Tillbaka igen…..

Nu är jag tillbaka och allt känns  bra igen. Jag är så tacksam och glad att undersökningen jag varit på inte visade något konstigt utan allt var OK. Vad som var orsaken till tarmbesvären  är svårt att säga men oron för att något är fel gör att det blir etter värre. Jag har nog en förmåga att alltid måla faan på väggen när allt inte stämmer i kroppen. Kanske, kan det bero på att jag jobbat inom sjukvården i många år och sett mycket elände. Det sägs att sjukvårdspersonal är riktigt besvärliga när de själva blir patienter. Det ligger nog något i det. 
 
valentine-11Idag är det Valentinedagen även kallad
Alla hjärtans dag  . Vi har aldrig firat den dagen något speciellt, kanske för den kommit till på senare år och har inte riktigt fått kläm på den dagen. Idag när jag var ute en sväng, såg jag flera ungdomar som kom med en röd ros  i handen, något slokande i den kalla men  strålande vackra vinterdagen. Attans så kallt, 15- grader var det i här i morse.  Nu ska jag ner en sväng till tvättstugan för att ta tag i stryktvätten och lite mangling har jag också på gång. Senare ska jag ta mig en bloggrunda och läsa ikapp mig.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Välkommen tillbaka! Det var ju skönt att dina besvär inte var av någon allvarligare art, men det är nog sant som du säger, bara tanken på att det kan vara något elakt göra att man blir ännu dåligare.

    Ha nu en riktigt trevlig kerlaiksdag, även om ni inte firar den på något sätt!

    Hjärtekramar från Ingrid

    Svara
  2. Hej, Sylvia!
    Välkommen tillbaka🙂
    Ja du, den där undersökingen är en pärs utan dess like….URK! Man drar sig i det längsta för att göra om den…..
    Men bra att den finns , annars vete katten hur det skulle gå.

    Gott att veta att allt var ok. inga tarmfickor, polyper eller annat åldersrelaterat/elakt. Det var då inte illa inte!

    Hoppas läkaren kan ställa en diagnos, så att du vet vad som finns att göra för att lindra/bota.
    Utgår fr. att det blir undersökning av magsäcken nästa gång.
    Inget får/ska ju missas.

    Sååå, du är sjukvårdsutbildad🙂
    Med erfarenhet fr. vården blir många luttrade, men som sagt…det handlar ju alltid om ”alla andra”….så när man själv drabbas är det ett elände😉

    Finns väl inget värre än när en manlig kirurg får flunsa eller något annat smärtsamt och lika allvarligt…😉

    Nu ska jag se på ”Spårlöst” på TV4, alltid lika spännande!
    Ha det nu så gott som det går efter upplevelsen…..;-)

    Kramen, Agneta

    Svara
    • Ska på återbesök till doktorn på fredag och hoppas det ska vara bra med det. Jag känner mig riktigt bra just nu. Kanske var det något tillfälligt stopp?? Kram

      Svara
  3. Bra att undersökningen du var på inte visade någonting. Det är alltid oroligt när man skall på undersökning.
    Jag hoppas du har haft en annars skön Alla Hjärtans dag.

    Kramar från Siv

    Svara
  4. toppen att du är tillbaka igen och att allt känns bra och att undersökningen inte visade något konstigt
    Men kan tänka mig du var orolig innan
    Och jo, det är nog så att om man jobbat inom vården så blir man nog extra orolig då man sett och vet en hel del.
    Ha det så gott och åter igen en stor Alla Hjärtans kram till dig

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

