Hittat flera vårtecken idag.

Strålande vackert väder idag och den kalla vinden har lagt sig.  Jag tog med kameran för att se  om scillan stod lika vacker i dag som den gjorde i går och det gjorde den.  Nu är våren här på riktigt. ” Knoppar brista” lite varstans på buskar och träd. En helt ljuvlig dag har det varit
.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Nu är middagen avklarad. Fisk i ugnen som maken fixat. Han brukar få till det  bra. En riktigt hejare på mat brukar jag säga…
Har  just pratat min syster  Anna-Britta. Hon vill ha med mig  på bio i morgon och se filmen ”Black Swan”. Hennes barnbarn Lydia / 17 år har sett filmen, rekommenderar den och tycker vi ska se den ?  En psykologisk thriller. Vet inte om den här filmen är något för mig men det är ju alltid roligt att komma ut lite. Filmen börjar kl. 14.00. Det kan bli lagom att fika eller äta något efteråt. Vi får se.

Black Swan. Liksom de flesta ballerinor kretsar hela Ninas liv kring ballett. Hon är en
av de starkast lysande stjärnorna i New York City Ballet Company och när det
blir dags att ersätta prima ballerinan Beth som huvudrollen i Svansjön står Nina
på tur. Men hon får oväntad konkurrens i nykomlingen Lily som imponerar stort på
regissören med sin sensualitet och passion. Allt som det två rivalerna utvecklar
en skruvad vänskap blir Nina mer och mer desperat och frågan är hur långt hon är
villig att pressa sig själv för sin karriär. Natalie Portman oscarsbelönad för Bästa kvinnliga huvudroll.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Visst är det en härlig tid när det börjar att blomma. Fina foton du tagit.
    Hoppas att filmen var bra, jag var oxå på bio igår, grannen och jag såg ”hur många lingon…….” den var bra.
    Nu ska jag traska vidare, ha en skön dag!
    Kram Annkila

    Svara
    • Den filmen var väl trevlig att se. Bygger väl lite på ”Glada Hudik-teatern” och deras verksamhet som gjort sensationell succé.
      Ha det gott / kram

      Svara
  2. Så ljuvliga foton av de söta vårblommorna.
    Man blir ju så glad när man nu ser dem titta upp mer och mer efter den långa vintern.
    och fint vårväder har vi haft också de sista dagarna
    Ha det så gott och tack för din goa kommentar hos mig
    kram

    Svara
  3. God kväll, Sylvia!
    Så smart du har gjort med ett litet bildspel, tar mindre plats. Visst är det vackert med alla vårblommor som sticker upp. Men tyvärr ska det bli kallt igen..säger dom i alla fall.
    Jaha, nu har jag läst på skylten intressant info. om Faggens krog. Jag trodde att det var en krog, men det står att det numer är bostäder där. Tänka sig, träkåkar fr. 1700-1800-talet som står än i dag, inte illa! Det var många bränder förr i tiden då dom eldade med ved i trähusen så det är alltid roligt att det finns något gammalt bevarat.
    Så häftiga skorstenarna ser ut, som två konstverk🙂
    Jag gillar gamla hus med lite historia, karaktär och snickarglädje🙂

    Psykologisk thriller låter lite ”sova-dåligt-om-natten”. Inget för mig i alla fall, trots Oscarsbelöning. En deckare kanv ara bra men psykologiskt..njae.
    Ska bli intressant att läsa vad du tyckte om filmen, om du såg den.
    Ha det så gott!
    kramen, Agneta

    Svara
    • Roligt att texten gick att läsa om Faggens krog. Visst är det spännande med de gamla kåkarnas historia. Filmen var inte i min smak… / Kramen

      Svara
  4. Jättefina vårbilder, även om blåsippan fattades. 🙂

    Jag har varit här uppe i Stockholm i några dagar och märker att våren är nog lite senare här än hemma, såg t o m snöhögar i lördags på en parkering. Men gårdagen var rena sommarkalaset, folk satt och lunchade på uteserveringar. Idag är det mer grått och nog svalare också. Blir nog bra hemresa ikväll.

    Kram

    Svara
    • Hoppas du haft en trevlig vistelse här …. tur med vädret måste man väl ändå säga. Får väl jaga vidare efter sippor .-)
      Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

