Många middagsmål blev det…..

Köpte svensk köttfärs idag, drygt 3 kg. Snabbt hem för att sätta igång att tillaga den. Stekte köttbullarna innan jag frös in dem. De blev väl inte lika runda och fina som min mors köttbullar men smaken var riktigt bra. Pannbiffen formade jag bara till och frös in ostekta för att sedan stekas med lök till vartefter vi ska äta dem och till sist en gryta med köttfärssås. Ja, det blev många middagar för en billig penning. Så himla skönt att ha lite färdiglagat när lusten tryter att stå vid spisen och fint att ta med till stugan. Efter det var jag något inpyrd med matos ….men det finns ju dusch att hoppa in i.

kottfars 001 kottfars 003 kottfars 004 kottfars 002

ikväll ska vi titta på “Allsång på Skansen”. Tycker nog programmet blivit tråkigt i jämförelse med “Lotta på Liseberg” där det är full fart med bra artister och mycket mer allsångsbetonat . Anders Lundin har halkat efter och har svårt att få igång stämningen enl min smak. Läste just att Måns Zelmerlöw  ev ska ta över och det tror jag skulle vara en bra idé. Han är duktig på att prata och sjunga kan han ju också.

Imorgon far vi iväg till stugan igen ….kanske svampen börjar titta upp??

Kram Sylvia