Det var ett tag sedan……

105 Tänk jag har inte skrivit något i bloggen på två vecka. Jag har varit på IT-kafét så gott som varje dag. Vi har flera nybörjarkurser som pågår och det är full fart. Väl hemma så har inte dator varit  så frestande som den brukar.

11  Igår var jag duktig och städade köksskåpen utan och innan. Inte så kul….    men det känns väldigt fint när allt är klart. Fortsättning följer nästa vecka med  ett rum per dag. Det är den årliga storstädningen som jag gillar att göra just innan julen, sedan blir det en enklare städvariant resten av året.

I kväll ska vi till grannen på en bit mat som bor i huset, så skönt att ha nära hem. Det blir nog att vi tittar på ”Så mycket bättre”, där det i kväll är  ”Lill-Babs” tur att vara huvudgäst. Läste i tidningen att hon beordrar  de övriga deltagarna att städa det gemensamma huset på Gotland –Något som inte riktigt går hem hos de övriga och  ”Plura” blev riktigt irriterad över att börja dagen med att piska mattor. Tycker det är ett småtrevligt  program att titta på en lördagskväll.

Önskar en fin helg!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

13 kommentarer

  1. Gokväll Sylvia!

    Skönt att det inte bara jag som inte skriver i bloggen sådär jämt:-)).

    Nu fick jag noja när du har städat dina skåp, vi pratade just om det idag att nu är det dags för årets storstädning:-). Skall börja nästa vecka. Gör som du ofta till jul, vet inte varför, men det känns så bra.

    Låter spännande med kurserna på IT-cafeet och så roligt att så många är intresserade.

    Här blir det också Lill-Babs ikväll och det blir säkert ett roligt program idag.

    Ha en fin Lördagskväll!
    Kramar
    Berit

    Svara
  2. Vad bra att se att det är fler som inte skriver på bloggen varje dag.
    Jag har inte så mycket att skriva om. Jag har aldrig varit någon riktig skrivare. När jag var yngre och hade brevkompisar blev det (Hej. Hur mår du? Jag mår bra) och den var det bara stopp. Ingen fantasi alls.

    Vad gott att få gå bort och bli bjuden på mat.
    Vi skall också titta på ”Så mycket bättre” i kväll. Det är lagom och lätt att titta på.

    Ha en trevlig kväll.
    Kramar från Siv.

    Svara
    • Tycker som du Siv. Vi ska skriva när vi känner för det och tycker det är roligt. Om det sedan skrivs en kommentar är ju det förstås jättekul🙂
      Kramen

      Svara
  3. Hej, det var länge sen. Måste hit och kolla lite. Har inte glömt bort mina blogg-vänner. Vissa är så flitiga att skriva, men det är ju tur för mig som vill läsa =)
    *Kram*

    Svara
  4. Jag såg inte Lill Babs i går kväll
    Vad jag avundas dig somär igång med städning jag får inget gjort

    Svara
  5. Syrran

     /  14 november 2010

    Gokväll på dig.
    Nu har killarna kommit hem. Resan gick bra och de är så nöjda med sitt springande. Tänk att de klarade av American National Marathon . Du måste gå in och läsa Kenneths blogg.

    Svara
  6. Hejsan Sylvia!

    Ja, nu är det hög tid att storstäda. Jag brukar också göra det så här inför julen. Vardagsrummet och vårt sovrum är klart. Köket får bli nästa projekt.

    ”Så mycket bättre” tycker jag är jättetrevligt och lördagens upplaga var bra den också. Lite kär i Petter har jag blivit också, även om jag inte känner riktigt för hans musik, men när det var hans dag blev det ju många riktigt bra versioner på hans raplåtar.

    Ha det så gott!
    Kram Ingrid

    Svara
  7. Hej, Sylvia!
    Låter både trevligt och bekvämt att gå in till grannen på kalas! Vem vill gå ut i sena kvällen i tider som dessa?
    Jag såg också Lill-Babs och visst, den där Plura gillade inte att städa, men han verkar inte gilla så mycket överhuvudtaget( bortsett från öl/vin) Jag tycker också det är ett sådär lagom trevligt program, fast det har blivit många s.k. ”kändismiddagar” på TV den senaste tiden. Sommarpratarna m.fl.

    Men uj vad du är duktig som kommit igång med storstädningen inför julen. Förr var det ett ”måste” liksom stora vårstädningen, som här var ”den stora”, men numera tror jag inte så många varken hinner eller orkar efter jobbet, men visst är det gott när det är gjort🙂 Man känner sig tillfreds! Borde man passa på att rensa ut en del, för visst smalas det på hög, för mycket.

    Tänk ändå att det är så mycket att göra på IT-caféet nu när julen är i antågande, eller kanske just därför? En dator i julklapp, månne? Du har många järn i elden Sylvia och som sagt, uppdatera gör man när man har något som man vill delge sina vänner, inte annars. Får inte bli ett tvång, gillar inte jag alls. Går ju bra att surfa runt och läsa andras inlägg.
    Fast liiiite oroligt har jag allt varit då du inte synts till någonstans😉

    Även jag har varit duktig med strykjärnet i dag🙂 Det hade samlats en ansenlig hög….ingen manglar ju och då blir det lätt så. Hatar skrynkliga saker! Kläderna, örngott m.m. håller bättre om man stryker/manglar dom, fick jag lära mig som barn och det är sant, har jag märkt. Fibrerna blir bättre när dom är utslätade.
    Nattis på dig vännen!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Finns väl inget härligare, med manglade lakarn. Tidigare var det ett måste….ny blir det lite si och så med den saken. Tack för dina goa besök.
      Kramen

      Svara
  8. Visst var det spännande igår kväll och nu är det bara en del kvar.

    Nu vet vi ju vem som är mördaren, men hur ska vi få någon ordning på den danska regeringen och få försvarsministern och justitieministern tillbaka på sina tjänster igen? Och vad ska hända med statsministern? Och vad har hänt med Rabens fru? Frågentecknet är ännu många!

    Ha en fin dag!
    Kram Ingrid

    Svara
  9. Jisses så spännande det är. Ja, hur ska det sluta för stadsministern?…. och vad ska hända med Rabens fru? Många frågetecken är det. Väntar med spänning på sista avsnittet.
    Kram

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

