Nobelfesten

 

vickJa så var Nobelfesten över. Det är liksom ett måste att titta på ståtligheten på TV. Den vackra dukningen och blomsterarrangemanget med anemoner i rosa, lila och röda blommor som pryder Stadshusets. Läste just att kalaset  kostar inte skattebetalarna något, Nobelstiftelsen betalar.

Själv satt jag mest och kollade på Victoria som bar en fin klänning i beige-glittrigt med diverse rynkor draperade över magen. För att förvilla – eller ?  När det pratades om Nobelpriset för provrörsbefruktning så såg hon riktigt intresserad ut.

Så blev då Jay vinnare av Idol 2010 och det var väl tyvärr väntat. Han har verkligen en fantastisk tonsäker pipa men vad man sedan har för åsikt om hans person det är en annan femma.

Idag har vi haft töväder här och gatorna är grådaskigt moddiga och den vackra vita snön likaså. Har varit och hämtat mina  Double Dressing som jag beställde. Nu är julklapparna klara och ligger inslagna och namnmärkta.

Ikväll ska vi ta det lugn och bara slappa framför TV och titta på sista avsnittet av  “ Så mycket bättre”.

Önskar en trevlig tredje Advent!

Kram Sylvia

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Tack för välkomnandet
    Ja Jay jag tycker inte om att han vann
    Han var bra men……..jag är inte liberal mot droger
    Jag blev inte bjuden till Nobelfesten så jag missad den goa magen
    Så fint du har gjort med snöflingor och allt
    Här har vi minus 17 ikväll, det känns kallt

    Svara
    • Min favorit var Olle men han föll på målsnöret tråkigt nog. Ja,inte blev man bjuden till Nobelfesten heller…..men det finns ju TV🙂

      Svara
  2. Hejsan, Sylvia!

    Tack snälla för besöket med intressant iaktagelse som jag håller med om :-)Men usch då, hoppas nu bara inte att lilla Norge faller i onåd. Många av världens makthavare verkar ju totalt helgalna.

    Klart man måste se på Nobelfesten🙂
    En go krydda i tillvaron som man bara ”måste” skvallra om efteråt😉

    Men tror inte jag skulle orka/vilja sitta där i så många timmar utan toabesök m.m. Har hört tidigare att, i alla fall, damerna är ”garderade”…
    Dessutom ”ser” man alla av intresse bättre via TV:n plus att man får information om diverse.

    Jomenvisst satt även jag och glodde mina ögon trötta i ett försök att se om något är på G. med Victoria😉

    Men så funderade jag lite över när dom gifte sig och kom fram till att om hon är gravid, så ska det väl inte synas redan, eller? Men det där är ju lite olika och det är väl inte alltid det funkar så där ”direkt”😉

    Men visst såg hon väldigt ”blivande-mamma-glad” ut ?

    Ack ja, så jag bär mig åt, men är uppenbarligen inte ensam, som tur är😉

    Nåväl. hennes klänning var superläcker, men håller med alla ”modeorakel” om att den var lite i blekaste laget i ett sammanhang som detta, hon kom liksom bort lite, men det är klart, drottningen syntes ju och hon är ju trots allt ännu drottning, så det är väl någon hierarki över det hela, vad vet jag ?

    Vill minnas att hon haft den gröna tidigare i något sammanhang, men nu var den i så fall lite omgjord och otroligt vacker med både volanger samt ett litet släp. Just den gröna färgen är elegant och ändå diskret, på något sätt. Silvia är alltid elegant!

    Men inte tyckte då jag att Ebbas 3 vackraste klänningar höll måttet. Kimono är alltid snyggt på rätt person och Sahlins röda hade både vacker färg som säkert hade fint mönster på nära håll, men modellen…tja, inte i detta sammanhang eller? Svårt att säga.
    Men den där guldbleka ”trasan” i mitten var vedervärdig, enl. min smak, i alla fall.

    Frisyrer har alltid varit mitt favoritområde. Mamma var ju damfrisör i 50 år och jag har ”fuskat” inom yrket under några år😉
    Det var väl i stort sett vad vi två alltid pratade om, i evigheter efter en fest som denna🙂
    Ingen slapp undan kommentarer!
    Silvias frisyr var väldigt enkel, men mycket elegant baktill, om man kikade riktigt noga😉
    Det är de små detaljerna som gör det.
    Victoria fick överglänsa mamma denna gång med en otroligt skicklig och vacker håruppsättning, ett konstverk i sig. Det är inte så jäkla lätt att göra en sådan uppsättning som ska sitta på plats länge, både inomhus och utomhus. Hår har en förmåga att ”glida” ur händerna, just som man tror att man fått till det.

    Jag älskade årets blomsterarr. på matbordet, riktigt snyggt och mycket annorlunda! Anemoner är så vackra såååå🙂

    Jodå även jag ska kika på ”Så mycket bättre” men efter det så ska jag se filmen om ”Sex&City”, hade jag tänkt mig. Kul att äntligen få se ett avslut på den serien.

    Ack ja, matinköp inför julen vågar jag inte tänka på. Det blev så galet sist så man tror inte det är sant😦 Kan man inte se skillnad på 1 st. och 3 st. ja då är det illa😦
    Men lite hjälp kommer min bror att bistå med, så det får bli som det vill med den saken.
    Vi ska vara här, men allt beror ju på vädret/ovädret/hälsan.
    För inte vill jag att dottern med familj ska ut och köra om det är för illa. Här går det väl an, men däruppe på landet är det små, slingriga mörka och oftast oplogade vägar. Någon måtta får det vara.

    Idol har jag inte sett, bara någon liten snutt på Nätet mot slutet, men anser att bra sång ska låta lite annorlunda. En medioker tillställning, över lag.

    Nu har jag ”skvallrat” klart om Nobelfesten och nu är det snart dags för TV och lite middag.

    Ha det så gott, Sylvia!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Visst är det lite kul att titta på damernas festblåsor. Mona Sahlins klänning tycker jag inte. Tyget var vackert men passar bättre till en gardin🙂. Drottningen var som vanligt urtjusig i den gröna blåsan. Hon kan verkligen bära upp en klänning. Victorias klänning var också fin med lite väl blek i färgen. ja det är kul att få tycka lite ändå…….
      Kram

      Svara
  3. Hej, det var länge sen. Va kul att du varit hos mig.
    Ja, visst var det fint med blommorna på bordet på Nobelfesten.
    Så härligt att ha julklapparna klart, jag har några kvar. Måste fixa det till veckan.
    Ha en fortsatt trevlig Tredje Advent.
    *Kram*

    Svara
  4. Hejsan Sylvia!

    Visst satt jag och såg Noblefesten, men jag zappade mellan den och Idol. Idolfinalen var ju inte särskilt spännande, för vinnaren var ju redan utsedd, men det var bra underhållning tycker jag.

    Såg du vad Bert Karlsson sa om Jay -”Den där uteliggaren sjunger ju rätt bra”. Ja det visar sig väl i framtiden om han kan skärpa till sig och ta vara på sina förmågor eller om han kommer att hamna som uteliggare.

    Vi såg också ”Så mycket bättre” och jag tycker att det varit ett trevligt program och det har varit roligt att få höra låtarna i olika versioner. Petter är ju bara för skön och Petra är en otroligt skicklig artist, som jag inte alls kände till tidigare.

    Jag önskar dig en riktigt fin tredje advent!
    Kram Ingrid

    Svara
  5. Hej, igen!
    Efter vad jag har läst mig till här och kan förstå, så var du inte ute på stan när det small…usch o fy för att se sådant elände! Kan sätta sina spår!
    Hoppas att alla i familjen var hemma och tittade på Nobelfesten på TV🙂
    Det är oroliga tider vi lever i, och värre lär det väl bli, efter detta😦
    Kram, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

