Varit till frissan….

smile10[3]Idag har jag varit till frissan och det var verkligen på tiden. Förra gången jag klippte mig var långt före jul så nu var det dags att kapa av det en bra bit på längden. Det är inte alltid jag blir nöjd till en början när jag klippt mig men denna gången blev det riktigt bra. Det blev extra dyrt idag för frissan tyckte jag behövde en inpackning också. Jag satt 10 minuter med en varm handduk över skallen och efter det fick  jag en härlig huvudmassage. Minsann, kände jag mig riktigt lyxig, när jag sedan satt i stolen  och smuttade på en kopp Cappuccino som hon hämtade från den tjusiga kaffemaskinen där man kan välja vad för slags kaffe man vill dricka. Det är något dyrare att gå på den här salongen men denna tjejen/ Hanna/ klipper så bra och så jäktar hon inte och är dessutom himla trevlig. Toppen på den här dagen blev när jag på hemvägen mötte min granne och fick höra ….. Vad du ser pigg ut idag då. Ja, tänk vad ett besök hos frissan kan göra underverk.

Jag hann  hem för att se när hellner_1401036nMarcus Hellner, utklassade hela världseliten och tog VM-guldet i sprint. – Det är helt sjukt. Jag överraskade mig själv, säger segraren.
Så hiskeligt spännande det var.

Två svenska medaljer
Det blev svensk succé i finalen. Marcus Hellner vann guldet och Emil Jönsson fick bronset efter en spurtförlust mot Petter Northug. Heja Sverige !! 
I morgon är det fredag igen. Uj, vad dagarna springer iväg.
Önskar en fin kväll. 
Kram Sylvia.

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Visst är det skönt när man får sitta vid frissan och bli lite ompysslad. Du verkar ju gå till ett riktigt bra ställe. Beviset på att en frissa är duktig är när folk INTE säger -”Har du klippt dig?”. Och du fick ju bra respons av dem du mötte.

    Visst var det hemskt roligt att Marcus Hellner lyckades erövra en guldmedalj!

    Maken sitter och ser fotboll, men om en kvart får ha slå över till SVT1 för då ska jag se Antikrundan.

    Kram och ha en skön kväll!

    Svara
  2. För mig går det också ibalnd lång tid emellan när jag klipper mig, och nu är det verkligen dags.
    När håret når en viss längd blir det på mig så tråkigt och hängigt.
    Ja, det betyder mycket att ha en bra frissa och man blir nöjd, och då får det gärna kosta lite mera.
    Och man känner sig så mycket piggare efteråt så det syns.
    Ha det så gott
    kram

    Svara
  3. Hej, Sylvia!

    Men åh vad gott att bli så ompysslad, nästan som en liten SPA-behandling! Och grädden på moset var ju din grannes kommentar🙂 Men visst kände du dig som en prinsessa….”Två mörka ögon och ett gyllene hår.., ” verkar passande en dag som denna🙂 Telepati på hög nivå…tenornivå🙂

    Ja du, nu blir det TV dagarna i ända, så det är bra att det är
    svinkallt ute, halt o snö.😉

    Men attans också att inte Emil fick sin efterlängtade och förväntade guldmedalj då sprint lär vara hans specialitet. Men jättekul att Hellner även klarar sprint men mindre kul att även Northug visade framfötterna….det var ju på håret att Emil fått silver. Usch så spännande det var på upploppet.

    Antikrundan såg jag i kväll och den är alltid kul, men Antikmagasinet som följer direkt efteråt, på Kunskapskanalen, är nästan bättre ibland.

    Tack för besöket i min gästis🙂
    Så skönt att höra att du mår prima igen🙂
    Nattiskram, Agneta

    Svara
    • Hahahhah…..telepati på tenornivå….. du kan då få till det vännen. Tittade också på antikrundan men denna vecka missade jag antikmagasinet men såg det intressanta programmet om formgivare Stig Lindbergs serviser från Gustavsberg som bär hans motiv. Berså är nog min favorit.
      Ha det gott / kram

      Svara
  4. Ett besök hos frisören kan göra hela skillnaden. Ha en trevlig fredagskväll!

    Svara
  5. Va gott att du lyckats komma till frissan🙂 Känner en som är i stort behov av just detta & konstigt nog hinner denna någon aldrig just det :)… Men denna någon är snart påväg & det är ettstort + bara det… Kan denna någon vara mig själv tro??? OJA, visst är det så🙂

    Å kul att du blev nöjd också. Låter som en riktigt trevlig frisör du går hos. Å då är det helt klart det där lilla extra🙂
    Har lagt upp dig bland mina länkar igen. Kramar i mängder!
    /Bettan

    Svara
  6. Hej Sylvia!

    Jamen, det är så det ska va när man varit hos frissan, en liten härlig kommentar och man blir bara så glad.Visst kostar det lite extra ibland, men det kan det vara värt.

    Ja, nu är det spännande dagar med SkidVM och jag älskar just skidsporter, särskilt skidkytte, men annat går bra också och vi har så många duktiga tjejer och killar.

    Ingen vår i sikte här i Göteborg, fast lite vårligt var det idag, men det är väl ljuset som gör det tror jag.

    Ikväll blir det väl Melodifestival, fast jag är inte alls intresserad egentligen, bara slötittar kan man säga:-)).

    Ha en fin helg!
    Kramar
    Berit

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

