Hinner inte med……

Vart tar tiden vägen. Måste säga att jag inte hinner med riktigt. Tycker jag far från stan till stugan och plockar och donar på båda ställena. Nu blir det  nog en tur till, till stugan för min del  innan vi stänger för vintern. Jag har varit själv några dagar i stan och visst är det skönt att ibland få rå om sig helt själv utan den käre mannen. Tror, jag vet att han tycker samma sak. När man lever så tajt som det blir när båda är pensionärer så tycker jag det är härligt att få vara ifrån varann ett tag men jag vill för den skull inte var utan min käre gubbe.

CStoner-BeautifulMoments-dxi-TaRaceyPREV23Igår var jag hos min syster och hjälpte henne med datorn som hade strulat för henne. Det hon mest vill ha datorn till är att mejla och lägga patiens.

Idag var jag på lunch med några gamla arbetskamrater på ett trevligt ställe “Lasse i parken”en mysig idyllisk oas nära Hornstull där det sommarkvällar ofta är olika band som spelar men  de har även öppet dagtid. En riktig fin lunchbuffé men paj och en härlig sallad åt vi och vädret var just då strålande så vi kunde sitta ute och babbla om tiden när vi jobbade tillsammans  just på Hornstulls vårdcentral.

När jag kom hem så var käre mannen på plats och den kändes fint att se honom .

Ha en skön helg!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!
    Vilken vacker höstheader du satt in. Nu börjar faktiskt höstfärgerna visa sig här också trots att det inte varit kallt. Lönnarna skiftar färg ändå.

    Visst kan det vara skönt att vara ifrån varandra någon dag då och då, det tycker jag också, men maken har väldigt svårt att vara ensam. Jag bruka ”anhålla” om att få åka till Visby någon eftermiddag på egen hand, men han vill alltid åka med och förstår inte alls varför jag vill vara ensam några timmar.

    Jag hoppas att ni får en trevlig helg var ni nu tillbringar den, i stan eller på ön.
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hej Sylvia!

    Håller med om att några timmar på egen hand kan vara härligt, men sen räcker det, det är något som saknas:-).

    Skönt att kunna hjälpa till ibland med datorbekymmer, jag känner igen det.

    Här är det helg och en ganska så lugn helg dessutom och det är så skönt.

    Ha en underbar helg!
    Kramar
    Berit

    Svara
  3. Hej, Sylvia!

    Tack för ditt besök🙂

    Nu har även jag varit hos ”Lasseiparken” via datorn. Vilken elegant hemsida!Så läckert typsnitt!
    Det var otroligt intressant att läsa historiken och fina foton visar dom också. Vilken lycka att inte alla kåkarna revs i ivern. Hoppas innerligt att den gamla anrika kåken får vara kvar! Ser ut som man förflyttas till en skånelänga mitt bland höghusen runtomkring.
    En härlig oas som jag tror är nödvändig för alla de som alltid är i stan.
    Tänk, jag älskar gamla byggnader för det är ju faktiskt vår historia och den ska inte suddas ut, även om vi behöver bekvämligheter numera av alla de slag för att överleva.

    Sååå, du har arbetat på Vårdcentral. Alltid finns det något viktigt vetande på din blogg😉

    Så bra att det funkar med Sharepoint. Det verkar inte som Vista vill acceptera Frontpage riktigt. Det programmet är väl inte heller gjort för de nya ramprogrammen så lika bra att lära något nytt. Kanske därför dom försvunnit i nyutgåva?
    I inlägget under ditt, i min gästis, läser jag att Maria gått tillbaka till att använda Notepad liksom jag gjort, ännu så länge i alla fall. Hon har slängt ut både Frontpage och Dreamweaver. Notepad är tidskrävande och man behöver ju lära sig koderna återigen, men det enda som krävs är ju faktisk Notepad och inga dyra program som tar plats.
    Är väl ok. om man enbart ska uppdatera med lite text, går ju supersnabbt. Men jag är lat numera och vill gärna ha ett program om jag vill lägga in bilder, ramar, tabeller eller annat.
    Får väl se hur jag gör framöver när jag får ordning på min dator.
    Har just uppgraderat Vista återigen men fick faktiskt ett felmeddelande denna gången ang. enheter på datorn…

    Men visst behöver vi alla vara själva några dagar med jämna mellanrum, tror jag bara är nyttigt.
    Blir roligare sedan när man ses på nytt igen. Så är det också bra att sköta om sig själv, ta hand om både kropp&själ i lugn o ro utan krav.

    Experterna påstår ju att ett förhållande håller längre om man inte ses så ofta. När båda jobbar blir det ju så, men som pensionärer, ja då umgås man dagligen. Inte alla som klarar av det då många under ”jobbåren” vuxit ifrån varandra. Vi förändras ju också med åldern.
    Är ju ingen expert på området då jag lever ensam, men åsikter kan man väl få ha😉

    Ha det nu så gott med allt pyssel ute på ön den vackra!
    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    Svara
  4. Hej Sylvia.
    Så söta damerna är som sitter där, känns hemtrevligt.
    En liten sak väntar på dig på min blogg, du är så välkommen att titta in och hämta den;)

    Må så gott.
    Kram,
    Annette

    Svara
  5. elisabeth

     /  28 september 2010

    det gäller få fet till en rätt blandning med nöjen. jag förstår vad du menar, precis under sommaren och hösten är det så mycket som dominerar med hus, plock efter sommaren och städning. Vi har haft invasion av flugor i år, fast inte några djur jättenära. Att bo på landet är ett ‘hålla efter’ som kan bli lite mycket ibland. Härligt med lite egentid i stan, jag den där egna tiden brukar rinna iväg fort när man ska göra nåt som man vill hinna med. kul du nämnde lunch-stället det ska jag kolla upp.
    kram elisabeth

    Svara
  6. elisabeth

     /  28 september 2010

    det hoppade in ett helt konstigt ord ‘fet’ – förstår ej varför😦

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

