är så näsvisa och kommer in så fort dörren står öppen. Silvret behöver jag inte vara rädd om för vi har inga bestick eller liknande i silver.

    I dag har det varit mulet men nu på kvällen har solen kommit fram och det är skönt ute nu.

    Önskar dig också en trevlig helg. Kram från Siv

    Svara
  4. Ja, det har verkligen blivit svalare väder.
    Gillar heller inte när det är för varmt eller värmebölja
    fast lite varmare kunde det gärna få vara…
    Tänk att det aldrig kan vara lagomt😉
    fin bild / header du har här i din blogg och ja, det är roligt att ändra lite i bloggen ibland
    ha en fin fortsatt helg
    kram

    Svara
    • Ja, du …. vi blir aldrig riktigt nöjda med vädret. Roligt att du gillade bilden från stugan. Kram

      Svara
  5. Annabitta

     /  17 juli 2011

    Hejsan syster!
    Så somrigt och fint med en skymt av köksfönstret. Ja, boken är mastig men när du kommer in i den vill du inte släppa den.
    Vi hörs och kram!

    Svara
  6. Hej min vän!
    Såå snyggt du har gjort det här, din bild är så fin, förmodar att det är från stugan.
    Jaa att få en bra bok i händerna är underbar avkoppling om man inte som jag blir så stressad så jag streckläser för att få komma till slutet🙂 Jag är lite knasig🙂
    Har nyss avslutat Morgan Allings bok. Den var så lättläst så den gick jag igenom på 3 dar. Kan rekomendera den. Nu läser jag en av Nora Roberts, fick några böcker av en granne.
    Idag regnar det men det är ju fruntimmersveckan men efter regn kommer solsken🙂
    Ha det riktigt bra!
    Kram

    Svara
    • Tack snälla…..så gulligt skrivet. Bilden är från stugan. Jag blir också så stressad när jag får en bra bok i handen och vill gärna komma till slutet så fort som möjligt, Morgan Allings bok låter spännande. Något att tänka på.
      Här är det regntunga skyar men inget regn i sikta ännu? /Kramen

      Svara
  7. Hej, Sylvia!

    Tack för besöket, alltid lika trevligt🙂

    Åh….lyckliga du som har Kate Mortons senaste🙂
    ”Den glömda trädgården” bara älskade jag och ska läsa om den då jag tycker om ”släktforskning”. Har lagt ”I det förflutna” på bevakning hos Adlibris, för jag vill ha pocket som blir billigare.

    Har haft en fotvårdspec. här hemma i dag och du kan tro att både nageltrång och annat är nästan helt puts väck liksom 500:-…! Men det var det värt, minst sagt. Men ett återbesök krävs i Sept. för fortsatt jobb samt koll på de så viktiga tånaglarna/fötterna och min Halux Valgus, som även hon hade själv. Supertrevlig är hon och 65 år så det blev en trevlig pratstund också😉
    Ja du, fötterna ska klara mycket…hela kroppstyngden varje dag livet ut😉 Något man borde göra oftare, inte vänta tills det blir problem.

    Men jag fattar inte vad WordPress sysslar med! Kan inte scrolla i denna rutan utan måste använda tangenterna och inte ser jag hela kommentaren heller. Så dom krånglar till det för oss gamlingar😉 Har fått enorma problem med synen på ena ögat….dimma😦

    Ha det så gott i ditt paradis!
    Kramen, Agneta

    Svara
  8. Tack snälla för dina goa kommentarer Vännen.

    Jag ska allt läsa ”Den glömda trädgården vid tillfälle. Finns kanske på bibblan att låna. Boken ”I det förflutna” …attans så bra den är när man kommer in i den.

    Det låter som du har fått grå starr vännen och det måste du försöka komma till en ögonläkare för att kolla. Ögonen är nog så viktigt för oss som sitter vid datorn så ofta. .Fotvård är ju bara så underbart och så skönt du fått bort nageltrånget för det kan göra djävulskt ont. Så kul att du samtidigt fick en vettig person att snacka med.
    Men jag förstår inte det du säger om kommentarsrutan. När jag skriver där så följer den med vartefter som den brukar. Kanske det var något tillfälligt.

    Kramen på dig vännen

    Svara
  9. Glömde ju säga att jag scrollat ner till din musik och lyssnat till en kristallklar favorit …Ängeln i rummet med Eva Dahlgren. Den bara ÄR..🙂
    Jo, jag menar att det inte går att scrolla i denna rutan och så kan man inte sätta ”cursen” var man vill. Strunt samma, dom ändrar stup i kvarten både här o där. Kanske dags för mig att installera Explorer 9 ? Har ännu 7:an då jag är hjärtligt trött på alla uppdateringar som ska göras stup i kvarten så fort en ny version släpps. Men nu kanske 8:an är ok.😉
    Nattiskram, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

