Idag får vi pusta ut…..

Idag får vi pusta ut från solen och gäster. Ingvar har just kört över min syster till fastlandet och jag har börjat rensa ogräs och vissna blommor  i rabatterna .

Sommaren har verkligen visat sig från sin bästa sida en längre tid nu. Vi har haft fullt upp att ta emot släkt och vänner som vill ut till ön för att bada och njuta av solen. Igår var det en mellandag med något svalare väder och vi tog en biltur med syrran till  Sigtuna som ligger ca: fyra mil härifrån. Vi strosade omkring i den mysiga sommarstaden och jag köpte en klänning och syrran fick tag på en söt sommarblus. Efter det åt vi lunch på en trevlig salladsbar. Vi var tillbaka till stugan igen vid fyratiden och då började solen åter gassa på ordentligt  så det blev att hoppa i sjön för att svalka av oss. Ja, här är det just nu bara lata, sköna dagar.

Bilder från staden Sigtuna

 IMGP0314 IMGP0313  IMGP0316 IMGP0315 IMGP0317 IMGP0318IMGP0320 IMGP0322

Här bakas någon sorts tunnbröd.       Här tillverkas det vikingasmycken.

IMGP0310

Ingvar  och syrran svalkar sig i sjön!
Önskar en fortsatt härlig sommar.
Kram Sylvia

‘’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Här kommer  klänningen jag shoppat…..

Jag hade inte tänkt köpa något men så fick jag se expediten i affären hade en så jättesöt svart klänning på sig i tunt vackert bomullstyg med små knappar hela vägen ner, livet och de fina ärmarna var i mjukt jerseytyg och den fanns i affären. Var ju förstås tvungen att prova och den passade även på mig.Det blev en snabb affär och vips hade även jag en påse i handen när vi tågade ut på gatan där Ingvar hade parkerat sig på en soffa en bit bort.

Nu ska vi titta på “Allsång på Skansen”  Ute strilar regnet så fint och det känns riktigt skönt.

Ha en skön kväll!

IMGP0323

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!

    Vilka härliga foton från Sigtuna! Så mysigt det ser ut med de smala gatorna och de där vikingasmyckena lockade väl till köp eller inspiration till höstens silversmide 🙂
    Jag älskar den gamla fina telefonkiosken! Tänk att få ha en sådan på tomten som skulptur 🙂

    Men visst är det härligt att få shoppa loss lite och hoppas att du visar upp skönheten som du köpte 🙂

    Så trevligt med alla som vill komma ut och hälsa på, men det är allt gott att få lite lugn o ro emellanåt också. Hur man än gör så blir det ju extra matlagning och disk m.m.

    I kväll blir det fotbolls VM på TV för min del då det semifinal, så nu är det spännande värre!

    Här blåser det halv storm i dag, molnen är lite svarta ibland och nu är det lite kyligt med ”bara” +19. Vinden är kall, inte sommarljummen som brukligt denna årstiden.

    Men attans vilken bastuvärme vi haft några dagar inkl. lågtryck med svarta moln och lite regnskurar.

    Har man närhet till vatten är det ok. med värmen, men inte i stan. Det är hemskt när min termometer är uppe vid +45….DÅ suckar jag djupt och har glömt bort vinterns kyla och drag 😉

    Nedrullade presienner för jämnan, då solen bleker både möbler, växter, tapeter och annat ordentligt. Ute går inte att vara, så här har varit osedvanligt tomt ute på vår gröna innergård. En o annan vågar sig ut först mot kvällen för att äta middag i det gröna 🙂

    Ja du, nu är jag ute på nätet igen med den nya installationen av Windows Vista. Hur jag kommer ut det vete katten för inte hittar jag min riktiga Internetuppkopplingsfil i denna versionen av Vista.

    Konstigt nog gick det inte att uppgradera den befintliga och den cd:n som DELL skickat med, innehåller inte alls samma, som den installerade versionen vi köpte. Nå´t lurt är det, så DELL får allt ta på sig lite av problemet också. Dom är snabba med att hänvisa till drivrutiner vilka är äldre än min dator, så det gäller att se upp.

    Vi har ju exakt likadana datorer du o jag och även samma problem, men vid nyinstallationen så blir inte skärmen mjölkvit, ”updaten” funkar bra och allt annat också utom mitt grafikkort.

    Jag uppdaterar bara det som jag vill och behöver, inte automatiskt, annars kan det ”krocka” med Vista och olika versioner.
    Tror att det är min gamla fina ”tjockskärm” som behöver bytas ut också. Synd, för den funkar så bra annars.

    Problemet är att adressboken, bloggar, hemsidor m.m ligger i den gamla versionen som finns kvar på min dator. Jag är så himla trött på detta eviga letande efter fel nu, så jag säger som du, får ta tag i detta när jag känner för det.
    Föredrar den installationen som medföljde datorn vid köpet. Denna är väldigt underlig.
    Funderar över om det går att installera Windows7, i stället. Läste något om det på DELL´s hemsida.

    Ha det så gott nu på din härliga ö och njut av varje ny dag som ger krafter till kommande höst/vinter.

    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    Svara
  2. Hejsan Sylvia!
    Här blev också mulet idag. Jag låg i solstolen och lyssnade på sommar och hade det varmt och gott ändå. Jag trodde att det skulle bli någon liten skvätt regn ikväll, men nu klarnar det upp igen och i morgon ska vi ha solen åter.

    Så rart det ser ut i Sigtuna, en stad som jag aldrig besökt. Jag har för övrigt sett skamligt lite av Sverige. Åkt igen landet har jag gjort, men det är inte många ställen där vi stannat till.

    Ha nu en riktigt god fortsättning på veckan!
    Kram Ingrid

    PS Den där klänningen ser verkligen fin ut! DS

    Svara
  3. Åh äntligen något jag känner till
    Sigtuna har jag besökt och där är så vackert
    Jag kan tänka mig att ni har mycket besök med tanke på att jag förstår att ni bor vackert på er ö
    Ha en fortsatt bra sommar

    Svara
  4. Hej Sylvia!

    Det låter som ni också har det så härlig sommar med fint väder och lite utflykter och så bara mysigt vid stugan. Vilken fin klänning du köpt, den tror jag du kommer att tycka om.

    Sigtuna har vi aldrig besökt, men det tror jag kan bli ett utflyktsmål för oss med husbilen.

    Vi är ju just nu i Sälen och här vandras det varje dag och William ser till att vi håller oss i form.
    Hemfärd Söndag och då blir det så tyst så tyst.

    Vi är hemma en vecka och sen blir det en tur till Danmark.

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

    Svara
  5. elisabeth

     /  11 juli 2010

    den kommer du nog har mycket nytta av. Blir det kallt man man ha vilken färg man vill i kofta, jacka eller dyl. Sigtuna är toppentrevligt sommartid. Var dit nästan varje sommar på 80 0ch 90 talet, har blivit mer sällan nu…… Förstår du haft fullt upp med alla som vill komma till ön, det är ju förståeligt att de vill komma till erat trevliga sommar-paradis för det är det verkligen när ni har det så fint och nära sjön.

    Ha en fin vecka, nu vill man ha både svalare och regn….. / kram elisabeth

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

