Surfen är över

chatten Surfdagen blev över förväntan. Helt otroligt vad många det kom. Eftersom vi höll till på biblioteket där det normalt vistas en blandning av människor både äldre och ungdomar så blev intresset  över vad vi höll på med  stundtals  en aning förvirrande. Det är jätteroligt att se vad seniorerna är på bettet ändå. Nu blir det säkert fullt upp på IT-kaféet ett tag framöver. Jag tog med kameran för jag hade tänkt ta några bilder. När dagen var slut och jag var på väg hem slog det mig….. inte ett kort hade blivit tagit. Synd för det hade varit roligt.

Ikväll ska jag titta på när ”Uppdrag granskning” avslöjar hur lätt en brottsling kan komma över dina mest privata uppgifter, utan att du ens märker att du haft besök. Fy så hemskt det låter.
Senare i samma kanal  måste jag se den spännande danska kriminalserie från 2009 “Brottet”. Just nu är jag en aning trött, så jag minns inte riktigt handlingen faktiskt…. det låter väl inte riktigt  klokt….
denknach   men det brukar snart klarna när serien väl börjar.

Ha det gott alla!
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Men åhhhh så fina bilderna blev😉
    Vad spelar det för roll, det viktigaste är ju att allt gått bra och att inte någon elak ”junior” ställde dumma frågor😉
    Klart att seniorer är på bettet, det är ju vi/dom som en gång i tiden skapat både datorer och internet, så det så🙂
    Brottet såg jag del 1 av och det var för blodigt.
    Uppdrag granskning börjar nu, men det vete katten om jag vågar se hur sårbara vi är…
    Min strömmings/sill-flundra gled ned behagligt med massor av rödlök o dill. Mätte den, 12 cm lång och 8 bred så det är nog sillvarianten. Och med två sådana stora på varandra = mätt!
    Applåd till dig som är ”på bettet”😉
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Det var ena baddare till flundror. Då var det kanske inte så stort överpris ändå.
      Tack för goa kommentarer 🙂
      Kramen

      Svara
  2. Hejsan Sylvia!
    Så roligt att det blev många deltagare på eran ”surf”. Visst är seniorerna på bettet, det gäller ju verkligen att hänga med och det inser nog de flesta.

    Jag såg också på 1:an igårkväll och blev lite glad när jag såg att jag i alla fall har den säkraste formen av kryptering, hur mycket det nu är värt om någon skulle vilja ta sig in.

    Brottet ser jag också och den är verkligen spännande även om det politiska spelet är lite förvirrande ibland.

    Idag är det regn och rusk här på morgonen, men det lär ska bli bättre fram på dagen.

    Kram Ingrid

    Svara
  3. Hej Sylvia!
    Nu har jag börjat blogga igen🙂 så jag tar mig en rundtur.
    Du är så duktig med ditt senioråtagande🙂 kul att det var ett sånt intresse.
    Strömming gillar jag inte å har aldrig gjort….kanske var det någon som tvingade mig i skolan för jag kan inte äta, jo om jag lägger in den, men då blir dt ju nå´t helt annat🙂
    Ha en fin höstdag!
    Kram från mig.

    Svara
  4. Hej!
    Jag hade skrivit en hel del här men det blev nå´t fel.
    Kommer igen senare.
    Kram från mig!

    Svara
  5. Så ksul att dagen blev uppskattad
    Det där känner jag igen att jag kan glömma vad som hänt ,men hårdisken har nog rätt mycket att minnas

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

