Julen är över….

Hos oss är nu julen över . Jag är nog ganska tidigt att slänga ut den (och mycket tidig med att ta in den). Nu ska bara kartongerna ner i källaren och så har jag dammsugit  undan de värsta dammråttorna som samlats överallt. Konstigt så tomt det blev i lägenheten. Ska göra ett besök i blomsteraffären och införskaffa mig lite nya krukväxter någon dag.

I morgon ska jag till tandhygienisten redan kl. 10.00. Det är en bit att åka. Hon har sin praktik i Fruängen / 30 min med tunnelbanan/ i samma hus som min tandläkare. Både Ingvar och jag har gått där i många år. Det vore nog  inte så dumt att ha “tandis” på närmare håll men man drar sig för att byta till en ny som man inte känner till.

manganI morgon är det också dags för Magnus och Letie att fara iväg till Filippinerna igen. Planet går Kl. 14.00 från Arlanda. De stannar en månad som vanligt. Jag tycker inte det var så länge sen de stack iväg förra gången men det var faktiskt ett år sedan. Så nu blir det lite pirrigt igen en tid framöver. De har inte så mycket ledigt på sommaren utan sparar sin semester för denna resa och Letie vill förstås träffa sin släkt. Nu hoppas jag de får fint väder och inga vulkanutbrott som det var förra året men som tur var, då i den södra del av Filippinerna. Nu önskar vi dem en riktigt härlig semestertripp.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!

    Tack snälla vännen för besöket🙂

    Ja du, vi är många som vill städa ut julen och få in lite vår i stället, snarast. Jag har gjort sak samma.

    Man tröttnar på allt rött;-)Vädret gör väl sitt till, kan jag tro. Nästa jul kommer det att bli enbart vita Amaryllisar här för dom är så otroligt vackra och blommorna blir enormt stora. Det blir liksom lite ljusare och gladare med vitt, eller hur jag nu ska förklara🙂

    Nära väg till tandläkaren är alltid bra att ha. Min fanns på 6 min. promenadavstånd härifrån men så flyttade han..långt bort så det fick bli ett byte. De flesta är duktiga i dagens läge och man kan ju testa några olika i närområdet om man så vill. Gillar inte att gå till tandis så det är gott att ha nära väg hem🙂
    En resa till varmare nejder låter härligt men hoppas att flyg och allt annat fungerar i snöoväder och tider som dessa. Förstår såväl att det känns lite nervigt när sonen är ”på drift” men det
    kommer säkert att gå bra😉
    Märkligt nog så klarar sig barnen väldigt bra av egen kraft😉
    Tänk så kul om du och maken kunde åka med, om så bara för någon vecka eller så? Hoppas innerligt att det blir tillfälle till det snarast för det vore väl en upplevelse som heter duga?

    Vad lika ni är, förresten, sonen och du, enl. de foton du visar här i bloggen på er båda🙂

    Jag önskar dig lycka till hos hygienisten i morgon och att ”notan” blir överkomlig och att inga obehagliga överraskningar väntar. Dom är duktiga på att hitta saker o ting som behöver åtgärdas😦

    Ha det nu så bra och se upp för alla hemska istappar som rasar över Sthlm och som dom varnar för på radion just nu, igen!
    ”Se upp!”, är visst vad som gäller hos dig😉

    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    Svara
    • Tycker det är så jobbigt att flyga så långt.Förr var vi ute på långresor men idag har den tjusningen försvunnit.Har väl alltid haft en släng av flygfobi./ kramen

      Svara
      • Även jag har alltid haft mer än en ”släng” av flygfobi. Föredrar båt:-) Skulle något hända så kan man ju alltid simma eller i alla fall ligga och flyta, tills hjälp kommer, tänker jag😉
        På en båt/färja/kryssningsfartyg kan man dessutom röra på sig, vilket är skönt.

        Med åren så blir man väl också lite ”mätt” och inser att det är ungefär samma där som här🙂

        Och med Internet kan man ju resa vart som helst i världen, både billigt och bekvämt🙂

        Höjdskräck fick jag också, helt plötsligt en dag, utan förvarning. Så det kan bli!

        Hoppas allt gick bra hos hygienisten, inte min favorit, men funderar just nu över om det finns någon som gillar att gå till tandis? Att gå därifrån är väl Ok, men inte dit😉

        Kram på dig vännen!
        /Agneta

  2. Hej Sylvia
    Tack för din kommentar i min blogg och God fortsättning på det nya året.
    Julen är slut här också. Jag tycker det är skönt när julhelgen är över. Det blir så mycket på en gång. När jag jobbade var det ju skönt med lediga dagar så det är ju roligt för alla som jobbar att få någon ledig dag.

    Nu blir det ljusare dagar för varje dag som går och det får man tacka för.
    Här har det snöat och varit kallt länge men i dag är det mildgrader men det kan säkert komma mer snö.

    Ha det bra och kramar från Siv

    Svara
  3. Ja, nu är julen över och packas ner hos de flesta för att packas upp nästa gång igen
    tiden går ju så fort😉
    Ja, det är nog skönt att ha samma tandhygienist och även tandläkare som man trivs med
    Ha en fin ny vecka som kommer
    kram

    Svara
  4. Hej och God Fortsättning …
    Ja, det är skönt när man fått bort alla julsaker. Jag har också tagit bort julen. Nu är det bara gardinerna kvar.
    Ha de gott.
    *Kram*

    Svara
  5. Lite sent kanske att önska god fortsättning, men jag gör det ändå.🙂 Så här i början av året tittade jag igenom personer som kommenterat hos mig tidigare, men som jag inte sett på ett tag. Kanske har jag lyckats skrämma iväg dig av olika anledningar? Ville bara önska dig välkommen tillbaka. Jag är inte elak hela tiden…

    Var hos tandläkaren häromdagen. Inflammation i en tand som lagades för inte så länge sedan. Något blev nog fel och nu följer rotfyllning. Lagom kul och lagom dyrt.

    Trevlig kväll!

    Svara
    • Så roligt att du tittar in.Ibland är jag riktigt dålig på att besöka mina vänners bloggar. Lovar att bättra mig.
      Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

