Nytt på bloggen

Idag har jag jobbat med min blogg och ändrat lite. Vill försöka samla alla sidor jag har på hemmisen till bloggen. Har nog hemsidan kvar ett tag, tills jag får rensa bort gammalt och efter det blir allt samlat här om det nu blir som jag tänkt.
Annars har det inte hänt så mycket . Varit en kort promenad och handlat lite smått som fattades. Soligt och fint höstväder är det och gårdagens storm har bedarrat.
Till middag blir det var sin fläskkotlett med  handplockade kantareller.
Ikväll  ska vi titta på Skavlan med bl.a  gästerna  Leif GW Persson, TinaNordström. Kan kanske bli spännande?  Önskar en Trevlig helg!
Kram Sylvia

5 thoughts on “Nytt på bloggen

  1. Go kväll syster!
    Så fint du gjort på din blogg. Vacker skymningsbild över Stockholm. Den gillar jag.
    Vi hörs /kram

  2. Hejsan Sylvia!
    Jag har varit inne på att göra precis likadant som du, men har ännu hemsidan kvar och kan inte motstå att uppdatera den lite också. På något sätt känns det som om den är MIN på ett annat sätt en bloggen.

    Här zappar jag mellan SVT1 och TV4. Man hinner ju se en hel del av insamlingsgalan i reklampauserna.

    Ha en trevlig helg!
    Kram Ingrid

  3. Hej, Sylvia!
    Så fint foto du visar över Stockholm i sådär lagom dis eller skymning, kanske det är.
    Men vad flitigt du måste ha varit som hunnit med att ändra så mycket. Det är ju en del pyssel innan man får det som man vill ha det.
    Tycker att denna varianten liknar en vanlig hemsida och denär ju lättnavigerad och bra och påminner om din ursnygga hemsida 🙂 Jag föredrar färgerna där som är mycket klarare.
    Däremot är texten mini överallt och annat typsnitt som tyvärr
    ej går att göra större vilket däremot Comic Sans gör, som dock är lagom som medel. Man vill inte anstränga ögonen för mycket. Det är så bra när man kan ändra storleken själv efter smak och tycke och syn.
    Jag har nu tagit bort Sharepoint då texten som jag skrev visades en stund efteråt. Helt galet och segt som attan. Använder nu Frontpage igen, men version 4 som är för gammal och nu börjar burken uppföra sig illa igen. Därför tog jag bort Sharepoint, trodde där felet var, men icke. När jag kikar på ”redigera med anteckningar” här på din blogg så står det IE6 på flera ställen höst upp i html-koderna. Jag begriper snart inget alls. Verkar som jag behöver lära nytt vilket jag inte alls har lust till just nu, i alla fall.
    Jo, ang. vägtullarna så opponerade jag mig mot att dom drar en gräns rakt igenom bostadskvarter så att vi inte kommer åt matbutiker m.m. som inte ligger i centrum,utan tvärtom, nästan på väg till Mölndal. DET är vansinne för inte förpestas luften i centrum då inte!
    Men alla de som inte har råd att betala tvingas att just åka neråt stan i stället. Då blir det ju helt galet. Jag kommer inte ens till vårdcentralen utan att betala extra då dom lägger en tull på min lilla gatstump. Den ligger på andra sidan tullen!
    Inte förpestas centum då inte!
    Det är illa genomtänkt,anser i alla fall vi som bor här i stan.
    Lycka till nu med nya bloggen! Spännande värre!
    Nattiskramar, Agneta

  4. Varför det står IE6 på sidorna. Jag har inte gjort några ändringar där, bara hämtat hem hela hemsidan till Sharepoint.
    Texten på bloggen kommer att bli som i sista inlägget i fortsättningen. Hur tycker du den är i storlek? Jätteglad för dina synpunkter Agneta. Det tar ett tag innan allt funkar som man vill men kul att ändra lite.
    Kramen Sylvia

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

