Spruta igen…..

Idag var vi och tog en påfyllningsspruta av fästingvaccin. Fick just höra att när man blir lite till åren ska vaccinet tas var tredje år och då är det väl säkrast att göra det. Här i Mälardalen finns det gott om de små odjuren.

Igår var Ingvar och tippade båten i sjön men åkte  inte över till stugan för det var så dåligt väder med regn och blåst Det bli troligen på söndag han åker över och stannar då några dagar för att öppna upp. Jag ska vara på IT-kafét några dagar i början på veckan men till första maj ska vi vara ute på ön igen och då hoppas vi förstås på vackert väder.

I morgon ska vi på kalas. Min syster fyller år och en av hennes grabbar fyller femtio år och så har ett av hennes barnbarn fyllt ett år nyligen så det ska firas. Ja, det blir famnen full med presenter att ta med. Festen  går av stapeln klockan tre hemma hos en av hennes tre pojkar. Det blir en riktig släktträff. Den lilla tjejen Lina  har vi inte sett tidigare så det ska bli jätteroligt. Nu kan jag inte skriva vad jag köpt för presenter  ifall någon tittar in här?

Önskar en fin fredagskväll!
Kram

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. elisabeth

     /  23 april 2010

    jag ska oxå ta denna spruta för första gången i år. Man vår ju inte chansa när man har chans att få dom. Det betyder att ens sambo får göra likadant, man kan ju gärna lika ta med nån hem med kläderna. Håller med dig – dom otäckingarna. Livet kunde väl i alla fall vara livet utan dessa kryp. Förstår det kommer bli superhärligt för er med en ny säsong vid stugan. Ha en mysig helg, kalas sitter aldrig fel.

    kram och ha d göttast.

    Svara
  2. Hejsan Sylvia!
    Tack för din rara kommentar med värmande omdöme om min blogg, den värmde.
    Vi borde ju egentligen vaccinera mot fästingarna, men det har inte blivit av. Åke hade borelia härom året, men blev inte sjuk av det. En läkare fick se en rodnad när han var på ett besök för en annan krämpa och ordinerade en penicillinkur, så han slapp lindrigt undan.
    Jag har ganska känslig hud, så de lyckas nästan aldrig bita sig fast, jag känner dem när de kryper. Har man två katter, så är det oundvikligt att man får en och annan fästing på sig.
    Ha en riktigt trevlig helg och en rolig fest!
    Kram Ingrid

    Svara
  3. Så det finns fästing vaccin det har jag nog inte tänkt på ,borde kanske säga det till vår son
    han är ju ofta ute och tränar i skog och mark
    Jag såg när jag gick med Tindra i Järvafältet att det satt fästingar på henne ,tur jag hade droppat i nacken på henne
    Dessa kryp finn sju allt mer även här längs kusten
    Mobilen började fungera på kvällen så det gick bra den här gången

    Svara
  4. Hej Sylvia.
    Tack för ljuvlig vårgåva, den är så söt.

    Jag frågade min läkare i går om vaccinet men hon tyckte inte det var så bråttom med den, avvakta, sa hon, det är inte så farligt på västkusten. Men jag undrar jag, ska nog ta den ändå.

    Må så gott och njut av våren, här småduggar det lite men det är helt okej.
    Kram,
    Annette

    Svara
    • Det är nog mer gott om dem i våra trakter och särskilt på Mälaröarna. Det blir allt några stycken jag får ta bort varje sommar. Man vill ju inte bli sjuk i TBE (fästingöverförd hjärninflammation). /Kram

      Svara
  5. Hejsan Sylvia!
    Ja jag får nog fundera på om jag ska ta en fästingspruta.
    Hoppas ni får en fin Vaborg och första maj.
    Kram U-B

    Svara
  6. Vad bra att det finns vaxinering för fästingar.Det visste jag inte om och vi har ju en katt som får massor av fästingar. Jag droppar på honom något som är bra för fästingar bakom örat och det hjälper men det kan ju drabba oss också.
    Det tål att tänka på.
    Hoppas att du får en fin och bra Valborg.
    Här är det en brasa bara några hundra meter från oss så vi kanske går dit. Om inte annat för att se lite folk.
    Ha det bra
    Kram från Siv

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

