En solig lördag

259 En vacker höstdag har vi haft här och vi tog en riktigt långpromenad. Vi var lite trötta efter gårdagens besök hos min syster, det blev  sent för vi spelade kort efter det att vi ätit en god middag. Vi har spelat kort tillsammans i många år och känner varann så väl och det gör att det blir lite extra spännande. Vi spelar alltid Chicago. Ett spel som påminner lite om poker fast utan pengainsats
Kvällen bara försvann och klockan blev över tolv. Tyckte det var väl sent att ta tunnelbanan. Det blev så att vi tog en taxi från östermalm, hem till södermalm.

Ikväll ska vi se vad Oldsberg har bjudit in för gäst i” Här är ditt liv”. Hoppas på en spännande och intressant person denna vecka. 
Min förkylning är i stort sätt bra men fortfarande finns hostan kvar, mest på natten så det blir lite dåligt med sömnen.

Idag har jag fått en fin Avard av Astrid…tack snälla. Nu har jag funderat ut tre  saker som ligger mig varm om hjärtat. Så här blev det.

1.award Min goa familj med barn och barnbarn.
2.  Sommarhalvåret i stugan på  ön.
3. Sist men inte minst min käre dator.

           
   Nu skickar jag den inte vidare utan jag blir så glad om du som är min vän vill ta
gåvan med dig.   Kram Sylvia.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Lördagen har varit fin, men vi hoppas givetvis på att söndagen blir det också😉

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hm….det gäller att hålla ordning på dagarna.🙂 /Kram

    Svara
  3. Hej Sylvia!

    Låter härligt med kortspel, fast jag är så dålig på det, men förstår att det kan dra ut på tiden:-).Mycket klokt av er att ta en taxi hem, när det nu är som det är.

    Ja, gårdagens Här är ditt liv blev en upplevelse för oss, Roy Andersson är min kusin och vi har inte träffats sen vårt bröllop för snart 50 år sedan, så det blev mycket minnen och förhoppningar om att kanske vi kommer att träffas framöver:-).

    Skönt att förkylningen är på tillbakagång, men hosta kan vara envis och hålla sig kvar ett tag.

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

    Svara
  4. Hejsan Sylvia!
    Så du har tränat dina små grå med kortspel:-) En god idé och så roligt det är. Vi spelade ofta kort när jag var barn och det vara släktkalas. Tycket jag var så spännande såååå. Men pengar skulle det vara och då handlade det om max 10 öre som insats🙂 Detblev lite mera spännande då, liksom.

    Men usch då vilken envis flunsa du åkt på. Hosta som är så jobbigt, särskilt om natten. Hoppas att du hittar någon bra hostmedicin så att du blir av med eländet snarast!

    Det här med textstorlek är ett mysterium för här ser det helt ok. ut som vanligt och även på andra bloggar och hemsidor inkl. alla mina egna, utom då nyheterna
    av någon underlig anledning. Det är samma storlek, medium/normal. Har ansträngtmig med att gå igenom HTML-koderna för hela sidan..suck.
    Nåja, det går ju att ändra storleken för den som så önskar uppe i verktysfältet, som tur är.
    Altid är det något med våra datorer eller mjukvaran som bråkar med oss😉
    Krya på dig vännen!
    Kramen, Agneta

    Svara
  5. Men så kulmed kortspel, det gjorde jag ofta förr i tiden när mammas syster och bror hälsade på
    Det var så kul
    Tror att jag spelat Chicago det låter bekant

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

