Solfenomen över stan

 

HALO VÄDERSOL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så här såg det ut på flera håll i Stockholmstrakten under mer än en timme på onsdagen på förmiddagen. Vi såg det från balkongen och jag försökte ta några bilder med min enkla kamera men de blev inte alls bra. Jag har aldrig sett något liknande förut. Det var som en gloria runt solen men gråmulet förövrigt på himlen. Ja, som en regnbåge kan man säga. Det var väldigt fint. Den här bilden har jag hämtat från DN.  läs mer.

Idag var jag en promenad för andra gången till  OBH Nordica  för att köpa en önskad julklapp. Den visas ofta i TV- reklamen.  Jag var där i lördags men då var den slutsåld men de skulle få hem den i början på denna vecka. Nu var den slutsåld igen. En ny sändning ska komma endera dagen. Nu har jag beställt två stycken. Killen lovade att sms:a till mig när nästa sändning kommer in men då ville han ha  betalat i förskott. Nu får vi se om detta funkar?

2aecb_8705           Double Dressing  / olje-/vinägerspray.
            du kan välja önskad blandning
           av olja och vinäger genom ett enkelt
          handgrepp. 2 stycken flaskhalvor som är
           sammansvetsade till en.
         Spraya ett tunt lager över salladen. 
         En trevlig sak att ha på bordet. Ler

         Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag är också på jakt efter en double dressing! Jag letade i Hemse igår, men där fanns den inte, så ska jag få tag i en får jag nog ta mig till Visby.

    Det var ett vackert foto. Jag fick ju se ett sånt där Halofenomen för några år sedan mitt på sommaren och fick ett bra foto av det. Man blir nästan lite skrämd när man ser sånt här.

    Hoppas att du får en fin helg för nu närmar sig ju tredje advent med stormsteg.

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Det verkar nästan som Double Dressing blir årets julklapp. Hoppas det kommer in fler innan jul?
    Kram

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

