Så var vi hemma igen…..

Så var vi hemma i stan igen. Efter nästan en vecka med underbart försommarväder på ön har vi nu kommit in i den gamla vanliga trallen med regn och rusk. Vid det här laget har vi lärt oss att ta vinterjackor och regnkläder med oss till ön fram och åter för man vet ju hur väderleken kan skifta från dag till dag. Det var inte vidare mysigt på sjön idag. Vädret var grått och småkallt och regnet piskade mot kinderna. Nu tar ju båtfärden inte så lång stund ca: en kvart om det inte är alltför stormigt väder.

Ingvar har en tid  till tandläkaren i morgon som han måste passa och samtidigt ville vi hem för att kolla posten och inte missa någon viktig räkning? Nu stannar vi hemma veckan ut skulle jag tro. Ska försöka få en tid till frissan för det är verkligen dags för ett besök där snarast.

Nu ska jag ta en riktig lång och varm dusch och efter det krypa ner i soffan framför TV och slötitta på  Eurovision Song Contest 2010 – semifinal I. Tråkigt nog är inte Sveriges bidrag  med i kvällens final, det blir visst längre fram i veckan som vi får höra vår Anna Bergendahl sjunga sin ballad ”This is my life”.

Kram Sylvia

5 thoughts on “Så var vi hemma igen…..

  1. Hej, Sylvia!

    Välkommen hem 🙂

    En del nödvändigheter finns alltid att göra så här i slutet av månaden. Jag fick alla räkningar som kan fås denna månaden, blir ju så några ggr. om året.

    Här har vi haft lågtryck och lite regn samt blåst hela dagen, vilket känns i huvudet. På tal huvud, så skönt det låter att få gå till frissan och bli fin, mår man bra av 🙂

    Usch ja, att åka liten båt när det blåser/regnar är mindre kul, men en kvart går ju att stå ut med, om det inte är alltför stormigt och flytvästen år på.
    Gott att vara hemma i stan igen och njuta av alla bekvämligheter förstår jag, när sommaren och vädret inte anlänt ännu.

    Nu börjar schlagersemifinalen men det går ett väldigt bra program på TV9 samtidigt, ”The secret millionaire” där pengar delas ut till välgörande ändamål i usla och fattiga delar av England. Man tror inte att det finns sådan misär anno 2010 i det landet, förfärligt hemskt at se på så nära håll.
    Jag får väl zappa lite mellan båda kanalerna den första timman.

    Din header är så ”somrig” och vacker. En äng där man bara vill gå omkring och ”vara”, utan krav, räkningar och sjukdomar.
    Ha det så gott!
    Kramen, Agneta

  2. Jag satt med räkningar igår , det är märkligt att dom aldrig glömmer att skicka dessa
    Ön är den stor ? Finns det affär osv
    Vår som tävlade ju i något som heter från Ö till Ö förra hösten
    Jag följde på datorn var han var någonstans, lite oroligt var det

  3. Hejsan Sylvia!
    Jag satt också och såg ESC igår kväll. Visserligen har jag sett ”införprogrammen” så låtarna var inte helt okända, men nog var en del av dem väldigt konstiga? Jag gillade Albaniens låt bäst! Undrar hur det kommer att gå för Anna i morgon?

    Jag behöver också gå till frissan, för håret är alldeles för långt för att vara kort.

    Kram Ingrid

  4. vilken vacker bild du ha upptill – sommarängen. En sån bild skulle jag oxå vilja kunna ta 🙂 ska prova se mig runt om vid midsommar när det finns lite olika blommor i gult och lila…… Får se om sommaren blommar ut lite mer i form av värmen efter midsommar, känsla av att åtminstone vi får vänta tills dess, den ska minsann vara så seg alltför ofta 🙂
    HA D GOTT/ elisabeth

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

