Regnet det bara öser ner

raningJa, regnar gör det men det hör ju sommaren till. Vi har nog inte fått så mycket regn här på ön som på vissa andra ställen så vi ska inte gnälla. Vi gjorde en brasa i morse så det är varmt och gott i stugan. Nu ska vi ta regnkläder på och ta en promenad i regnet och lapa lite syre.

Igår plockade jag klart den sista spenaten och frös in. Vi la på lite mer jord och kogödsel i landet sedan satt vi gröna bönor (herkuvert tror jag de heter ). Ingvar samlade upp gammal vass vid sjökanten och snyggade till för snart är det kanske dags för ett första doppet. Vi stannar över helgen i stugan. Jag började på en deckare för ett tag sedan skriven av Mark Billingham “Den brinnande flickan” En riktig spännande bok som jag ska ta tag i.
Måste sätta upp den gulliga sommarhälsningen från Annette. Tack snälla för den. Önskar en fin helg även om sommaren har ett litet uppehåll och lite regn måste vi ha.

Nett_somlapp_10 

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!
    Oj vad ni jobbar med både vassen och ”grönfodret”. Det blir gott att ha när hösten kommer. Finns väl inget så gott som egenodlat. Är det skärbönor så heter dom ”Haricots Verts” på franska. Det brukar stå lite olia på förpackningarna man köper i butiken och även innehållet varierar något. Jag kör med ”gröna bönor” och det brukar bli så bra så.
    Och jättegott är det, gärna med lite salt och smält smör på.

    Jag tycker det är så synd om alla barnen, för nu är det ju skolavslutning och här på vår gröna innergård sätter dom just nu upp ett partytält med väggar mot regn/blåst för att fira skolavslutning. Men vi har bara +12 så det lär nog bli en kylig kväll.

    Nu är det ju VM fotboll på TV i parti o minut, försnack, eftersnack, analyser och så matcherna, icke att förglömma :-))

    Titeln på boken du läser låter hemsk, men jag utgår från att innehållet åsyftar något annat.

    Nu ska jag ta tag i lågtryckshuvudvärken och tillhörande yrseln. Ser ut som det ligger ett lock över området och lite dimma har vi också.
    Men det blir nog bra när både regn och åskan bryter ut så att vi får lite syre i luften igen.
    Glömde säga att min sommarhälsning som du lagt ut här nere, på bloggen :-), är en bit av en lito. av Ella Fort. Motiv: Provence. Så skulle man bo:-)

    Ha den trevlig helg!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • ”Haricots Verts” var rätta ordet….Visst är din fina sommargåva en doft från Provance . Ja, du Agneta så skulle vi ha det. Skulle gärna göra en resa igen dit någon gång. 🙂
      Kramen

      Svara
  2. Jag hänger gärna med till Provence, men är inte helt säker på att jag bokar returbiljett 😉
    Just nu är jag inne på Ellos och letar Ekologiska kläder som dom har rea på, så då lär det inte bli några pengar kvar till returbiljettten. Inte mig emot 🙂
    Kramen, Agneta

    Svara
  3. Hejsan Sylvia!
    Visst är man lite trött på det här vädret, men det är inte mycket att göra åt, bara att gilla läget.
    Jag har plockat spenat 2 ggr och har ännu plantorna kvar och hoppas kunna plocka någon gång till. Det blir ju inte så mycket när man förvällt en stor gryta, några små påsar bara.
    Jag hoppas att ni får en fin helg!
    Kram Ingrid

    Svara
    • Ja, du har så rätt. Spenatskörden minskar ordentligt i omfång i kitteln när den förvälls men gott att ha till vintern.
      Kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

