Börjar vakna till liv….

2312 Idag har vi en svalkande vind och det känns så härligt friskt. Nu väntar vi bara på regnet som ska komma…om det nu gör det. Tror vi har slagit rekord här vad gäller torka det är inte många mm regn vi fått under juli månad.

Inte alls långt från oss ligget Bro Hof Slott med den nya golfbanan, där Scandinavian Masters pågår som bäst. Vi tog en sväng för att titta på anläggningen och det var en upplevelse att se denna gigantiska golfbana. Jag är ju ingen golfare men jag förstår att banan som är naturskönt belägen vid Mälaren enligt många är en av Sveriges bästa.  Lyckades pejla in Jesper Parnevik som har kämpat mot ryggsmärtor under turneringen, men som nu har avbrutit tävlingen. Det fann en trevlig kaffebar utanför slottet där vi tog en paus och gottade oss med nygräddade vofflor, hjortronsylt och tjock grädde. 

Nu ser vi också på TV-utsändningarna , kanske mest för att titta på banan som ligger på andra sidan viken om vår ö.

I morgon åker vi hem till stan. Har massor av smutstvätt och måste även gå igenom posten för det är ju dags att betala räkningar.
Önskar en fortsatt Trevlig helg.

Kram Sylvia

5 thoughts on “Börjar vakna till liv….

  1. Hejsan Sylvia!

    Jag har saknat din blogg må du tro, men förstår att du har njutit av en välförtjänt semester. Ni har nog haft ännu bättre väder än vi. Visby leder ju inte solligan längre och jag har pratat med min syster på Lidingö och hon har bara rapporterat sol, sol och sol. Jag tycker ändå att vi haft en hel fantastisk sommar så här långt. Och tänk så grönt och fint det blir nu när vi har fått en massa regn, för det lär ju ska bli varmt igen om ett par dagar.

    Jag har just uppdaterat min efit-dag efter ett kortare strömavbrott. Nu ska jag dra ur alla kablar innan jag går och lägger mig, så att jag slipper gå upp ifall det blir mera åska i natt.

    Ha det så gott!
    Kram Ingrid

  2. Hejsan, Sylvia!

    Åh, så kul att du är ”på banan” igen 😉
    Din lilla ö ligger uppenbarligen bra till, då du bara kan ”ta en sväng” till nya fina golfbanan och kika på kändisar m.m. Kul!
    Men åh, så gott det låter med våffla med tillbehör:-) Inget man stoppar i sig ofta.
    Vill du ha regn så finns det gott om den varan här i Götegborg, i dag. Nu är det bara +10 dessutom, så det blir en sådan där skön ”morgonrocksdag”.
    Typiskt, jag gjorde an kraftansträngning och tvättade av mina köksfönster i går med vedervärdig värk i hela kroppen i dag och så regnar det…!Suck!
    Ack ja, det lider mot betalning av räkningar och desutom kommer hyreshöjningen som ett glädjebrev:-(
    Här lär vi få c:a 1% säger skvallret, ty numera kommer inga brev i förskott längre, utan höjningen kommer på avin inkl. retroaktivt för flera månadertilbaka. Det blir dyrt det.

    Ha det så gott och välkommen tillbaka…har ju saknat dig såååå!
    Kramen, Agneta

  3. Hej igen!
    Måste ju bara säga att jag just nu skulle ut i v-rummet och stänga av TV:n när jag fick se Richard Johnson putta sig till segern på HOF, som du visar här ovan. Såg slottet i bakgrunden och den vackra omgivningen.
    Banan är ursnyggt lagd.

    Kikade naturligtvis även på videon du lagt ut och slottet är inte helt fel på insidan:-)

    Livet är bra märkligt, för på golf ser jag aldrig, kan inte reglerna och är inte intresserad, så händer detta av en ren slump 🙂 Kunde ju lika gärna haft en annan kanal på…

    Ska till Stockholm snart via kanal 5 ( 19.55 – 21.00 ) och kika på Jaime Olivers matlagningsprogram.
    Ska bli kul att ”se” vad vi äter i Sverige!
    Så det kan bli 😉

    Kramen, Agneta

    • Tittade mest till en början på TV för att kolla in omgivningen när de svepte runt med kameran över Mälaren men så gick det så bra för svensken Richard Johnson som verkar så mysig så snart satt både gubben och jag som fastklistrade och ju mer vi tittade ju mer spännande blev det. Den sista putten satte han suveränt bra och därmed kammade han hem 2.5 miljoner. Ingen dålig summa. Vad ska man säga…..Sjukt galet är det väl ändå!!!
      Kramis

      • Håller med dig! Mer än sjukt!
        Men i min TV fick han 3 milj.
        Fastnade jag med och såg reprisen av Richards runda 🙂 Kram, Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

