Måndag…..

Måndag var en dag som jag inte var så där vidare förtjust i när jag arbetade. Det var alltid så trögt att komma ur sängen den morgonen och detta sitter faktiskt i ännu fast jag är  pensionär, vill gärna ligga och dra mig i sängen just den morgonen.  Denna måndag har jag varit på IT-kaféet “Kanelbullen” men ingen stress alls för där öppnas kl 13.00 men helst bör man vara där en stund före för att få igång datoriet. Besökarna var det lite dåligt med idag och tror det var det regniga vädret som var orsaken. Det har blivit en träffpunkt även för oss stödpersoner att  titta in för att ta en fika, ge råd  och ibland lösa våra datorproblem som poppar upp lite då och då.

 

Några fina höstgåvor har jag fått idag från Annette  och Moster Beda  som jag måste sätta upp. Tack så jättemycket.

Ha en fin kväll. Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!
    Synd att du måste till ditt kära It-café på just en måndag! Men det kanske blir lite olika dagar om ni är flera som alternerar.
    Lustigt det där med känslan för olika dagar när man inte förvärvsarbetar. Jag längtar konstant efter lördag morgon…ahhh🙂
    Så jag har konstant dåligt samvete under veckodagarna.
    Ha det gott vännen!
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Så mysigt det låter med IT kaf’e. Stödperson? Röda Korset eller vadå

    Svara
    • Seniornet-Södermalm en dataklubb jag är medlem i där ingår också ett IT-kafé ”Kanelbullen” öppet varje dag 13.00-16.00 där vi medlemmar hjälper till med det vi kan, helt ideellt, för besökare som är nyfikna på cypervärlden till ett pris 50:-kr/ 10 halvtimmar

      Svara
  3. Hej vännen!

    Va skönt… då kan jag hoppas att jag inte blir en sådan som får svårt att sova när jag blir pensionär. Tycker annars att de flesta stiger upp för att sparka tuppen i r’ven..🙂
    Önskar dig en riktigt fin kommande helg & tackar för dina besök inne hos mig!
    Kramis Bettan

    Svara
  4. Hej Sylvia
    Jag hoppas att det är bra med dig. Visst är det skönt att sova på morgonen. Jag håller med att måndag var en trög dag när jag jobbade. Söndagskvällen var inte så bra den heller när jag visste att jag skulle upp tidigt nästa dag.

    Hoppas att du har överlevt partiledardebatterna, val och valvaka. Skönt att det är över.

    Ha en skön dag och kram från Siv

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

