Vårpromenad på 5 km…..

 

soderrunda 13 aprilVädret var lite grått och mulet idag så det passade bra för en långpromenad utmed Årstaviken. På kartan kan du följa vägen jag gick och hur långt det blev. Länken I FORM till kartan kommer från Ingrid. Nu var spännande att se om isen låg kvar fortfarande. Den hade  stuckit iväg och det var öppet så långt ögat kunde nå.  Såg att båtägarna börjat pyssla med sina båtar för nu är det bråda tider, det är väl inte så långt  kvar innan de ska börja sjösätta.

 soderrunda13 april 003soderrunda13 april 001soderrunda13 april 006soderrunda13 april 004

soderrunda13 april 009

soderrunda13 april 005

Pratade med grannarna på ön idag och där ligger isen ännu i viken och för vår del dröjer det nog några veckor innan vi kan börja packa oss iväg till stugan. Idag hade jag kameran med mig och det blev några bilder under promenadens gång. Det är en skön promenadslinga att gå vägen utmed vattnet och så slipper man all trafik också. Cykling är tillåtet så man får passa sig lite när de kommer farande. Promenaden tog nästan en timme och väl hemma var det dags för kaffe.

I kväll ska jag läsa klart Bodil Malmstens “Sista boken från Finistére “

Ha en skön kväll!
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

13 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Vad duktig du är som promenerar så långt🙂 Låter bekvämare att cykla.
    Men har man kameran med sig, så går det liksom lite fortare, eftersom man är upptagen med att ”jaga motiv”.
    Låter väldigt skönt att det finns platser för promenader, utan biltrafik…ännu så länge i alla fall.
    Förstår att det ännu är lite för kallt ute på din paradisö, men april är väl lite väl tidigt för att åka ut. Men det är klart, mycket jobb som väntar därute innan det är dags att flytta ut för sommaren, så du vill väl börja så smått att förbereda🙂
    Här är det lågtryck, molningt och ”huvudvärksväder” och vinden är isande kall när fönstret står på glänt för vädring.
    Må så gott!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Visst går det mycket lättare att trava på när jag samtidigt kan kolla in fina kameramotiv. Ja, nu börjar vi längta ut till stugan. Hoppas på några varma dagar framöver, då sticker nog isen iväg. /Kramen

      Svara
  2. Hejsan Sylvia!

    Promenader på 5-6 km är ganska lagom tycker jag och nu är det verkligen härligt. Fast för min del blir det inget promerande nu för jag håller på i trädgården och då får man motion i alla fall.

    Tänk att isen ännu ligger kvar ute vid er ö! Är inte det ovanligt att det är is så här i mitten av april?

    Kram och ha en skön kväll!

    Svara
    • Förstår du har fullt upp med vårbruket och det brukar hålla igång muskulaturen ordentligt. Samma sak förra året, då blev det isfritt den 15 april.
      Kramen

      Svara
  3. Hej Sylvia!

    Vilka härliga foton från din promenad som verkar vara sådär riktigt lagom tycker jag, att bara gå och njuta och se allt i lugn och ro.

    Vi går ju ganska så mycket med Hugo och oftast blir det väl sådär 5-6 kv per promenad och gärna i Gunnebo med omnejd. Ingen trafik och inga cyklar:-)).

    Här har det också varit grått idag och lite regn, men det skall bli fint i helgen sägs det och det ser jag framemot och så är det dags att planera för Påskhelgen då vi skall ha gäster.

    Kramar
    Berit

    Svara
  4. Hej vännen!
    Så fina bilder du tagt och jag ser en Magnolia, dom är så vackra. När vi bodde i Örebro så åkte vi särskilt till ett villaområde för att kika på en Magnolia varje vår🙂 Den var rosa och säkert 4 m hög. Vilken härlig tid det är nu och så skönt att ni har bra promenadvägar, inget bra med cyklar men dom kanske ”plingar”🙂
    Kram Annkila

    Svara
    • Det finns ett väldigt gammalt Magnoliaträd uppe i Vitabergen. Tyvärr brukar vi missa blomningen, vi är för det mesta på ön den tiden. Helt underbart när det står i full blom. Ha det gott/ kram

      Svara
  5. Härlig promenad och vackra foton. En timmas promenad i lagom fart är perfekt.
    Här har solen kommit tillbaka idag och vi tog en skön skogsrunda

    Svara
  6. kan tänka mig du hade en fin promenad och fina foton
    och ja, nu smälter isarna fort
    Idag såg jag också att löv börjat spricka ut på ett par träd.
    Detta är en så ljuvlig tid
    kram

    Svara
  7. Hej Sylvia!

    Glömde ju skriva att jag tog till mig ditt tips om SmartEyes och hämtat två par enkelslipade glasögon för 1785:-, helt otroligt och fina är dom och trevligt bemötande och duktiga optiker. Mycket människor var det som var där, men det funkade bra ändå.

    Så tack Sylvia för att du tipsade om detta!

    Ha en Skön Vårhelg!
    Kramar
    Berit

    Svara
    • Så jättekul att du blev nöjd med glasögonen Berit! Bra pris också. Jag har haft mina i över ett år nu och är så nöjd med dem. Kramen

      Svara
  8. Vilken underbar dag och promenad . Jag jag gick först 3 km med vår hund
    Sedan så gick jag en liknande sträcka med maken och vår hund i ett annat samhälle
    Det finns så många fina promenadstråk
    Det är inte som när vi åker till stugan . Då är det en landsväg genom byn
    Många säger hur kan ni ha flyttat från friheten. Viljken frihet brukar jag tänka

    Svara
    • Visst är det fint när det går att variera promenaderna lite. Skulle gärna vilja ha en hund med på turerna men vi bor ju i lägenhet . Det blir för instängt för dem. Ha det gott / kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

