Storhandlat

Igår kväll när det började skymma fick jag se en luftballong komma farande en bit upp i luften ovanför balkongen. Fram med kameran.Trodde nästan luftballongen skulle segla ner bland träden och landa på gatan…lite läskigt var det… och något fel var det…. men snart lyfte den igen och fortsatte sin färd.

IMGP0346    IMGP0347

Idag har vi varit och storhandlat vid Sickla stormarknad. Passar på när de har extrapriser och även 5% på hela summan man handlar för. Vi ska ha gäster på lördag och då blir det ju lite extra som ska till.

Jag har hittat två bra pajrecept på nätet som jag tänker bjuda på. En med Broccoli- ädelostfyllning, en med Champinjon- bacon. Vi har sparat några jätte kräftor, vi fiskat på ön, i frysen. Tror det passar bra att mumsa på till en  förrätt.
Nu hoppas jag att det inte blir så farligt med förkylningen. Lite krasslig är jag men ingen feber så det ska nog ordna upp sig till lördag eller också blir det sängen, istället för kalas…. hm hm ?

hat_3 Solen skiner, det är underbart skönt på balkongen  och nu är det snart dags för eftermiddagskaffe.

Ha en fortsatt fin dag!
Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Håller hårt tummarna att du/ni ska kunna ha eran tillställning på lördag som tänkt. & att denna eländiga förskylningen kryper tillbaks från sitt skal =(…

    Låter som väldigt smarriga rätter som du/ni ska ha att äta =)
    Ha en riktigt trevlig kväll.
    Kramis Bettan

    Svara
  2. Hoppas att du klarar dig Sylvia. Själv snörvlar och hostar jag för fullt nu, men tror inte att det blir så allvarligt av det.

    Det var fina bilder på ballongen!

    Kram Ingrid

    Svara
  3. Ja jag mår nog ungefär som du ser jag.Boccoli och ädelost lät mycket gott
    Du får delge recept sedan om det blev bra

    Svara
  4. Hej Sylvia!

    Tittar in för att önska Härlig Hösthelg!

    Låter som två riktigt goda pajer och kräftor till förrätt, jamen det låter ju bara så gott!

    Hoppas att det inte blir värre med din förkylning, du får kurera dig med lite varma drycker och gärna lite stänk av konjak i, bara lite lite:-)).

    Kramar
    Berit

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

