Hämtat bilen

Vi fick hämta den i fredags kväll. Det var tändspolen en liten sak stor som en tändsticksask som skulle bytas ut. Vad nu den har för funktion är jag inte så insatt i men nu går bilen som en klocka igen?

Vi har haft en riktigt fin och solig dag  på ön och då är det så härligt att vara här.  Plockade in en stor skål med  körsbärstomater, söta små karameller.

tomater

Imorgon ska  sommargardinerna ner  och bytas ut till några gamla som får hänga över vintern, plocka in det mesta av utemöblerna mm. En tur till svampskogen blir det nog också. Det är lite jobb innan vi stänger för vintern. Blir det en fin höst så stannar vi ett tag till men man vet ju aldrig, det här med väder och vind .

Har just installerat mitt FrontPage och det gick som hejsan. Nu blir det att jobba med hemsidan i  min Laptop, en mindre skärm än den stationära förstås.

I kväll ska vi titta på   Sommarkväll med Anne Lundberg där bl.a. Björn Kjellman, Hanne-Vibeke Holst är gäster.

Önskar en riktigt Trevlig helg.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hej!
    Grattis till att bilen äntligen blev fixad. Tänk ändå att en sådan liten pryl ska ta sååå lång tid att ordna!
    Ack ja, det är mycket med det tekniska.
    Skålen med tomaterna är så vacker och sittr nu undrar vem sjutton som designat den? Stig Lindberg? Men det är väl Rörstrand anno 50-60 talet? Hur som helst så är den jättesnygg!
    Så bra att du fick in ditt kära FrontPage. Jag gjorde som Astrid skrev här, laddade ner det andra programmet men det är inte installerat ännu. Upptäckte att det stod WIN XP och jag har ju Vista så då vete katten om det funkar i min ännu trasiga burk.
    Får väl se om jag installerar det. Men en jäkla stor fil var det ju!

    Vädret har ju varit rent bedrövligt i stora delar av landet med översvämningar, åska, strömlöst m.m. så det är ju tur att ni har det så fint på ön. Här har vi haft sol hela dan, men blåsigt som bara den, så det kolsvarta åskemolnen har snabbt dragigt förbi. En liten skur i bland.
    Oj, nu är det ju dags för Anne Lundberg på TV om 4 min. Tiden tickar med raketfart när man surfar runt lite….
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Ja, en smörbytta med lock ”Berså” finns i hel servis Gustavsberg – Stig Lindberg -från 1960-talet. Det fanns lite små prylar i stugan när vi kom hit bland annat denna smörbytta som jag gillar och lovat att Annika ska få så småningom.
    Kramen

    Svara
    • Ack ja, så var det ju. Satt och tänkte på buske när jag såg bladen, inte långt från berså:-)
      Har just avverkat Anne Lundberg men var inte så imponerad av i gästerna.

      Tack för besök och kloka ord.

      Åjo, en liten veckopeng på några miljoner skulle sitta kanonbra. Jag skulle bli överlycklig,då jag skulle skänka bort merparten. Vilken lycka att kunna göra en förändring till det bättre för människor i verklig nöd, både fysiskt&psykiskt.
      Kramen

      Svara
  3. Hejsan Sylvia!
    Så skönt att ni fått bilen reparerad. Och vilken härlig skål med tomater. Mina är nästan slut och de sista ser nästan ut som körsbärstomater och goda är de också.

    Vi har sett på dansprogrammet på tv4 i kväll och det var riktigt skojigt. Morgan Alling var sååå bra. Nu håller Bröllopsfotografen på och den kan man gärna titta på lite så där vid sidan av surfandet.

    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram Ingrid

    Svara
  4. Mums va de såg gooooa ut dina tomater. & visst är det knepigt att det oftast e de små komponenterna i våra bilar som är problemet. Men gott att den är klar så ni kan använda er av den igen.

    Skit att du inte får ordning på ditt Fp…. Hoppas att det ska lösa sig till det bästa även där.

    Har hört att det ska komma in varmarae väder i kommande vecka. Men hur snat det är vågar jag ju inte att love🙂 Kan bara hoppas.
    Kram Bettan

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

