Handlat och sedan bio

gen

Den här fåtöljen med en fotpall har  vi nu bestämt oss för. Köpte den på Stalands Möbler.  Mörkgrå  fårskinn, oljad ek och ergonomisk sittriktig ska den vara och den  kändes riktigt skön att sitta i. Tror storleken passar bra i hörnan där den ska stå. Det hade inta varit så dumt med var sin men det får vi inte plats med. Det blir att vi får samsas om denna, mestadels blir det gubben, för jag sitter ju vid datorn långa stunder. Den fanns inte i lager just nu . Vecka 14-15  får vi hem den. Pengaguldet plus lika mycket till blev priset för kalaset. Jag gillar den i formen och lätt att flytta och pallen kan bli en extra sittplats ibland. En bild i den rätta miljön kommer senare. Nu ska vi försöka få iväg den gamla fåtöljen  till soprummet.

asa1Senare i eftermiddag  ska jag och en väninna sticka iväg och se på Antik humor – Åsa-Nisse wälkom to Knohult . En film med en  rollista av idel  kända skådisar. Ska bli kul!
Kram Sylvia.

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. Hej Sylvia!

    Jag tror inte ni kommer att ångra er, vi har en sådan fåtölj och vi älskar den, särskilt maken:-)).Dyra är dom, men dom håller ju stilen i evigheter.

    Här är det vårväder idag och jag har just druckit kaffe i ”pensionärskuvösen” helt underbart att det äntligen börjar bli vår och imorgon är det dags för vovvens trimning inför våren:-)).

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

    Svara
    • Hejsan!
      Det var ett sammanträffande….jag har just varit inne på din blogg. Ja, jag tror jag kommer bli nöjd men den.
      Kramen

      Svara
  2. Hej, Sylvia!

    Åhhh…en så´n vill jag också ha🙂 Du kan tro att ja kikat mer än EN gång på den typen av möbler, men så är det ju den lilla detaljen med pengar😉
    Blir varmt och gott att sitta på päls om vintern.
    Men denna stolen finns väl i annat material än fårskinn, också har jag för mig.
    Nåja, en riktigt elegant formad klassiker som vi väl alla känner till!
    Bra smak har både du och din käre make, samma som underteckand😉
    Ser ut som en ”Bruno Matsson”…..dyra som attan men bra 2:a hansdvärde om den är ”äkta”.
    Håller med, ni borde haft varsin och kanske dumpat en soffa? Hur ofta är båda sofforna upptagna ?
    Förr hade man ju möbler för att man skulle få ”främmat” och alla skulle ha sittplats, bekväm sådan också. Vilka tider🙂
    Det är ju betydligt lättare att städa med denna typen av möbler. Fy katten för att dammsuga under soffan, får man ju flytta på i stort sett allt, för att komma åt och det är det ingen som varken vill eller orkar med. Hemtjänsten gör det inte och jag orkar inte, så det är säkert dammråttor i mängder under soffan😦
    Mitt gamla glasbord, tungt som attan, måste ur vägen för att komma åt soffan.
    Ja du, med stigande ålder får man tänka om lite när det gäller både möbler och annat i hemmet, för det måste vara enkelt.

    Men så kul att se Åsa-Nisse. Visst kan man få sig ett gott skratt av den sortens filmer. Betydligt trevligare än alla dessa filmer på TV med mord, lik och annat destruktivt.
    Hoppas det blir fika efter filmen också, så är väl denna dagen bättre än julafton😉

    Ha det så gott i vårsolen!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Ja, den blir säkert bra och kul att du också gillade den. Inte är det en äkta Bruno Matsson men den påminner lite om den i designen. Åsa-Nisse-filmen var för tokrolig att se…. många kiknande skratt blev det.
      Kramen

      Svara
  3. En ungefär liknande fåtölj har jag också funderat på att köpa.
    Och just det att den är lätt att flytta är också toppen
    ha en fin fortsatt dag
    kram

    Svara
  4. Den fåtöljen kommer ni säkert att bli nöjda med. Den ser ju jättemysig ut!!
    Hoppas att du tycker om filmen! Jag tyckte i alla fall att den var trevlig och man fick sig många goda skratt.

    Kram Ingrid

    Svara
    • Ja, buskis är det kanske men måste säga att jag blir glad i sinnet av denna tokhumor. Många härliga skratt blev det. Kramen

      Svara
  5. Den är jätteskön att sitta i ,oj det gäller att var först nu

    Svara
  6. Halloj i stugan!
    Vilken häftig fåtölj ni ska ha, den ser skön ut. Vi har en hörnsoffa i grönt skinn men den behövs här hemma för vi är ju 4 som ligger och slöar i den, gubben, jag och hundarna🙂
    Svårt att dammsuga under, jaa men det gör ju Lasse🙂
    Jag har minskat ner på prydnadssaker så det blir mindre att damma, för det gör jag.
    Ha det så gott Sylvia!
    Kram Annkila

    Svara
    • Vi har en trea, en tvåa och fåtöljen som har ätit upp sig själv i skinnet som nu ska ersättas av denne. Vi har också i grönt skinn. Önskar jag hade en Lasse ibland…..nej då……. min gubbe kan mycket annan :- ) Kul att du är på G igen!!
      Kramen

      Svara
  7. Det var en fin fåtölj ni tänker köpa och den ser skön ut att sitta i.
    Jag har funderat på Åsanissefilmen om den kan vara så bra som dom gamla. Det var roligt att ni tyckte om den och att det blev många skratt. Då är den väl värd att titta på.
    Jag stickade till mina barnbarn när dom var små i ett garn som heter Carolina och är från Marks och kattens. Det garnet finns i jättemånga färger och är ett bra garn. Där får man använda stickor 4 och du kanske tycker det är för grova stickor. Marks och katten har kommit med ett nytt garn för något år sedan som heter Kasper och där använder man stickor 3. Det är ett mjukt och fint garn men jag har inte provat att sticka med det. Vill du ha ett tunnare garn så är det kanske något att tänka på.
    Jag hoppas att jag hjälpt dig något.
    Ha en skön kväll. Kramar från Siv

    Svara
    • Tack snälla Siv för goda råd. Stickar ju så sällan så man kommer alldeles av sig bland alla garnsorter.
      Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

