Lunch med Annika

Idag har jag och Annika varit på stan och lunchat på en thailändsk liten restaurang. Vi plockade en tallrik full med skivor av kött och fläsk, lök och olika grönsaker och goda såser och sedan wookar kocken ihop detta och det blev riktigt gott. Vi har en stående lottorad, som även syrran och jag har, och när vi fått ihop en slant brukar vi gå ut och äta något gott. Ibland blir det långt mellan varven förstås. Dagen bjöd på soligt och fint väder och vi hade det så mysigt.

Jag är själv i stan. Ingvar är kvar på ön och igår satt jag vid datorn mest hela dagen. Jag skulle installera Service pack 2 och det gick inte alls bra. Det tog över en timme och datorn bara malde på och till slut efter två timmar stängde jag bara av den. Efter det hänger sig datorn men Internet och E-posten fungerar utan problem konstigt nog ? Så fort jag försöker gå in i något annat program så blir skärmen alldeles vit och allt står still. Ringde  till DELL och de försökte hjälpa mig men till slut tyckte de att det var en sak för support på Windows Update. Där fick jag  fylla i en enkät  om mitt bekymmer och efter det kommer en kille att höra av sig per telefon ev i morgon. Pratade med Niklas barnbarnet som var nästan säker på att det är Service Pack 2 som  har orsakat felet och som de säkert kan fixa till. Fortsättning följer…….
Nu stänger jag av och bloggbesök blir det dåligt med just nu men  ha det gott alla.

Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!

    Men oj då, så glad jag blev av att läsa om ditt datorproblem…det är just så som jag har det också, vilket jag ondgjort mig över.
    Klart att jag menar att jag blir glad över att inte vara ensam om detta😉
    Skärmen/programmen blir helt mjölkvita och jag kommer varken ut eller in och DELL kan inget göra. Jag har kämpat i evigheter med detta nu och ibland kan jag inte ens stänga av datorn. Allt är seeeeegt som tuggummi och det stående svaret är att ”programmet svarar ej”.
    Ack ja, den tekniken dom utlovar håller sällan måttet.
    Surfa går bra, däremot.

    Men vilken tur i spel ni har🙂 Att vinna på Lotto är inte så enkelt inte.
    Så praktiskt att plocka maten själv, får man ju exakt det man vill ha. Mysigt värre!

    Snart är det dags….bröllop med tillhörande modevisning🙂
    Jag har just nu lagt ut en länk till Microsoft som ska göra en sida i 3D, av de foton som tas av de som är på plats i Stockholm för att få en glimt av brudparet. Vem vet? Kanske du ska både titta och fota och bli berömd på köpet :-))

    Om du får något bra svar ang. våra datorproblem så skriver du väl det här så kan jag ta en titt.
    Har gått igenom hela datorn och inga virus finns, inga fel hittas så då undrar man ju.
    Jag har tagit bort en del uppdateringar, men inte hjälpte det heller. Nu vill jag inte se mjölkvita program längre…
    Lycka till med datorn!
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Så trevligt med lunch och så gott det lät
    Jag fömodar att det är Adobe flash Player som tjorvar för dig när det blir vitt
    Jag har windows 7 64 bitar är det den du också har så finns inte så mycket att göra, men blir intressant att höra om du får hjälp
    Då vill jag veta
    Jag har sökt på nätet men där stod det att man kunde stänga ner Adobe men då fungerar ju inte hemsidorna
    För efter sista uppdateringen har det tjorvat mer
    Ja det blir intressant att höra

    Svara
  3. Det är inte kul när datorn krånglar. Hoppas att det löser sig. Vad trevligt att vinna på Lotto och sen gå ut och äta god mat för vinsten.

    Jag har haft lite bloggpaus några dagar. Jag återkommer när man minst anar.
    Apropå regn och storm så hade vi det också när det stormade hos er.
    Jag trodde det mesta skulle braka ihop men det gick bra. I dag har vi haft åsksmällar här men just nu har det gått över.

    Jag önskar dig en trevlig och skön helg.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

