På bio med Anna-Britta

 black-swan-movie-0Black Swan var väl inte riktigt i min smak. En mörk, tryckande och obehaglig skildring av en ung kvinna som får rollen i "Svansjön" . Natalie Portman var väl värd en Oscar  som den sköra, hårt pressade perfektionisten Nina. Hennes liv består av plågsamt hård träning, på kvällarna kommer hon hem till sin neurotiska, överbeskyddande mamma, som lever sin dröm genom dottern. Men det blir knappast någon dans på rosor – snarare en dans ut i febrig, blodig, nattsvart paranoia…Musiken känner man igen och den kunde man njuta av… men usch och fy ingen film för mig och Anna-Britta var inte heller så begeistrad.

tva damerEfter filmen åt vi en god  räksallad på en uteservering och njöt av det fina varma vårvädret. Väl hemma senare på kvällen fick jag en sprängande huvudvärk och kände mig riktigt vissen. Jag brukar sällan ha huvudvärk men jag tog två Alvedon och hoppade i säng. Idag känns det som vanligt igen. Tror det varit lite jäktigt den senaste veckan eller var det kanske efterdyningar av filmen?

Kram Sylvia

Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Usch, sådana filmer klara jag inte av, verkligheten numer räcker och blir över😦
    Inte konstigt att du fick huvudvärk. Att sitta ute i solen ( utan mössa ?) efter den filmen snurrandes i huvet och så med kalaset i ”kroppen”, det tar på krafterna numer.
    Nu har jag just gjort rätt för mig via internetbanken och betalat restskatt som jag absolut inte räknat med…URK! Men jag tror att det där med att fylla 65 förra året ställde till det en aning. Det blir ju lite andra summor när man blir ålderspensionär…
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Ja, tanten börjar bli gammal🙂 Så du fick också restskatt. Det fick vi också, båda två, lika mycket men det var väntat. Aldrig får man vara glad. /Kramen

      Svara
  2. Jag har hört flera som har huvudvärk så det är kanske något som går

    Svara
  3. Glamouren – om en stjärndansös nu anses höra dit – har ofta en mörk baksida där skillnaden mellan succé och fiasko samt lycka och olycka är hårfin. Visst kan man bli ganska illa berörd av sådana skildringar. Om huvudvärken kom sig av filmen kan vara svårt att veta, men det viktigaste är att du blev bättre. Hoppas att det fortsätter så!

    Idag vaknade jag till grått och disigt väder, men nu är det bara molnigt. Inte läge för någon uteservering precis. Blir en lugn dag, men i morgon ska jag gå på teater, med allvarligt innehåll. Blir nog ett blogginlägg om det senare.

    Fortsatt huvudvärksfri och fin onsdag önskar jag dig!
    Kram

    Svara
    • Huvudvärken är borta, vädret är grått, men passar bra för en långpromenad och det ska det bli. Spännande med ditt teaterbesök. Fortsättning följer…..
      Kram och ha en fin dag.

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

