Slappardag……

i love my computerNu har jag varit på IT-kafét i måndag och tisdag. Jag tycker det är så kul att vara där och hjälpa till med det jag kan till datortörstiga 55+are. Samtidigt kan man själv alltid få lite tips av någon när det strular för ens egen dator. Denna gången fick jag hjälp med min laptop av en av våra stödpersoner. Det var en säkerhetsinställning som jag gick bet på själv. 

Vi har många fina och trevliga  seniorgubbar där som gärna ställer upp med sina kunskaper. Många av klubbmedlemmarna har tidigare i sina yrkesliv jobbat med datorer och har sedan följt med i utvecklingen.  Det finns inte mycket som de går bet på men ibland tycker jag de är lite långsamma och lite väl omständliga i sina förklaringar. Vet inte varför jag tycker det men jag har en känsla av att de tror, vi kvinnor  inte har samma kapacitet som dom när det gäller datorer. Ja, det är väl kanske möjligt vi inte har …..en litet funderare från min sida bara Blinkar

Många av klubbmedlemmarna har också egna hemsidor. Här är en fin sida där du kan njuta av  vackra tavlor. ….  Inger Bicharas hemsida:   Välkommen till min drömvärld av blommor, löv och annat växtmaterial.   En fantastisk kvinna född  1918. 
Här kan du läsa mer om henne

Ha en skön kväll. Kram Sylvia.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Vad kul att titta på Inger Bicharas vackra konstverk!
    Ja ja, låt du ”gubbsen” vara pedagoger även om det blir lite segt med ålderns rätt😉

    Ska läsa lite mer om Bichara, men nu är det ju uppdrag granskning på TV och det bara måste ses🙂
    Något att förfasa sig över må vi ju alla ha🙂

    Det räcker inte med vädret som jag ondgjort mig över i ord o bild ;-(

    Ha det gott!
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Låter trevligt på IT-kafét
    Sånt skulle jag också vilja vara med i.
    Undrar om det finns här….
    Önskar dig också en fin fortsatt kväll
    kram

    Svara
    • Du kan titta in på SeniorNet Swedens hemsida. http://www.seniornet.se/. Jag har varit med i Södermalms Klubben i många år och det är jätteroligt. Klicka på lokala klubbar där ser du om det finns någon klubb i närheten där du bor. / Kramen

      Svara
  3. Fanns intet Seniornet i Köping eller Skinnskatteberg. Synd, ni verkar ha så trevligt. Kikade in på hennes sida, vilka vackra tavlor, de föll mig i smaken direkt.
    Ja, Rozz har varit nära att lämna oss, det blev riktigt otäckt. Men det ljusnaqr nu och förhoppningsvis får vi behålla honom. Tur de hände nu, vi hinner få han färdigbehandlad precis. Sedan återstår några kontroller hemma så inga parasiter finns kvar. Men går allt vägen så är han friskförklarade om 1½ månad och det ska bli skönt att uppleva den dagen!

    Svara
  4. Ja nu är jag hemma igen . Det låter så kul med it kaf’e

    Svara
  5. Hej Sylvia!

    Så härligt att kunna hjälpa till som du gör och jag borde nog göra samma känner jag, men tiden räcker inte riktigt till just nu.
    Det där du skrev om kvinnors kapacitet, det känner jag verkligen för. Har ofta märkt det när jag skall köpa nya datorgrejor. När jag sätter igång och ifrågasätter så blir dom helt ställda och det hände senast när jag köpte min Ipad, jag visste vad jag ville ha och killen verkade lite frågande:-)). Ja, det går framåt, men inte tillräckligt snabbt ibland för min del tycker jag:-)).

    Ikväll blir det Melodifestivalen som jag egentligen inte gillar, men kanske kan det bli lite spännande med finalen.

    Ha en go Lördagskväll!
    Kramar
    Berit

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

