Höstkänsla….

Nu känns det lite i luften som hösten är på väg. Kvällarna blir mörkare tidigare och blomkrukorna ser lite slokiga ut efter allt regnande. Vi var en tur till svampskogen men det blev dåligt med kantareller. Väl hemma igen kollade Ingvar ett ställe nära stugan där vi tidigare har hittat kungs-champinjoner och ta mig tusan  hade de inte kommit upp, alldeles nyligen, fräscha och fina var de. En härlig bukett av kungs- champinjoner. Det blev var sin  macka med smörstekta champinjon  till lunchen, mums…..  och resten av svampen förvällde jag och frös jag in. Gott att ha i köttgrytor mm.  till vintern.

IMGP0345

Nu har IT-kaféet öppnat efter sommarlovet. Dags att göra lite nytta så jag åkte hem till stan för att var tillhands idag och i morgon. Kul att träffas igen efter sommarlovet och det var full fart som vanligt med ivriga besökare som vill förbättra sina datorkunskaper. Nu har de flesta sina egna Laptop med sig och frågor som gäller just deras egen dator. För det mesta blir de nöjda med den hjälp de får. Alltid är det någon  av oss som kommer på en lösning av problemen.
Vi har också fått  Windows7 installerat i en av datorerna på kaféet och det är toppen eftersom jag själv nyligen installerat 7:an i min egen datorn och vid problem höra mig för bland kollegorna. 

Nu ska  jag se om det finns något på TV att titta på i kväll.

Må så gott alla!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Så gott det låter med nyplockad svamp! Och stora är dom ju också!
    Vad duktig du är som förkovrat dig i alla nymodigheter inom IT så att du kan hjälpa alla de som behöver goda råd.
    Min burk bråkar ännu och verkar inte kompatibel med något alls, numera….inte heller skrivaren, som lagt av helt nu. Går inte att använda alls.
    Får väl se hur det blir framöver.
    Fick nämligen hyresavin i går inkl. tre mån. retroaktiv höjning samt den nya högre hyran….usch så dom gör. I sista minuten dessutom, inte sååå lång tid man har att betala rubbet…!Synd att inte pensionen också gått upp, retroaktivt😉

    Visst går vi mot hösten och i dag har himlen varit svart, milt uttryckt.
    Nu blir det god natt/morgon fr. mig.
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Så härligt det ser ut med svampen! Den smakade säkert jättegott. Här hade vi regn och rusk igår, men idag har det varit kalas väder.

    Så duktig du är som håller på med IT-kaféet! Det måste kännas väldigt tillfredställande att kunna hjälpa till och samtidigt håller du dig själv alert och uppdaterad och det är ju jättebra. Man är så van vid sin egen dator när man bara håller på med den, så när jag t e x kommer ner till äldste sonen och ska agera datasupport så känner jag mig lite ställd ibland, men jag brukar fixa det mesta. Får vi riktiga problem vänder vi oss till yngste sonen, han är jätteduktig.

    Ha nu en riktigt skön hösthelg!
    Kram Ingrid

    Svara
  3. Ha ha ha ja de var då inte direkt ett par svampar ni kunde missa på vägen inte🙂

    Önskar dig en underbar helg & kommande vecka…
    Kramis BEttan

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

