Besök hos frissan

 home Åkte hem själv till stan idag och stannar  några dagar. Hade en tid till frissan så nu har jag kapat av hårkallufsen en bra bit och det ser riktigt bra ut ….ja så bra det kan bli. Jag har haft tjockt och bra hår men på senare tid har det blivit något tunnare och mer svårskött tycker jag…..det hör väl till åldrandet, som allt annat som blir försämrat,  kan tänkas. 

Ingvar är kvar på ön, och har fullt upp där utan mig. Han har fällt några gamla björkar och fyller på vedförrådet så det finns huggen ved tills vi kommer åter i vår och så kräftfisket inte att förglömma.

Så fick vi ännu ett EM-silver idag!
Simmartjejen  från Uppsala, Jennie Johansson gjorde mästerskapsdebut i EM i Budapest. I finalen idag chockade hon alla med tiden 1.07.36, en tid som räckte till en silverplats som hon delade med danskan Rikke Möller Pedersen . En jättefin prestation och kul för Sverige.

I kväll blir det att titta på TV på danska polisserien” Livvakterna” som jag gillar och är så spännande. Serien vann världens finaste tv-pris Emmy förra säsongen. Serien är en fortsättning på danskarnas tidigare tv-succéer Mordkommissionen och Örnen. Ikväll visas  avsnitt 8 av 10.

Kram Sylvia 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!
    Till frissan skulle jag också behöva ta en vända. Jag är på tog för långhårig nu, så jag får väl ta och ringa och boka en tid.

    Visst är Livvakterna bra! Jag älskar de här danska serierna. Hur ska det gå för Rasmus tror du? Vilket trauma att råka ut för något sådant som han gjorde.

    Just nu har vi ganska mulet, men ordentligt varmt. Jag fundera på att lägga mig i solstolen och lyssna på sommar i P1, för jag har inte hört något program förut den här veckan.

    Ha en fin fortsättning på torsdagen!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Vad roligt att du också blev med och tävlar. Jag hoppas att någon av oss har tur. Jag tyckte också att det gula garnet var fint.
    Jag måste alltid (nästan) ha något i händerna. Jag kan inte sitta och titta rakt fram och inte göra någonting. Jag stickar också framför TV-n på kvällarna. Ibland är det inget program för mig men jag håller maken sällskap.
    Det var visst ordentligt oväder över Stockholm och det är bra så länge vi slipper Åska. Vi har bara haft åska 2 gånger här på hela sommaren så det kanske blir någon ordentlig urladdning här också.
    Kram från Siv

    Svara
  3. Hej!
    Men visst är det en skön och lyxig känsla att gå till frissan. Ett tips för att håret ska må bra, är att byta schampo med jämna mellanrum. Gärna till ett, utan konstgjorda ämnen i.
    Jag har, hör o häpna, börjat tvätta det med tvål! Men inte vilken tvål som helst.
    Hittade, hos Annalunda Ting( billigast), en tvål( Soulbar) med apelsin&honung och annat nyttigt, inget konstgjort och den är helt suverän för mitt silkeshår som har ”sju strån i elva rader”, som mamma alltid sa. Då kan du tänka dig att jag inte har ”råd” med att tappa ett enda strå!
    Efter några tvättar med tvålen så fanns det knappt ett hårstrå på duschbrunnen.
    Men så tyckte jag att det inte blev riktigt rent, så jag använde schampo igen och tror du inte att duschgolvet var fullt med hår efter det. Så nu är jag tillbaka med tvålen igen och får behålla vartenda strå 🙂 Dyr är den, men värd varje öre. Köpte några olika sorter och just denna passade mitt hår, i alla fall.

    Som du läst hos mig så är jag en simtokig dam som tittar på SIM-EM dagligen och säger bara: Heja Sverige! Jättduktiga är dom.
    Har själv simmat mycket, som väldigt ung.

    Trevligt att få se något annat än enbart deckare fr. USA som är usla, dessutom. Danmark har gjort en hel del bra serier, både deckare och annat. Vem minns inte Matador!

    Ha det gott!
    Nattiskram, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

