Frissan….

105

Varit hos frissan idag och låtit lockarna falla.Irriterad Klippte det ganska kort denna gången så nu blir det inget besök där, ett bra tag framöver. På denna salongen får man klippkort och vid tio stämplar blir det en gratisklipping. Idag hade jag fem stämplar och det blev då halva priset. Kom lindrigt undan med andra ord.

IMGP0408

På vägen hem var det kallt  och dragigt om min nyklippta skalle. 
Gick in
en sväng till centrum för att värma mig. Där råkade jag hitta en kaffeburk i kaffeshopen. Jag behöver en ny, min gamla som jag har haft i många år har gått sönder i locket och håller inte tätt. Den här kan man tydligen sätta ner hela paketet i och på så sätt är aromen kvar längre i
kaffet, sa damen i kassan…..  inte alls  lika fin som min gamla med Carl Larsson motiv runt om men det viktiga är förstås att kaffet håller sin arom.

Ha en fin kväll /Kram Sylvia

Imorgon ska jag iväg  till Postmuseum i gamla stan  och lyssna på en föreläsning  om   “Det Digitala Hemmet”  kl. 13.00 -15.00.  Datatekniken sprider sig alltmer i våra hem och TV, Datorer och Telefoner blir mer och mer hopkopplat med varandra, även trådlöst. Karl-Erik Berntson från SeniorNET  ska försöka reda ut begreppen för oss.

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Jag har också en kaffeburk därjag sätter ner hela paketet, men den är inte så tjusig som din utan en enkel plastburk.

    Den där föreläsningen låter verkligen intressant! Synd att man inte kan få vara med och lyssna.

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hejsan, Syvlia!

    Tack för ditt besök :-)Alltid lika trevligt!

    Din nya kaffeburk är praktisk men det är klart….ett vackert motiv hade nog ”förhöjt smaken”😉

    Håller med dig till fullo🙂

    Jag hittade en urläcker teburk, med ett bra ”knäpplock” som din har, på nätet, men minns inte var. Glasverandan.se eller hos Lyckorummet.se. Men även Tefrossa.se har ursnygga burkar till både kaffe, te och kakor med tillhörande liten bricka, om man så önskar.

    Den jag har för bryggekaffe är ”lastgammal” och medföljde vid köp av Zoegas Skånerost och är därmed fyrkantig med plats för paketen i, med väldigt vackert motiv på. Den får stå i kylskåptet under den varma årstiden, för då håller det sig bättre. Nu när skafferiet är svinkallt så klarar den att stå där.

    Senast i förrgår kollade jag på burkar….tro´t eller ej😉 Det är nästan så jag börjar undra om jag ska börja tro på tankeöverföring eller tillfälligheter…?

    Det var inte såååå längesedan jag visade upp min vackra teburk på mina nyheter. Annars kör jag med gamla glasbrukar med rejält stort skruvlock på, till mitt necaffe, som ja numera köper i refilpåse och häller över i burken. Vill man, så går glas att måla med speciella färger ( Panduro) för att sedan brännas i vanlig ugn. Överkurs! Men dock, en trevlig present.

    Du har blivit en riktig nästare på detta med datorns mjukvara förstår jag och föreläsningen låter mycket intressant.
    Trådlöst vill jag inte ha alls, det blir så många el-signaler så det är väl knappt jag kan gå in i ett rum utan att få en ”stöt” då jag rdan är ”överelektrisk” i kroppen/hjärnan.
    Dessutom, efter alla kapade kort,avlyssningar m.m. betalar jag via nätet med vanligt modem, något säkrare i alla fall. Svårare, eller omöjligt att ”snappa upp” signalerna då det inte finns några som är ute på ”vift”😉

    Den där frissan verkar vara en duktig affärskvinna och om ordinarie priser ligger inom det ”rimliga” så har hon ett bra koncept som genererar stamkunder vilket är viktigt för att överleva i en så tuff bransch, speciellt sedan regeringen införde moms på våra hårbestyr😦
    Men skulle gissa på att både halva priset samt gratisklipp. redan är ”inbakat” i ordinarie pris, annars är det ju ren förlust. Sådant kan man inte leva på. Men ett trevligt upplägg är det och som kund känner man sig nöjd och glad:-)
    Elever brukar få bidra med färg/slingor och då till halva priset, läste jag på någosn Blogg helt nyligen. Men att klippa bra är supersvårt och dessutom det viktigaste av allt för en hanterbar frisyr.
    ( Jodå, mamma var ju frissa i 50 år så jag har liksom ”sett”, lärt samt prövat på det mesta.)

    Kanske dags att ”hålla i hatten” i dag också, för kallt som attan är det, så du får väl dra ner mösan över öronen nu när håret dessutom är kapat.

    Att vädra lägenheten rejält, är en önskan, enbart.
    Både möbler, instrument och konst får en ”köldknäpp” om balkongdörren står öppen en stund..Brrrr…!
    Låter som det spökar när det ”knäpper” i möblerna. Risken är ju att dom ”slår sig”, som man brukar säga.

    Ha det nu så gott och lycka till i dag på föreläsningen och med en förhoppning om att du ska delge oss, mindre kunniga, med några bra, korta och enkla tips ifrån😉

    Kramen, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

