Olle fick lämna Idol

I går kväll var det favoriten Olle Hedberg, som fick lämna ”Idol”. Han snubblade på målsnöret till finalen i Globen.  Tråkigt tycker jag  men kvällens låtar var inte riktigt i Olles stil som han också, själv tyckte. Snyft snyft,  jag gillar hans röst men den räckte inte ända fram. Ledsen 

 

Tävling hos  “ Kära Hem”

stol Nu är jag med och tävlar om detta fina pris. Kanske en fin julklapp till någon? Två stycken vita stolsöverdrag med volangkant  mm. Tävlingen  pågår tom 10 december.Titta in du också!

 

Nu ska Ingvar och jag bylta på oss ordentligt och ta en promenad i det vackra vintervädret, lite kallt –9 grader och det gäller att klä sig efter väderleken.

Önskar en trevlig andra Advent! / Kram Sylvia

 

 

KL. 18.00  När jag kollade mailboxen ikväll fanns den här vackra julgåvan från Moster Beda. Tack snälla !

godjul2010_mosterbeda

Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Visst var det lite synd att Olle försvann, men som sagt, det var helt rättvist för de andra var bättre igår kväll.

    Vilken trevlig tävling, där måste jag titta in och se om jag ska vara med.

    Ha en riktig fin andra advent!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hoppas att du vinner! Håller tummarna.
    Men jösses, det var många som var med i tävlingen.
    Men flera var även kunder i butiken, så man undrar ju.
    Någon Nätbutik hittade jag inte, tyvärr.

    Det som var intressant var att dom kommer fr. Nyblom&Kollén och jag har just fått mina två fina löpare fr. Klinta och även dom kommer därifrån. Kanonsnygga, särskilt den gröna och så var det REA också.
    Köpte även några smörknivar med intarsia på handtaget samt skopor till te/kaffe av eneträ.
    Svenskt Hantverk😉
    Mina gamla smörknivar av trä är minst 20 år gamla så det var liksom dags nu…fast dom var dyra,men så vackra och rejäla!
    Kram, Agneta

    Svara
    • Ja, du turen att vinna är nog minimal men det skulle vara en rolig julklapp🙂 Kul med sammanträffandet Nyblom & Kollén. / Kram

      Svara
  3. Hejsan Sylvia!
    Oj vad jag har läst här. Tack för titten. Dina siversmycken är helt fantastiska.
    Många gånger har jag tänkt börja men bor man på landet är det ofta långt att åka och nu kör jag inte längre bil.
    Både min man o jag kommer från Söder och en av sönerna bor där.
    Det är min bästa del av Stockholm.
    Tittade också på Idol i går och visste inte vem jag ville ha kvar men Olle är mycket bra och verkar vara en ödmjuk person.
    Nu får vi se nästa vecka vem som tar hem det. Personligen tror jag Jay vinner. Hoppas han tar emot hjälp för sitt missbruk för det är inte vad en Idol ska hålla på med men jag gillar honom och dömer inte när man inget vet om hur han haft det.
    Innan jul ska jag åka till Stockholm och gå i Gamla stan med min sonhustru.
    Önskar dig en trevlig kväll med andra ljuset tänt.
    Kram
    Love.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

