Kurrar ner mig i soffan….

hjulstrom

Nyårsfirandet är nu över och raketerna kom av sig något i det myckna snöandet över stan på nyårsnatten. Det var helt omöjligt att få tag i en taxi på natten och min syster Anna-Britta som gärna ville hem till sin säng, fick sova över hos oss och det gick så bra.

Jag fick boken “Hitta vilse” skriven av Carin Hjulström i nyårspresent av syrran som jag börjat läsa några blad i. En liten charmig  roman om en företagsam men vilsen tjej som på sin  färd genom storstadsdjungeln slutligen lär sig att hon måste stå upp för det hon tror på….. fortsättning följer…….

Nyårsfirandet har inte inneburit några större skador och våldsbrott här i Stockholm sas det på radion och det var ju skönt.

 

per7055Skådespelaren 83-årige Per Oscarssons hus har brunnit ner och det är väl nu nästan bekräftat  att den folkkäre skådespelaren och hans fru befann sig i huset när det brann ner till grunden. Hur branden startade är väl ännu ovisst. Kanske ett brinnande ljus, dåliga ledningar i ett gammalt hus eller brandvarnare som inte fungerar. Ja, frågorna kan bli många.
Vem minns inte när Oscarsson klädde av sig i bara kalsongerna i Hylands hörna, populära julkalendrar och hans många fina filmroller. En annorlunda och lite speciell person var han nog.

Vi har grått och mulet väder här idag –6 grader kallt och det känns inte alls kul att gå ut. En riktig långpromenad kunde nog behövas efter all julmat  men lusten vill inte infinna sig……vi tar den i morgon. Tror jag kurrar ihop mig i soffan med “Hitta vilse”.

God fortsättning på det nya året 2011  mina kära vänner.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Jo, nu är både julen och nyårsfirandet över och ett nytt år har på nytt startat.

    och ja, det är så otäckt att Per Oscarsson och fru antagligen blivit innebrända i sitt hus
    vilket öde….

    Här har det också varit gråmulet idag och samma temperaturer som hos dig.

    Önskar dig också en riktigt fin fortsättning på det nya året
    kramar

    Svara
  2. Hejsan, Syvlia!
    Tack snälla för besöket:-)
    God fortsättning på det nya året!

    Det ante mig att det skulle bli svårt att få tag i en taxi ( som jag skrev hos dig) men vilken tur att syrran kunde sova över hos er. Lite roligt i alla fall, särskilt när man ska äta frukost🙂
    Fast det är klart, den egna goa sängen…;-)
    Man skaffar sig vanor på äldre dar:-)

    Om den boken hörde jag talas på radion med Carin Hjulström som var gäst hoss Lotta Bromé i P4 extra.
    Ska bli spännande att läsa här snart, vad du tycker om den!Det är så många kändisar som skriver böcker nu så det verkar ha gått troll i detta, men är boken bra så är det ok.

    Men vistt är det hemskt detta med Per Oscarsson! Inte klokt att en kåk kan brinna utan paus i över 12 timmar utan att någon märker det? Ja menar att någon rökpelare bör väl för katten någon människa sett? Men icke. Det är väl bara till att hoppas på att dom avled av röken i sömnen och att ingen ”galning” tände på!
    Men som du skriver, vi har våra träkåkar i detta landet och det är för lätt hänt att något inte funkar.

    Hörde på radion i dag om honom och det vara attans så mycket han hann med under sin aktiva tid.
    En person som inte lämnade någon oberörd!
    Inte minst som polisen i Strömstad i Tv-serien blev han ju rikskändis liksom i många barnprogram. En mycket skärpt människa, som utåt sett verkade lite ”velig”, men så var alltså icke alls fallet, enligt alla de som kände honom riktigt nära. Ett proffs ut i fingertopparna. Ett original som tilltalade mig, i alla fall😉
    Han bodde en period här i närheten och jag brukade träffa honom, frun och barnet varje morgon på väg till dagis på 70-talet. Kanske därför det känns lite extra pyton, vem vet?

    Nu har jag i alla fall ondgjort mig över att pensionerna ska sänkas med över 4% och det retar mig till vansinne….bl.a. Mycket annat kommer att bli dyrare!Inte minst elskatten…urk!

    Min kamera hittar du hos http://www.cyberphoto.se/
    Där kan du läsa om den och priset är helt ok. för att vara en ny kamera. Även den fysiska butiken Expert har ett bra pris på den.
    Dessutom har Canon en himla bra service också och mycket trevliga är dom när man ringer, som man SKA vara😉 De billiga som reas nu, är ofta utgående modeller och det vill jag inte ha alls. Det gäller att vara på alerten.
    Roligt med lite nytt och hoppas på att dom utvecklats bättre och håller lite längre. Vi ställer krav, vi konsumenter och en bra digitalkamera är ett ”måste” för bloggen/hemsidan, tycker jag. Kul också att förstora något foto och rama in, som jag gjort, ett fint minne till barnbarn, faramöver.

    Ha det nu så gott i soffhörnet med nya boken…låter så härligt såååå….! Ute är det glasgata och den kan man vara utan och kallt som attan nu igen.

    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    Svara
    • Ja, nu ska ju många kändisar också bli författare ….men också skriva sina memoarer fast de inte ens har kommit upp i någorlunda ålder för detta det tycker jag är lite för mycket🙂

      Läste att din kamera Powershot SX130 IS är en ny kompakt digital-kamera.Det var ju ett bra pris för den modellen. Det ska bli spännande att höra vad du tycker om den. Har ev funderat på en ny.Den jag har nu blir närbilden inte bra? Annika som fotar lite till husbehov kanske vill överta den./Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

