Städning på gång

raning Hade tänkt tvätta fönster i dag men det slapp jag  eftersom det blev så regnigt och grått väder. Ja, det känns riktigt höstlikt. Det blev istället att frosta av frysen  och rengöra  kylen som är självavfrostande. Det var verkligen behövligt för det blir inte mycket gjort av dessa sysslor sommartid. Kanske det kan bli fönstertvätt i morgon.

Vi har ringt  bilfirman angående bilen . Fick inte så mycket besked mer än att de hör av sig närmare i veckan. Det verkar som om de inte hunnit med att ens titta på bilen än. Ja, det är inte mycket man kan göra mer än att vänta  och vänta…..

Computer71 Nu sitter jag här och har försökt installera mitt käre program FrontPage2002 som jag jobbar i med hemsidan men det gick inte alls. Har kollat lite på nätet och det verkar som programmet är för gammalt att installera i Windows 7. Det var inga problem i den stationära Vista jag hade tidigare. Nu har jag ju Vista i min laptop ska försöka få in programmet i den. Annars får jag nog tänka till hur jag ska ha det hemmisen i framtiden men just nu är den kvar på ön.

Nu är det snart dags att titta på den spännande danska dramaserie “Livvakterna “i SVT 1.

Kramen Sylvia 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

10 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!

    Ack ja, här blåser det halv storm/småregnar så det går inte ens att öpnna fönstren, än mindre tvätta dom, så det får vara. Denna årstiden regnar det ju ändå stup i kvarten så det känns som onödigt jobb.
    Jag brukar ”ta ett tag” på insidan, titt som tätt, i alla fall i köket. Dom fönstren öppnas utåt och skall saxas för att tvättas emellan…utsidan ska vi inte tala om.
    Dom är fr. 1950-talet och jag orkar inte längre tänja på armarna och hänga på utsidan. Samma här i datarummet. Men f.ö har jag treglas. Pengarna ”tog slut” när Wallenstam renoverade…suck för sådan bluff. Dom har just gått med miljonvinst första kvartalet, i år igen!

    Den där bilfirman verkar inte ha bråttom inte. Låter inte så bra alls, då ni själva inte valt jut den firman, om jag förstått saken rätt. Vid bärgning så tar dom väl den som ligger närmast, antar jag.

    Kanske vore en god idé om maken kunde åka dit och prata med dom samt ta en titt själv på bilen.
    Vore ju bra att få besked om vad som är fel samt förslag på kostnad snarast, innan dom hittar något annat ”fel”…
    Att det ska vara så slappt numera, ta så lång tid.
    Tänk om ni hade behövet den dagligen!
    Usch ja, det blir väl till att ringa och tjata på dom, för bilen måste ni väl ha snarast för att komma ut till ön igen, för det är väl dags att röja undan inför vintern?
    Desutom är ju din bärbara dator kvar på ön😉
    Jämmer&elände är ju detta.
    Tur i alla fall att ni bor så centralt så det går att handla mat utan bil.

    När jag läser här om problemen med Win7 och Frontpage så blir jag nästan mörkrädd. Man hinner ju knappt köpa nya dator förrän det är dags att hela tiden uppdatera, köpa nya program m.m. Det blir på tok för dyrt i längden. Dessutom känner jag att vi konsumenter blir väldigt mycket ”styrda” till vissa program, antingen vi vill eller inte.
    Hela Internet är ju fullt med hemsidor och någon måste ju sköta om dom också. Kanske mest företag visserligen, men ändå. Det ska ju gå att installera de program man har och känner till.
    Mitt gamla Frontpage går bra ihop med Vista.

    Men pengarna rullar ju in för IT-företagen som ser till att vi hela tiden måsta köpa nytt. En dator är som en plånbok med hål i botten😉

    De flesta bloggföretagen verkar inte ens vara svenska och då undrar jag hur dom får in pengar?
    Men på de flesta bloggar måste man ju lämna ut sin E-postadress, så det är väl därför som vi får mängder med reklam i mailen. Dom måst få in pengar, så klart.
    En djungel är detta för mig, i alla fall.

    Ha det så gott och Lycka till med bilen!
    Nattiskram, Agneta

    Svara
    • I stan är det ju inga problem att vara utan bil för oss men till stugan är det värre.
      Ja,IT- företagen vet hur de ska göra för att tjäna så mycket som möjligt.Förstår inte att Microsoft tagit bort ett så himla bra program som FrontPage i Office 2007. Inget nytt på bilfronten ännu!
      Kramen

      Svara
      • Jag köpte aldrig Office 2007 då jag ansåg det vara väldigt ”magert” men har glömt vad man fick för pengarna? Word kan vara bra att ha om man skriver mycket text(!)och det går ju även att göra hemsidor i Word. Jag har installerat mitt gamla Office Premium 2000 och det går så bra så.
        Det finns bra hemsidprogram, men dom är ockerdyra och kanske just därför Frontpage är borta för att vi ska köpa separata i stället.

        Rackarns att ni kan få besked om bilen, måste kännas lite pyton för till ön förstår jag att ni snart måste åka för att ordna med en hel.
        Vädret är inte det bästa nu heller med denna hemska blåsten och hösten är i antågande.
        Hoppas innerligt att det ordnar sig snarast.
        Kramen, Agneta

  2. Hejsan Sylvia!
    Nu har vi fått vår bil lagad i alla fall, så nu funkar temperaturmätaren igen. Måtte ni snart få ordning på er också.

    Jag har funderingar på att se om jag kan föra över mitt PSP till laptopen. Jag skulle gärna vilja kunna använda det på båda datorerna.

    Livvakterna såg jag också och nu är serien slut – åtminstone för den här gången. Jag hoppas att det finns en fortsättning på den, men utan Leon vet jag inte hur den skulle fungera. Jag tycker att de ska skriva in honom igen och så få Lille-Kurt till hans assistent och bort med Rud!

    Ha en fin torsdag!
    Kram Ingrid

    Svara
    • Så skönt att ni fått bilen fixad🙂 Vi går fortfarande i väntans tider.
      Hoppas också ”Livvakterna” kommer igen och Leon och Lille- Kurt måste absolut vara kvar.
      Kramen

      Svara
  3. Jag är dålig att skriva på bloggen just nu men jag skall försöka bättra mig.
    Vilken otur ni hade med bilen. Det är inte roligt när det blir fel på bilen helt plötsligt.
    Hoppas att ni får igen den snart så ni kan åka till stúgan och greja inför höst och vinter.
    Dina muggar du sparat var jättefina. Jag tycker helst om att dricka kaffe i en vanlig kopp jag också. Fat har vi slutat att använda till vardags. Det blir bara mer disk. Barn och barnbarn de vill ha muggar att dricka ur när de hälsar på. Råkar jag ställa fram en mugg till maken också så byter han direkt till en kopp.

    Regnet det kommer då och då och varje gång jag skall gå och handla lite mat.
    Jag tvättade köksfönstren förra veckan både ut- och insidan och emellan. Jag har slarvat med det men nu är det gjort.

    Ha en trevlig helg
    Kramar från Siv

    Svara
  4. Frontpage finns gratis att ladda ner nu. Kopiera länken nedan så kommer du dit
    Jag fick tips om det närjag började med windows 7

    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=baa3ad86-bfc1-4bd4-9812-d9e710d44f42&displaylang=en

    Kram och ha en trevlig helg

    Svara
    • SharePoint Designer 2007 heter det visst nu. Har jag kollat lite på programmet men tror jag gillar FrontPage bättre. Har just installerade det i min Laptop där jag har Vista och det funkar bra.
      Kram och en fin helg du också.

      Svara
  5. Fönsterputs ja… oj som det dåliga samvetet slår till här! Tur att man är bra på att ignorera sådana signaler! Men någon gång borde jag, innan vintern slår till…

    Datorer och alla de olika versioner av både det ena och det andra gör att man blir yr. Jag brukar säga att det är viktigt att lära sig att lura datorn… för ibland funkar det. Jag försöker klara mig med free ware, har rakt inte lust att betala för nya versioner hela tiden.

    Trevligt att du kommenterade hos mig, jag söker hela tiden nya bloggvänner. Så kom gärna igen!

    Trevlig helg önskar jag dig
    Kram

    Svara
  6. Hej vännen!

    Blääää, det var ju inget vidare att de inte fixat till er bil. Att det ska ta sådann tid när man har stort behov av dem tillråga på allt.

    Hoppas att det löste sig med länken Astrid gav dig ovan. Så att du akn snickra på din hemsida sedan🙂

    Önskar dig en forstatt fin helg. Kram Bettan

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

