På stan med Annika och julkonsert

Andra advent är det idag och efter lunch var Annika och jag en sväng på stan för att suga in lite julstämning och hon skulle göra några julklappsinköp. Jag chopper helst på en  vardag. Då är det lite lugnare och det brukar  inte vara så långa köer i kassorna som ibland kan ta knäcken på dom flesta. Snart skildes vi, åt var sitt håll. Jag hade bestämt träff med gubben. Vi skulle till Sofia kyrka och lyssna på julkonsert “Julkonsert med Stockholms gosskör” Kl 15.00. Vi var där en halvtimme innan och det var redan en ringlande kö upp till kyrkan. Så småningom la sig lugnet och kyrkan  fylldes av underbar vacker körsång. Det var verkligen en fröjd att lyssna till den fina gosskören och snart infann sig  julstämningen. 

 

IMGP0438Det är  Efit-dag och jag är med igen efter ett långt uppehåll. Välkommen  in och titta vidare på min dag.

Ha en skön vecka i julstöket.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. ååå vilka fina ängar! I år shoppar jag de flesta julklapparna på nätet. JAg går i affärer för att känna stäming, men det räcker🙂

    Svara
  2. En bra idé att shoppa på nätet och slippa trängas i kön framför kassan🙂

    Svara
  3. Annabritta

     /  08 december 2010

    Go kväll i stugan.
    Fina bilder av Sofia kyrka men herre min ge så mycket folk.
    Vi hörs snart /syster

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

