Bjöd på paj igår

Bordet är dukat

Efter en del förseningar på pendeltåg och annat  strul så kom ungar till slut på en bit mat till oss i går kväll som vi bestämt. Det var Annika med sambo, Magnus med fru och så Niklas barnbarnet som kom allra sist.  Nu skulle jag bjuda på paj och de går ju bra att värma på i micron. Pajerna blev till belåtenhet och philadelfia glassen smakade fint och vi hade en jättetrevlig kväll. Vid 11-tiden stack de iväg hem var och en till sitt. Några åkte taxi och några tog tunnelbanan som nu kommit igång gå igen.

Pajerna är klara

Idag har vi varit på en rask promenad och det var friska vindar och lite kyligt i luften. Vi sneddande över ett område alldeles blått av blommande scilla, det var så underbart vackert.  Kameran hade jag inte med mig så det måste nog  bli en vända i morgon om vädret tillåter. I kväll ska vi slappa och se vad TV har att bjuda på. The Kennedys. Kennedy-klanens fantastiska och många gånger tragiska historia kanske kan vara intressant. Den först delen av fyra visas i kväll i TVI.  Det kan väl vara något att se.
Ha nu en skön kväll !
Kram Sylvia

Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Skulle just nu stänga av när ditt inlägg landade i mailen.Vilken snygg dukning du har gjort och bordduken är lite annorlunda och snygg till det lila servietterna.
    Pajdeg älskar jag och kan äta bara den🙂
    Även jag funderade över att se Kennedy, men känner att jag inte orkar med deras liv mera ,för om den familjen har det ju ältas i evigheter.
    Funderade över Lewis eller Morden i Midsommer som började för snart 15 min. sedan. Körslaget vet jag inte ännu…men vi får se.
    Det blir till att zappa mellan kanalerna men utbudet är uselt för at vara en lördag, anser jag, i alla fall.
    Läste till min glädje i GP i dag att Downton Abby kommer med nya avsnitt för den serien har sålts till 100 länder…säger en hel del🙂 Något att se framemot däremot🙂
    I dag har vi halv storm och vinden är isande kall…Brrr.
    Dags för TV:n nu och lite föda.
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Köpte bomullsduken på rea på Hemtex. i höstas. De brukar ha bra sortering på dukar och bra priser. Paj går nog hem hos de flesta. Jag satt och slötittade på ”Kennedy” men det mesta hade man ju hört. Ingen höjdare. Tycker de har så tråkiga program på lördagarna. Synd att ”På spåret” är slut.
      Kramen

      Svara
  2. Hejsan Sylvia!

    Så fint du har dukat och pajerna ser jättefina ut. Jag förstår att det blev en trevlig kväll.
    Jag håller med Agneta, tv-utbudet på lördagskvällarna är dåligt just nu. Körslaget såg vi på, men zappade lite fram och tillbaka. Sedan började jag att se på Kennedys, men orkade inte riktigt med det, så det fick bli datorn en stund och sedan sängen.

    Idag kommer äldste sonen Bosse och hans Carina hit på lunch och så var det något Åke skulle ha hjälp med. Sen ska jag ta mig en vända ut i naturen och se hur det är på blåsippsfronten.

    Kram och ha en skön söndag!

    Svara
    • Jag har allt sett alla dina fina bilder av blåsippor du tagit🙂 Jag har inte lyckats hitta en enda sippa. Ibland kan faktiskt dyka upp i parkerna i stan. /Kramen

      Svara
  3. Hej vännen!
    Vilka härliga pajer du bjuder på! Jag gillar paj och hittade faktiskt en i frysdisken på Willys. Ungefär som Ekströms gör reklam för, 1 påse med deg och 1 med fyllning. Den här var med ost och skinka. Tyckte det var värt att prova så jag koka lite broccoli och blandade med fyllningen. Kan säga att jag blev glatt överraskad🙂 När jag pratade med barnbarnet Fredrik så sa han ”men mormor det som är så lätt att göra själv” ja kan så vara men ibland har man ingen lust🙂
    Idag ska vi få hjälp med att byta däck så då tar jag med mig Philadelfiaglassen och bjuder på.
    Ha en skön söndag!
    Kram Annkila

    Svara
    • Jag har också sett reklamen i TV på paj och det är väl toppen att ta till och som du säger så kan man ju förgylla den med det man ”haver” hemma. Har nog tänkt förse mig med några att ha i frysen i stugan. / Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

