Första snön

008

Det var riktigt trevligt på Årsmötet i  går kväll. God mat som bestod av Älgfärsbiff med rostade grönsaker potatismos och sallad. Ett glas rött ingick, kaffe och kaka. Underhållning av två härliga tjejer Marina o Carina som sjöng 60-tals-låtar. De fick till och med publiken att sjunga med i refrängen i de gamla kända melodierna.

Idag har jag farit runt med dammsugaren o torkat golven och fräschat upp toan och badrummet. Snö har vi fått också, ett litet tunt pudrat lager på marken som nu håller på att försvinna. Just nu har solen kommit fram och himlen är vackert blå. Lite kyligt och blåsigt, o-gradigt i luften. Ska ta en promenad och det blir premiär med “mössan på”  idag.218

Önskar en fin fredag.
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!

    Glädjer mig att du hade det så trevligt och så god mat ni fick! Känner hur det kurrar i magen just nu😉
    Smart att köra 60-talsmusik för ”seniorer”🙂
    Blir man ju som ung på nytt!

    På tal om musik så kom mitt första musik-cd-köp via nätet i brevlådan i dag.
    Kunde inte låta bli att köpa Mikael Wiehe´s dubbel CD( rea) för att få bl.a. ”Strö all min kärlek”. Har fått inlägg om att fler vill köpa just den sången, som gåva till den äkta hälften🙂
    Denna varianten är samma som han sjöng i Go kväll, inte alls som på Skansen. Där är det ju stor orkester också. Lite dumt av mig kanske, för nu kom jag på att man kanske kan köpa bara EN låt och ladda ner och bränna själv…OM det fungerar och OM man inte klantar till det för sig. Du vet, om bara inte ordet OM fanns, ja dååå..😉

    Ja du Sylvia, vad säga om vädret? Här nere har vi haft full storm och avåkningar och elände i trafiken, hör jag på radion.
    I går kväll trodde jag att hela balkongen skulle rasa, det lät hemskt när vinden for fram. Riktigt otrevligt. Många tak har lyft..
    Usch, sådant är då inte att leka med! Att få takplåt i skallen om man är ute och går.
    Mössa och vantar på, förstår jag att det är dags för nu. Lite väl tidigt eller? Minnet är kort😉

    Tack för besöket🙂
    Du kan tro att jag är sugen på en liten billig poster av Jan Vermeer nu. Något motiv med de vackra fasaderna i Delft som det såg ut där på 1600-talet eller kvinnan med mjölken eller…suck! Kvinnoporträtten är kanonfina, enl. min mening.
    Kollar man bara in måtten på motiv och bladstorlek noga så går det att hitta några motiv som passar till superbilliga standar-ramar med standard-PP fr. Clas Ohlson.

    Ha en trevlig helg i ditt nystädade hem!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Tänk jag hörde ingenting av väder och vind i natt🙂 men min käre make sa i morse att det varit ett jäkla väder med stormbyar runt husknuten.

      Svara
      • Förstår jag såväl då du måste varit utmattad av ”festandet” i går kväll och då sover man ofta som en stock😉
        Kram

  2. Jo jag har uppdaterat så därav tystnaden
    Jag måste få igång mitt mailprogram jag är med i stationary grupper
    Men nu fungerar det och lycklig är jag
    Jag brukar ju använda deras blogg verktyg men det är synd att det sparas på ens dator
    Men nu sk jag testa :0)

    Svara
  3. Gokväll Sylvia!

    Det låter som du hade det riktigt härligt på årsmötet med god mat och härlig musik!

    Jaha, lite snö har ni fått, här är det ganska så mycket, men imorgon när vi kommer till Göteborg är det nog inte något alls:-).

    Usch ja, det där med att man måste städa hör inte till mina favoriter, men med makens hjälp brukar det fungera någotsånär iaf:-)).

    Imorgon blir det hemfärd för oss och jag kommer att sakna den härliga stugan här i Sälen, en oas och en vila för själen trots att jag har laptopen med, men här blir det mer på mina villkor:-)).

    Ha en Underbar Helg!
    Kramar
    Berit

    Svara
  4. Älgfärsbiff…låter mycket läckert!!!… Förstår att ni åt er mätta….

    Ja det är så roligt med så många nya vänner man fått genom datorn…Bloggen! Jag har träffat rätt många..LIVE..och det är så kul..att läsa och att skriva..och kommentarerna. Känner att jag inte hinner med att kommentera tillbaka till alla…som jag önksar att jag hann…
    Men jag skall snart ”kliva av” från mitt jobb…31 jan..så fyller jag 67..och till dess…så tar jag ut sparad semester fårn 17 nov…till 31 jan..så jag har ENDAST 10 arbetspass kvar att jobba. Känns både bra ooch samtidigt lite konstigt!!! Alltid trivts med mitt arbetet på Kvinnokliniken på Mälarsjukhuset i Eskilstuna…Arbeter ”natt” på vår GYN-AVDELNING..skiftande nätter hela tiden…
    Önskar dej en trevlig helg, vännen!!!
    Kramiz!!!

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

