Hemma i stan några dagar…..

Nu är jag hemma i stan efter en kall men skön vecka på ön. Vi har hållit i gång från morgon till kväll. Krattat löv och plockat grenar på tomten. Sått spenat, dill, persilja och sallad till att börja med. Tvättat fönster och bytt gardiner och städat och städat…
Laptopen packade jag ner så ordentligt men glömde ta med laddningssladden till batteriet så det var inte lång stund jag kunde vara uppkopplad. Det blev en vecka utan dator och det var ju lite trist men så fick det bli.
Så har det hänt något riktigt tråkigt. En av våra grannar på ön vars fru har fått cancer och  röntgen visar att hon har en stor tumör i höger lunga och den sitter så nära hjärtat att det inte går att operera. Hon har rökt men det var 15 år sedan hon slutade.  Har nu fått cellgift ett antal gånger i hopp om att tumören ska minska och hon mår nu så dåligt både psykiskt och fysiskt. Hon har just fyllt 70 år. Vi har haft så många fina år tillsammans på ön så detta känns så  smärtsamt för oss alla.Vi får verkligen  hoppas på det bästa ?
Nu ska jag packa upp smutstvätten och pallra mig ner till tvättstugan där det fanns en ledig tid.
Får se om tiden räcker till för en bloggrunda senare i kväll.

Kram Sylvia

8 thoughts on “Hemma i stan några dagar…..

  1. Hejsan Sylvia!

    Jag måste ju passa på att lämna en hälsning när du nu är tillbaka till civilisationen igen. Har man ingen sladd till laptopen blir det ett väldigt kortvarigt surfande, det må jag säga, men det skadar nog inte med en datorfri period då och då. Det kanske vi alla skulle behöva!

    Så tråkigt med er vän som blivit så sjuk. Det känns tungt det förstår jag, för prognosen är väl inte speciellt ljus för hennes del. Vi har haft flera vänner som gått bort nu de sista åren, bara några månader efter de har fått cancerbesked. Det är en ruggig sjukdom att råka ut för.

    Hoppas du lyckades hitta någon tvättid.
    Kram Ingrid

    • Jo, minsann. Jag höll på till kl 10.00. Fick också vintergardinerna till stugan manglade och klara tills de ska upp igen till hösten men sedan var det stup i säng för mig. / Kram

  2. Det var tråkigt. Jag tycker det är så mycket bekanta som har cancer och som man hör andra berättar om
    Hoppas ni hade det bra på ön ialla fall

  3. Hej Sylvia!

    Åh, så härligt det låter att få komma ut till ön igen och duktiga har ni varit förstår jag:-).

    Så ledsamt med er vän som drabbats av cancer, ja man blir så ledsen när sånt här händer och vi får hoppas att det går bra med behandlingen.

    Här är det också fullt upp med vårupprustning av trädgården och det är snart dags att sätta potatisen, blir nog på Lördag tror jag:-).

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

  4. Vad tråkigt med din granne. Det är ingen trevlig sjukdom som hon fått.
    Hoppas att behandlingen kan hjälpa.
    Tack för tipset om Firefox. Jag har skrivit till tjejen som inte kunde läsa min blogg men jag har inte fått något svar.
    Här är det grått och kallt och har varit så i flera dagar.
    Visst är jag en turgumma som vinner då och då. Jag är inte med i så mycket tävlingar längre men ibland passar jag på.

    Ha det bra och en trevlig helg.
    Kram från Siv

  5. jaa… efter en vinter då stugan får stå öde behövs städning och åter städning 🙂 men det är väl rätt mysig städning å här efteråt. Rätt bra när det är lagom stort och man ser fortare ett slut…… och så luktar det ju såå gott efteråt. vad kul du sått lite fröer, jag har inte börjat än, men snart så. Vad ledsamt för dig, anhöriga och andra betr hälsoläget för grannen, man önskar den sjukdomen kunde bli utrotad.
    Ha en fin vecka och söndag i morgon.
    kram elisabeth

  6. Hej Sylvia.
    Så hemskt med er granne, det är drygt 16 år sedan jag slutade röka men eftersom min mor gick bort i lungcancer så är det en tanke som finns där inom mig, det är lite jobbigt. Min mamma blev bara 61, jag fyller snart 62. Men jag hoppas din granne klarar sig igenom behandlingarna och blir frisk igen.

    Ha det nu så gott, sol eller regn, vår är det likafullt.
    Kram,
    Annette

  7. Ha ha ha inte får man glömma så viktiga saker som laddningssaldden 🙂 Men samtidigt kan jag tänka mig att du fick vilat dig lite mer än man gör när man har datan 24 timmar om dygnet…

    Det var verkligen ledsamt med er granne. Hoppas att det ska hjälpa med cytostatika & kanske strålning. Inget kul när någon drabbas av denna helvetes sjukan 😦 Håller mina tummar att detta slutar lyckligt.

    Kramar om dig!
    /Bettan

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

