Earth Hour och Efitdag……

Earth Hour – släck ljuset på lördag kväll!

hour_80553273Glöm inte att släcka ljuset i kväll. Som manifestation för klimatet
släcker miljontals människor över hela världen ljuset kl. 20.30-21.30.

******************************************

130juholtNu har vi lyssna på socialdemokraternas nye starke man  Håkan Juholt. Mannen med den pillemariska blicken.  Han verkar  ärlig, han säger vad han tycker och han pratar ett språk folk förstår läste jag och det stämmer nog mycket bra.  Ska bli riktigt spännande att följa honom och även debatterna mellan honom och Reinfeldt. Det blir två debattstilar som ställs mot varandra. Reinfeldt, lite försiktig och mer torr, ställs mot det gemytliga och skojfriska björnhannen.  Det kan säkert hetta till ordentligt.

********************************************

Efitdag 2011 mars 014Idag är det också Efitdag. ett projekt jag är med i som går ut på att du tar ett foto i timmen under en dag. Här börjar min dag. Kl 9.00 är morgonbäddningen klar i mitt rum…… Vill du se mer av dagen Välkommen in HÄR

Glöm nu inte att ställa om klockorna  till sommartid !   Önskar en fin vecka  / Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. God kväll, Sylvia!
    Jag misade Earth Hour för jag ville inte stänga av TV:n mitt i Downton Abbey😉 Men såklart går det åt mängder med el utomhus i de stora städerna som har belysning på Eifeltornet e.t.c.
    Jag missade Juholt på TV men du slår huvudet på spiken😉 Pillemarisk är ordet som jag letade efter. Kommer att bli jättekul med Reinfeldt, som inte har lärt sig att artikulera ( jag hör inte vad den unge mannen säger), och Juholt i en debatt😉
    Hemskt egentligen att säga så här, för politik är ju allvarligt, men svårt att låta bli😉

    Just nu hörde jag däremot på TV-nytt att radioaktiviteten i Japan är långt högre och värre än man sagt😦 Greenpeace har varit på plats och det är rena rama Tjernobyl, minst! Vi har ju redan fått skiten hit till Sverige och den lär aldrig försvinna från jordens yta….USCH! Man tonar ner allting och säger att det är så små doser av radioaktivt jod vi fått överallt på vårt jordklot som inte är skadlig, men då har man ”glömt bort” alla de miljoner människor som redan har sjukdom i sköldkörteln och som inte klarar av de där små doserna. Inte kommer vi att må bättre! Jag tänker på alla de som inte ens vet om att dom har en lätt underfunktion? Och stackars arma små barn ! Nu börjar dom få betala priset för vår girighet och dumhet!

    Lika bra att säga hejsvejs innan ilskan rinner över….
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Jo, det är ganska spännande med socialdemokraternas nye ledare
    har en känsla av att det kan bli bra..
    Ha en fin fortsatt helg
    kram

    Svara
  3. Attans …glömde det. Vi är ganska duktiga under hela året att spara och Lasse köper bara lågenergi lampor🙂
    Kikade på Juholt tal här på datorn, kan bli riktigt kul att följa honom i kommande debatter🙂
    Önskar dig en skön vecka….hör snöade det nyss när vi var ute med hundarna😦
    Kram från Annkila

    Svara
  4. Annabritta

     /  29 mars 2011

    Jag glömde att släcka ljuset. Var helt inne i Downton Abbey på TV och hade inte en tanke på det fast du påminde mig tidigare idag. Ja, så kan det gå. Sorry syster.
    Må så gott Kram

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

