Vilken vinter…..

 Vilken vinter vi har. Jag har hållit mig inne hela dagen. Det har varit full kaos på vägarna och värsta snöstormen här. Ja, det IMGP0411gäller nog hela  Sverige. Men så vackert det är med rimfrost på träden och inte så kallt har vi här –2 grader. Vi hade strömavbrott nu på eftermiddagen men efter en halvtimme var strömmen igång igen som tur var. Middagen blev lite försenad men jag skulle bara ha ärtsoppa så den var snart tillagad men jag hade tänkt grädda tunna pannkakor också. Det blev en förpackning ostkaka med sylt istället.  Julkorten skulle postas med de ligger kvar på byrån. Tror det var sista dagen idag  men de kommer nog fram till jul ändå. 

Imorgon ska jag ut med några väninnor på jul- lunch. Hoppas det blir av. En av tjejerna var inte så pigg på att ge sig ut, efter det som hände i lördags  med självbombaren mitt i stan. Hua mej, så hemskt det är med dessa terrordåd som nu även Sverige fått känna av. Vi får försöka att ändå leva våra liv som vi brukar och inte låta oss skrämmas. Men visst, det är verkligen oroande.

IMGP0412Bilder från balkongen. Hammarby backen är nu öppen för skidåkning. som skymtar därborta till vänster på bilden. Nu ska jag skynda mig till  TV och titta på “Tanterna på Östermalm”.

Kram Sylvia. 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Jag har hört på radion i dag att ni haft det riktigt besvärligt, men har varit skapligt hela dagen, blåsigt visserligen, men ingen snö. Nu i kväll har det brutit ut och det driver ihop ute på gården, så i morgon har nog Åke fullt upp med snöröjning igen.
    Vi hade egentligen tänkt åka och julhandla i morgon, få se om vi vågar oss iväg.

    Hoppas att du får en trevlig lunch tillsammans med dina väninnor!

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hej, Sylvia!
    Inlägget ser helt normalt ut🙂
    Vad du är duktigt som uppdaterat, jag tänkte vänta lite då det säkert är många som är på den sidan.

    Här har vi, som jag skriver om i dag, totalt kaos! Dom har varken saltat eller sandat på vår trottoar så en granne som bor i uppgången bredvid ringde och kom hit, via källaren för att låna lite, då det inte gick att ta sig till närmsta butik och DÅ är det kris.

    Svärsonen sov över här efter jobbet och anl. vid 02.00 tiden…och så iväg 12.00 i dag igen för att köra stora bussen i denna halkan till i morgon bitti….tågen går ju uppenbarligen när dom vill. Sparade han lite nödvändig sovtid.

    Trottoaren kräver skridskor i dag och i natt kommer kylan igen och då blir det glasgata i morgon igen.
    Nu påstås det vara brist på salt (!), så jag undrar vilken beredskap vi har i detta landet…?
    Det är väl för katten inte första gången vi har vinter?
    Men herregud, vad är det för ordning i detta landet numera? Inget alls funkar ju?

    Läkaren på Ortopeden här i Göteborg har varit med i bådet radio/TV och han uppmanara ALLA, gammal som ung att stanna hemma! Han var ”lätt” irriterad..milt uttryckt, och det kan jag förstå. Inplanerade viktiga operationer fick ställas in p.g.a. alla akutfall…

    Dom har överbeläggning med extrainkallade läkare och en salig röra. Varför inte stanna inomhus?

    Hoppas ni har det bättre men tanke på att du ska ut i morgon, men….det går på sekunden, så ligger man där.

    Jag såg damerna på Östermalm och visst är det jättekul. Har nog hittat en favorit, och det får bli ”Svinryggen” Gaby, som verkar ha jobbat hårt och varit med om även hemska motgångar p.g.a. hälsan, men som tycks ha ett gott humör och inte ta något för givet.
    Jo, det får bli favoriten för hon verkar också så snäll och lite naiv, men godhjärtad och välutbildad.
    Svårt att säga genom att titta på TV, men magkänslan får man väl gå på😉

    OM du ska ut i morgon så ta´t lugnt, så att du inte gör som alla andra och drattar på baken😉
    Mindre kul i jul😉

    Kramen, Agneta

    Svara
    • Tack snälla Agneta för att du ser till att det funkar här….jag har en förmåga att strula till det för mig🙂
      Damerna på Östermalm…. lite ytligt kanske …. men man får väl ta det med en gnutta humor. Gaby har en viss charm tycker jag och hon jobbar i sin butik och har minsann inte fått något gratis här i livet.
      Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

