Ett litet uppehåll

imagesCATJJNR7Känner att jag vill ta en Time out från bloggen ett tag framöver. Jag har inte känt mig så där riktigt pigg den sista tiden. Har haft  diffusa besvär med  min mage, som tidigare alltid skött sig perfekt. Var hos min doktor i fredags och tog blodprover, som jag fått svar på idag och de var helt normala. Nu väntar jag på en  koloskopiundersökning som blir  den 11 februari. Vi hade tänkt åka på en solresa nu i februari men det får vi vänta med.  Jag kommer säkert titta in då och då hos er mina goa bloggvänner för att hålla mig uppdaterad om allt trevligt och intressant som skrivs. 
Kram Sylvia 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!
    Så tråkigt att du inte mår riktigt bra. Hoppas att det bara är något som är lätt att bota. Läkarna är ju så duktiga nu och du ska se att snart mår du bättre och kan få åka iväg på en solresa.
    Att du inte orkar eller har lust att blogga just nu förstår jag mer än väl, men tack för att du talar om orsaken till det.
    Krya på dig!
    Många varma kramar/Ingrid

    Svara
  2. Hej, Sylvia!

    Tack för informationen, undrade just vart du tagit vägen.

    Sänder dig mina varmaste krya-på-dig kramar och hoppas att Coloskopin inte visar på något annat än det gamla vanliga, d.v.s. divertiklar/polyper, som vi alla får med stigande ålder.
    Då proverna var OK. är det i alla fall inget allvarligt.

    Men det kan vara nog så jäkligt med smärtor ( kramper) i tjocktarmen, men med rätt kost och lite annat, som muntrationer, så brukar man kunna hålla det hela under kontroll. Lite variation i tillvaron är en dundermedicin som jag härmed varmt rekomenderar😉

    Jag häller numera 1 msk. linfrö på A-filen varje dag och nu fungerar tarmen/magen som den ska. Men att det skulle ta mig 25 år att fatta det….
    Testa snarast, är mitt råd !
    Det är i alla fall inget farligt med Linfrö och tarmen samt ev. divertiklar blir tomma, rena och fina 😉

    Bättre är Inolaxol som läkaren skriver ut och som får tarmen att jobba
    som den ska🙂

    Hälsar lilla jag som gjort den undersökningen 5 ggr. Som du förstår av det, så har jag lite ”erfarenhet” om vad det handlar om.

    ”Prestationstarmen” brukar låta höra av sig till&från.
    Min sväller och jag ser ut som jag vore gravid och krampar sig med olidliga smärtor då jag presterar över min förmåga
    (även i tanken) eller oroar mig över något som jag inte kan åtgärda.
    Som att stå still och trampa på samma fläck 😦
    Inte konstigt att det blir totalstopp då.

    Du kommer säkert att få mängder med tips om vad som är bra för tarmen och
    mitt lilla tips är nog bara början😉

    KRÄV bedövning (!) för det fick jag ej de 4 första gångerna…URK!

    Om du undrar över något så hör gärna av dig, kanske jag kan hjälpa till med något litet ”gott erfarenhetsråd” efter 25 års elände.
    Någon nytta ska ju mitt elände göra….eller hur?

    Lycka till den 11:e och Bamsekramar.
    Lovar att hålla alla tummar jag har för att det ska gå bra…FRAMÅT😉
    Sedan blir det resa söderöver och sonen kommer snart hem
    och allt blir som du önskar😉

    /Agneta

    Svara
    • Tack Agneta för goda råd och för att du bryr dig, det känns så himla gott! Du om något vet ju hur det känns när magen inte vill vara med.
      Kramen Sylvia

      Svara
  3. elisabeth

     /  01 februari 2011

    vad ledsen jag blir för din del. Jaaa…. brukar inte magen kännas i form är man verkligen inte på topp, särskilt om det varit en tid…… håller många tummar för att de ska reda ut sig och bli bra för dig. Tur att du har nära och kära som kan peppa. Många kramar till dig. Du vet att du är välkommen tillbaka i bloggarvärlden.

    Svara
  4. Kanske har du drabbats av det många kvinnor får . Undvik gluten någon vecka
    Min syster har fått det och även jag
    Min syster gick ner 15 kilo på en månad och jag trodde att det var riktigt illa
    Hon blev liggande och blev allt svagare
    Men när hon låter bli gluten så mår hon hur bra som helst
    Tyvärr så kan inte läkarna se det i sina prover
    Men kräv att bli ordentligt undersökt

    Svara
    • Jag menar glutenallergi

      Svara
      • Tack snälla Astrid för den informationen. Låter verkligen intressant. Till att börja med jag ska göra koloskopi- undersökningen och se vad den visar. Efter det får jag kolla upp alla goda råd jag fått och som värmer så gott /Kramen.

  5. Hej Sylvia!

    Åh, så tråkigt att du inte mår så bra, men så klok du är som tar tag i det på en gång.

    Ja, vänta du på din undersökning och sen kan du ta tag i alla goda råd du fått, men jag håller med Agneta att linfrö på filen gör underverk för magen:-).

    Jag håller alla tummar för dig Sylvia och tror att det kommer att lösa sig till det bästa framöver.

    Vi åker till Sälen imorgon och det ser vi framemot, trots att vi är så trötta på snön här i Götet:-)).

    Varma styrkekramar från Berit

    Svara
  6. Hej Sylvia.
    Tänkte titta in för att sjunga en grattissång till dig men ser att du inte mår bra, jag hoppas verkligen att du snart ska vara pigg och kry igen.
    Sjunger min lilla sång ändå, kanske tittar du in här nån gång och jag önskar dig verkligen en fin födelsedag, lita på det;)
    Kram,
    Annette

    ♪♫’Ja med en enkel tulipan
    uppå bemärkelseda’n
    jag har den äran,
    jag har den äran
    att gratulera’ ♪♫♫

    Svara
  7. Hej, Sylvia!
    Sänder dig många styrkekramar inför morgondagen !
    Kalas får bli en annan dag, förhoppningsvis söderöver med lite sol och go värme.
    Stämmer in i Annettes sång, blir säkert en vacker duett fr. Göteborg🙂
    Hjärtligt Grattis!
    Just nu vräker snön ner och sikten är lika med noll.
    Måga tankar till dig, vännen!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Tack , tack Agneta!
      Fira får vi göra senare. Idag är det stora drickardagen. Intag av minst 3l vätska och kl 17 dags för laxering med Phosphoral dos 1. efter det toabesök. Dos 2 blir i morgon bitti och fortfarande endast vätskeintag till kl 14.00 då undersökningen blir.
      Här är det också snöoväder så våren lär nog vänta på sig.
      / Kramen till dig 🙂

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

